• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ministeerium kuulutas välja konkursi parvlaevaliinidele vedaja leidmiseks

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) kuulutas täna välja avaliku konkursi Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidele vedaja leidmiseks.

    Konkursi eesmärgiks on tagada aastaringne ning ohutu ja järjepidev, kvaliteetne ja majanduslikult efektiive parvlaevaühendus mandri ja Hiiumaa ning mandri ja Saaremaa vahel, teatas ministeerium.
    Konkursi põhitingimuste kohaselt esitatakse pakkumised mõlema liini kohta koos. ?Sellisel viisil on ta kasulik nii riigile kui vedajale ning vedaja saab oma laevu kasutada sihipärasemalt,? kommenteeris MKM majandusnõunik Heido Vitsur.
    Sisuliselt tähendab see, et juhul kui ühel liinil on mingil perioodil suurem nõudlus, siis on võimalik tuua sinna laev teiselt liinilt ? selliselt on tagatud laevastiku optimaalne ja sihipärane kasutus. Samuti tähendab väiksem hulk laevu väiksemat koormust ka riigieelarvele.
    Konkursi võitjaga sõlmitakse leping kümneks aastaks. Tegemist on maksimaalse ajaga, mida ühistranspordiseadus võimaldab. Kuna antud ühistranspordiliiki tehtavad investeeringud on ulatuslikud, annab kümme aasta ettevõtjale piisava kindluse investeeringute tegemiseks ning nende tagasiteenimiseks.
    Saaremaa liinile on ka ette nähtud võimalus lepingu lõpetamiseks silla valmimisel.
    2004. aasta suvel jõustus riigihangete seaduse muudatus, mille kohaselt raudtee- ja veetransporditeenuste ostmisel ei pea enam järgima riigihangete seadust. See tähendab, et avaliku konkursi tingimused veoteenuse tellimiseks paneb parvlaevaühenduses paika veo tellija ise ? see võimaldab läbimõeldumat, vastava ühistranspordiliigi spetsiifikat arvestatavat menetlust. Paindlikuma menetluse kasuks räägib ka asjaolu, et kaks varasemat riigihangete seaduse kohaselt küllalt jäikadel tingimustel läbiviidud avalikku pakkumismenetlust mandri ja saarte vahelistele liinidele vedaja leidmiseks kukkusid läbi.
    Väljakuulutatud avaliku konkursi tingimuste eesmärgiks on aruandluse ja veoteenuse osutamise toetamise arusaadavamaks ja läbipaistvamaks muutmine. Pakkumise maksumus koosneb kahest komponendist: püsikulusid sisaldavast periooditasust ning reisitasust, mida makstakse pärast konkreetsete reiside tegemist. ?Vedajale makstakse riigi poolt pakkumise maksumuse ja tegeliku piletitulu (koos broneerimistasudega) vahe ehk piletituluga katmata kulud,? selgitas Vitsur.
    Dotatsioon jagati kaheks osaks, kuna selles transpordiliigis on püsikulud väga suured. Ka juhul kui vääramatu jõu tõttu jääb reis ära, peab ettevõte ikkagi kandma laeva ülalpidamisega seotud püsikulusid.
    Samuti on tingimustes konkreetselt välja töötatud dotatsioonisumma iga-aastane korrigeerimine, võttes aluseks kütuse maailmaturuhinna ja tarbijahinna indeksi.
    Tingimuste väljakuulutamisaja valis MKM, arvestades kahte asjaolu. Arvestati, et kui väljakuulutatav konkurss peaks ebaõnnestuma, jääb ministeeriumil piisavalt aega kuulutada välja veel teinegi konkurss ? praeguse konkursi lõpp ja lepingu sõlmimine on kavandatud 31. märtsile 2006, uus avaliku teenindamise periood saarte ja mandri vahelistel liinidel algab aga 1. oktoobrist 2006.
    Teiseks - konkursitingimuste kohaselt peavad vedajal laevad olemas olema 7 kuud enne avaliku teenindamise tegelikku algust. See tähendab vedajale kulusid. ?Ministeeriumi eesmärk ei ole tekitada vedajale ebamõistlikke kulusid. Oleks konkurss välja kuulutatud näiteks poolteist aastat tagasi, oleksid vedaja vastavasisulised kulutused ka märkimisväärselt suuremad olnud,? nentis Vitsur.
    ?Samas oli kõigil konkursil osalemisest huvitatud isikutel võimalus tegeleda saarte ja mandri vahelistele liinidele sobivate laevade otsimisega juba varem ? veeteede andmed ja klimaatilised tingimused ju ei muutu ning ka riigi veotellimuse maht ning sõidugraafikud on avalik teave,? selgitas Vitsur.
    Täpsed mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse konkursi tingimused leiab MKM veebikülje avalehelt: www.mkm.ee
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Volkswageni autotarkvaraettevõte muudab oma äristrateegiat Eestis
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Raadiohommikus: kelle seast valitakse aasta silmapaistvaim ettevõtja?
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.