Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinnas hakkab eilse otsusega parkimist korraldama Falck
Tallinna transpordiameti välja kuulutatud rahvusvahelise riigihanke Tallinna linnas parkimise korraldaja leidmiseks vaidlustasid hanke kaotanud Euro Park Finland OY ja EMT AS kokku kuus korda. Vaidlusi menetles riigihangete amet.
Üleeile tunnistas aga amet, et on tegelenud valdkonnaga, mis ei kuulu tema võimupiiri alla, ja taandas ennast hanke edaspidisest menetlemisest. Sellega andis ta linnale võimaluse tunnistada Falcki pakkumine parimaks.
Tallinna transpordiameti jurist Talvo Rüütelmaa ütles, et lõpuks kerkis üles küsimus, kas riigihangete ametil on üldse pädevus vaidlust läbi vaadata. Transpordiamet pöördus juriidilise arvamuse saamiseks Aivar Pilve advokaadibüroo poole.
"Nemad leidsid ka, et tegemist on halduslepinguga ja et riigihangete ametil puudub pädevus seda läbi vaadata. Saatsime kirja riigihangete ametile ja palusime kujundada seisukoha. Riigihangete amet tegi oma otsuse, et jätavad selle läbi vaatamata," lausus ta.
Euro Park Finlandi esindaja Karol Kovanen oli üllatunud kiirusest, millega Falck kuulutati lõplikult hanke võitjaks.
"Üleeile teatas amet hanke menetlemisest loobumisest ja täna (eile - toim.) kuulutati Falck hanke võitjaks, millest ma saan lehe vahendusel teada. Meil ei jää võimalust isegi ameti loobumisele vastu vaielda," lausus ta.
Eilse Tallinna linna pressiteate järgi pakkus Falck Eesti AS linnale parkimise korraldamise eest kõige suuremat tasu - 213,82 miljonit krooni aastas. Euro Park Finland OY garanteeris parkimistulu 202,55 miljonit krooni, EMT AS 180 miljonit. Euro Park Finalnd OY soovis saada 29,51%, EMT AS 43% ja Falck Eesti AS keskmiselt 28,82% parkimistulust.