Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoostul olulised hind ja maine

    Valdavalt Toyota Avensist ning Corollat tööautodena kasutava ning ehituse ja kinnisvaraarendusega tegeleva ettevõtte YIT turundusjuhi Marko Uueda sõnul on nende firmas ajalooliselt välja kujunenud, et eelistatuks on Toyota kaubamärk.
    Kuigi hind on Uueda sõnul auto ostmisel alati oluline tegur, pole see siiski esmane, masin peab ka kestma.
    Vähem oluline pole ka maine ning kasutajatelt saabuv tagasiside, mis mõjutavad juba järgnevaid ostuotsuseid.
    "Firma küll erinevaid autoajakirjade koostatud paremate autode edetabeleid ei jälgi, küll olen seda ise teinud, et end turul toimuvaga kursis hoida," lausus Uueda.
    Kas ja kui palju erineb aga eraisikute ja firmade ostukäitumine?
    ASi Veho Eesti müügidirektori Urmas Silla tähelepanekut mööda on konkreetseid piirjooni ostukäitumise osas raske tõmmata. Ainus erinevus, mis Sillale silma jäi, on hind - eraisikud eelistavad rohkema lisavarustusega autosid.
    Ehk piltlikult öeldes, kui ettevõttesse soetatakse auto manuaalkäigukastiga ning enamasti lahjema mootoriga, siis eraisikul on sama mudel sageli automaatkäigukasti, nahksete istmete ning näiteks parkimisanduriga varustatud.
    "Ettevõtete soetatud autod jäävad enamasti 220 000-230 000 krooni vahemikku. Eraldi tasuks siinkohal välja tuua firma juhtide ning juhatuse liikmete autode hinnad, mis üldjuhul üle poole miljoni krooni ei ulatu," ütles Sild.
    Autost on firmadele saanud tänapäeval motivatsioonipakett töötajate meelitamisel, samuti on Toyota Balticu turundusdirektori Raido Toonekure sõnul aja jooksul muutunud firmade ostukäitumine.
    "Kui seitse-kaheksa aastat tagasi vaadati esmalt auto alghinda, siis nüüd jälgitakse auto kulutusi liisinguperioodi jooksul. Ostjale on tähtis, et selle aja jooksul ei tekiks erakorralisi kulutusi," selgitas Toonekurg olukorda. "Firmade jaoks on auto ikkagi töövahend ning lisaks hinnale ja autole endale on oluline ka edasimüüja pakutav teenuse kvaliteet tervikuna."
    Automüügifirma pakutav teeninduse kvaliteet pole pelgalt sõnakõlks, kinnitab enne Inchcape Eesti ASi ning praegu Balteco ASis turundusdirektorina töötav Merje Sein.
    "Omast kogemusest tean tuua näite, kus on loobutud autost ning valitud teine firma, sest järelteenindus oli allpool igasugust arvestust. Üks halb ja ebameeldiv kogemus võib nullida kogu eelneva meeldiva," sõnas Sein.
    Diisel- või bensiinimootori vahel tehtav valik sõltub eelkõige sõidukoormusest - liikuvatele ning pikki vahemaid läbivatele inimestele sobib diiselmootor rohkem.
    Standardvarustusega autod ostetakse peamiselt müügiesindajatele või projektijuhtidele.
    Autode ostukäitumises mängib olulist rolli ka see, mis aastaajaga on parajasti tegu.
    Veho Eesti ASi müügidirektori Urmas Silla tähelepanekut mööda teevad inimesed suvel oste rohkem emotsioonidest lähtuvalt, ostu üle kaalutletakse tunduvalt vähem kui talvel. Samuti on ostjad senisest otsekohesemaks muutunud.
    "Tänapäeval on nii kujunenud, et esimene sõna salongi sisenedes pole mitte "tere", vaid lause "kui palju hinnast alla saab"," sõnas Sild.
    Samas leidub Silla sõnul ka inimesi, kes suvel masina välja vaatavad, ostmiseks läheb aga alles sügisel.
    Teeninduskvaliteet on üks osa autoostmise protsessist. Algab see automüügikonsultandist, kes firma esindajaga suhtleb, hinnapakkumise teeb ning juhendab, kuidas auto kätteandmine toimub ja mismoodi kogu ostuprotsess toimib.
    Üsna suur mõju on ka autofirma terviklikul käitumiskultuuril ja sealsel personalil. Kui firmas inimesed ikka hingega töötavad, ei saagi kusagil teenindusvigu ette tulla. Edasi aga jätkub n-ö autofirma maine kujundamise protsess järelhoolduse teeninduse kaudu. Pigem mingu järelhoolduses kauem, kui et töö tehakse kiirelt ja lohakalt.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.