Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ministeerium kuulutas välja konkursi parvlaevaliinidele vedaja leidmiseks

    Konkursi eesmärk on tagada kvaliteetne ja majanduslikult efektiive parvlaevaühendus mandri ja Hiiumaa ning mandri ja Saaremaa vahel.
    Konkursi põhitingimuste kohaselt tuleb pakkumised mõlema liini kohta esitada koos. ?Sellisel viisil on ta kasulik nii riigile kui ka vedajale ning vedaja saab oma laevu kasutada sihipärasemalt,? kommenteeris MKM majandusnõunik Heido Vitsur.
    Sisuliselt tähendab see, et juhul kui ühel liinil on mingil perioodil suurem nõudlus, siis on võimalik tuua sinna laev teiselt liinilt. Samuti tähendab väiksem hulk laevu väiksemat koormust riigieelarvele.
    Konkursi võitjaga sõlmitakse leping kümneks aastaks. Tegemist on maksimaalse ajaga, mida ühistranspordiseadus võimaldab. Kuna parvlaevaühendusse tehtavad investeeringud on ulatuslikud, annab kümme aasta ettevõtjale piisava kindluse investeeringute tegemiseks ning nende tagasiteenimiseks.
    Saaremaa liinile on ka ette nähtud lepingu lõpetamise võimalus silla valmimisel.
    Saaremaa Laevakompanii (SLK) teatas, et otsustab praamikonkursil osalemise lähikuudel, pärast tingimustega tutvumist.
    SLK teatel on laevafirmal olemas Virtsu?Kuivastu ja Rohuküla?Heltermaa liini teenindamiseks vajalik laevapark ja kogenud meeskond.
    ?Huvi on kaheldamatult olemas, sest kuigi SLK on käivitanud riskide maandamiseks ka uusi projekte, on Lääne-Eesti saarte ja mandri vahel opereerimine siiski ettevõtte prioriteet,? ütles SLK nõukogu liige Aivar Jõgi.
    Tallinki finantsdirektor Janek Stalmeister ütles, et ei saa veel firma osalemise kohta praamikonkursil midagi öelda.
    ?Ma ei tea isegi, kas meil on selline huvi olemas,? lausus Stalmeister. Ta lisas, et kõigepealt peab juhtkond tutvuma konkursi tingimustega.
    Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido ütles, et Eesti mandri ja saarte vaheline praamiühendus on firmas jutuks olnud, kuid esialgu pole selleks laevu.
    ?Hetkel on meil pakkuda vaid kiirlaevu, aga need ei sõida aasta ringi,? ütles Laido. SuperSeaCat 1 seisab Tallinnas kai ääres ja kaks katamaraani Inglismaal, lisas ta.
    Laido ütles, et on omanikele tutvustanud siinse praamiliikluse olusid ja arengut ning tema esitatud andmed on võetud teadmiseks, kuid mingit otsust pole langetatud. Ta lubas ka nüüd konkursitingimused Helsingisse emafirma kontorisse tutvumiseks saata.
    Konkursi lõpp ja lepingu sõlmimine on kavandatud 31. märtsile 2006, uus avaliku teenindamise periood saarte ja mandri vahelistel liinidel algab aga 1. oktoobrist 2006.
    Konkursitingimuste järgi peavad vedajal laevad olemas olema seitse kuud enne teenindamise tegelikku algust.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.