Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ministeerium kuulutas välja konkursi parvlaevaliinidele vedaja leidmiseks

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) kuulutas täna välja avaliku konkursi Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidele vedaja leidmiseks.

    Konkursi eesmärgiks on tagada aastaringne ning ohutu ja järjepidev, kvaliteetne ja majanduslikult efektiive parvlaevaühendus mandri ja Hiiumaa ning mandri ja Saaremaa vahel, teatas ministeerium.
    Konkursi põhitingimuste kohaselt esitatakse pakkumised mõlema liini kohta koos. ?Sellisel viisil on ta kasulik nii riigile kui vedajale ning vedaja saab oma laevu kasutada sihipärasemalt,? kommenteeris MKM majandusnõunik Heido Vitsur.
    Sisuliselt tähendab see, et juhul kui ühel liinil on mingil perioodil suurem nõudlus, siis on võimalik tuua sinna laev teiselt liinilt ? selliselt on tagatud laevastiku optimaalne ja sihipärane kasutus. Samuti tähendab väiksem hulk laevu väiksemat koormust ka riigieelarvele.
    Konkursi võitjaga sõlmitakse leping kümneks aastaks. Tegemist on maksimaalse ajaga, mida ühistranspordiseadus võimaldab. Kuna antud ühistranspordiliiki tehtavad investeeringud on ulatuslikud, annab kümme aasta ettevõtjale piisava kindluse investeeringute tegemiseks ning nende tagasiteenimiseks.
    Saaremaa liinile on ka ette nähtud võimalus lepingu lõpetamiseks silla valmimisel.
    2004. aasta suvel jõustus riigihangete seaduse muudatus, mille kohaselt raudtee- ja veetransporditeenuste ostmisel ei pea enam järgima riigihangete seadust. See tähendab, et avaliku konkursi tingimused veoteenuse tellimiseks paneb parvlaevaühenduses paika veo tellija ise ? see võimaldab läbimõeldumat, vastava ühistranspordiliigi spetsiifikat arvestatavat menetlust. Paindlikuma menetluse kasuks räägib ka asjaolu, et kaks varasemat riigihangete seaduse kohaselt küllalt jäikadel tingimustel läbiviidud avalikku pakkumismenetlust mandri ja saarte vahelistele liinidele vedaja leidmiseks kukkusid läbi.
    Väljakuulutatud avaliku konkursi tingimuste eesmärgiks on aruandluse ja veoteenuse osutamise toetamise arusaadavamaks ja läbipaistvamaks muutmine. Pakkumise maksumus koosneb kahest komponendist: püsikulusid sisaldavast periooditasust ning reisitasust, mida makstakse pärast konkreetsete reiside tegemist. ?Vedajale makstakse riigi poolt pakkumise maksumuse ja tegeliku piletitulu (koos broneerimistasudega) vahe ehk piletituluga katmata kulud,? selgitas Vitsur.
    Dotatsioon jagati kaheks osaks, kuna selles transpordiliigis on püsikulud väga suured. Ka juhul kui vääramatu jõu tõttu jääb reis ära, peab ettevõte ikkagi kandma laeva ülalpidamisega seotud püsikulusid.
    Samuti on tingimustes konkreetselt välja töötatud dotatsioonisumma iga-aastane korrigeerimine, võttes aluseks kütuse maailmaturuhinna ja tarbijahinna indeksi.
    Tingimuste väljakuulutamisaja valis MKM, arvestades kahte asjaolu. Arvestati, et kui väljakuulutatav konkurss peaks ebaõnnestuma, jääb ministeeriumil piisavalt aega kuulutada välja veel teinegi konkurss ? praeguse konkursi lõpp ja lepingu sõlmimine on kavandatud 31. märtsile 2006, uus avaliku teenindamise periood saarte ja mandri vahelistel liinidel algab aga 1. oktoobrist 2006.
    Teiseks - konkursitingimuste kohaselt peavad vedajal laevad olemas olema 7 kuud enne avaliku teenindamise tegelikku algust. See tähendab vedajale kulusid. ?Ministeeriumi eesmärk ei ole tekitada vedajale ebamõistlikke kulusid. Oleks konkurss välja kuulutatud näiteks poolteist aastat tagasi, oleksid vedaja vastavasisulised kulutused ka märkimisväärselt suuremad olnud,? nentis Vitsur.
    ?Samas oli kõigil konkursil osalemisest huvitatud isikutel võimalus tegeleda saarte ja mandri vahelistele liinidele sobivate laevade otsimisega juba varem ? veeteede andmed ja klimaatilised tingimused ju ei muutu ning ka riigi veotellimuse maht ning sõidugraafikud on avalik teave,? selgitas Vitsur.
    Täpsed mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse konkursi tingimused leiab MKM veebikülje avalehelt: www.mkm.ee
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Adani Group: järjekordne suur petuskeem raputas maailma
India mogul Gautam Adani, kes veel jaanuari alguses maadles Elon Muskiga teise koha pärast maailma rikkaimate nimekirjas, on vähem kui kuu aja jooksul kaotanud nimekirjas 20 positsiooni.
India mogul Gautam Adani, kes veel jaanuari alguses maadles Elon Muskiga teise koha pärast maailma rikkaimate nimekirjas, on vähem kui kuu aja jooksul kaotanud nimekirjas 20 positsiooni.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Tele2 Eesti juht lahkub ametist
Telekomifirma Tele2 Eesti ettevõtte juht Chris Robbins on otsustanud lahkuda ametist ja Eestist.
Telekomifirma Tele2 Eesti ettevõtte juht Chris Robbins on otsustanud lahkuda ametist ja Eestist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.