Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ministeerium kuulutas välja konkursi parvlaevaliinidele vedaja leidmiseks
Konkursi eesmärk on tagada kvaliteetne ja majanduslikult efektiive parvlaevaühendus mandri ja Hiiumaa ning mandri ja Saaremaa vahel.
Konkursi põhitingimuste kohaselt tuleb pakkumised mõlema liini kohta esitada koos. ?Sellisel viisil on ta kasulik nii riigile kui ka vedajale ning vedaja saab oma laevu kasutada sihipärasemalt,? kommenteeris MKM majandusnõunik Heido Vitsur.
Sisuliselt tähendab see, et juhul kui ühel liinil on mingil perioodil suurem nõudlus, siis on võimalik tuua sinna laev teiselt liinilt. Samuti tähendab väiksem hulk laevu väiksemat koormust riigieelarvele.
Konkursi võitjaga sõlmitakse leping kümneks aastaks. Tegemist on maksimaalse ajaga, mida ühistranspordiseadus võimaldab. Kuna parvlaevaühendusse tehtavad investeeringud on ulatuslikud, annab kümme aasta ettevõtjale piisava kindluse investeeringute tegemiseks ning nende tagasiteenimiseks.
Saaremaa liinile on ka ette nähtud lepingu lõpetamise võimalus silla valmimisel.
Saaremaa Laevakompanii (SLK) teatas, et otsustab praamikonkursil osalemise lähikuudel, pärast tingimustega tutvumist.
SLK teatel on laevafirmal olemas Virtsu?Kuivastu ja Rohuküla?Heltermaa liini teenindamiseks vajalik laevapark ja kogenud meeskond.
?Huvi on kaheldamatult olemas, sest kuigi SLK on käivitanud riskide maandamiseks ka uusi projekte, on Lääne-Eesti saarte ja mandri vahel opereerimine siiski ettevõtte prioriteet,? ütles SLK nõukogu liige Aivar Jõgi.
Tallinki finantsdirektor Janek Stalmeister ütles, et ei saa veel firma osalemise kohta praamikonkursil midagi öelda.
?Ma ei tea isegi, kas meil on selline huvi olemas,? lausus Stalmeister. Ta lisas, et kõigepealt peab juhtkond tutvuma konkursi tingimustega.
Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido ütles, et Eesti mandri ja saarte vaheline praamiühendus on firmas jutuks olnud, kuid esialgu pole selleks laevu.
?Hetkel on meil pakkuda vaid kiirlaevu, aga need ei sõida aasta ringi,? ütles Laido. SuperSeaCat 1 seisab Tallinnas kai ääres ja kaks katamaraani Inglismaal, lisas ta.
Laido ütles, et on omanikele tutvustanud siinse praamiliikluse olusid ja arengut ning tema esitatud andmed on võetud teadmiseks, kuid mingit otsust pole langetatud. Ta lubas ka nüüd konkursitingimused Helsingisse emafirma kontorisse tutvumiseks saata.
Konkursi lõpp ja lepingu sõlmimine on kavandatud 31. märtsile 2006, uus avaliku teenindamise periood saarte ja mandri vahelistel liinidel algab aga 1. oktoobrist 2006.
Konkursitingimuste järgi peavad vedajal laevad olemas olema seitse kuud enne teenindamise tegelikku algust.