Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veomasinate praamisõit läheb kallimaks

    Väinamere Liinid on Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii tütarfirma. Uue lepinguga on Väinamere Liinide kahe liini (Saaremaa ja Hiiumaa) aastaeelarve umbes 200 miljonit krooni, sellest on 111,7 miljonit krooni riigilt saadav kindel periooditasu ja hinnanguliselt 8 miljonit krooni reisitasu. Ülejäänu on piletitulu, mille firma peab ise teenima.
    "Kui periooditasu, reiside tasu ja piletihinna liitmisel ei saada kokku 200 miljonit krooni, korvab vahe riik. Me saame suurendada reiside arvu 10%. Kogu ühistransporditoetus hakkab muutuma vastavalt tarbijahinnaindeksi, kütusehinna ja keskmise palga muutusele," selgitas Väinamere Liinide juht Urmas Treiel. Ta lisas, et tulevikus ei tohiks olla üldse vaidlusi dotatsioonisumma suuruse üle, vaid selle määrab majandusareng.
    Veoautode üleveotasu tõusu põhjendas Treiel pikka aega püsinud hinnaga. "See on kaua, kui ma ei eksi, siis 4-5 aastat, olnud samas suuruses. Leiti, et hinnaskaala ei vasta masinate suurusele. Varem oli hind sama nii 16meetrise sadulveoki kui ka 7meetrise veoauto ja väikebussi kohta," rääkis Treiel.
    Liinihindu dikteeriva majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kinnitusel reisijate, sõiduautode ja muude veoautode, v.a sadulveokid, ülevedu ei kalline.
    Saaremaa ettevõtjad lepivad uue hinnaga. Saaremaa Liha- ja Piimatööstuse juht Andi Saagpakk möönis eile, et kindlasti avaldab suurenenud piletihind mõju, kuid ta ei uskunud, et sellest midagi katki jääb. "Iga päev sõidab mandrile kaks suurt veokit, kes ka tagasi tulevad. Kokku neli sõitu päevas, 300 päeva aastas. Summa, mis lihtsalt ära võetakse, on täitsa suur," sõnas Saagpakk.
    Kuivastu-Virtsu reisi hind tõusis 160 krooni ots, mis teeb päevas Saaremaa Liha- ja Piimatööstusele 740 krooni. 300 päevaga teeb see 222 000 krooni lisakulu aastas.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi merendus- ja lennundusosakonna peaspetsialisti Martin Rakovi sõnul on uus liinileping kasulik nii riigile kui ka Leedole. "Mitmed asjad said senisest selgemini paika. Näiteks on eraldi välja toodud periooditasu ja reisitasu. Esimene katab ettevõtja püsikulud, nagu töötajate palk ja kulud laevadele. Reisitasu katab muutuvkulud, näiteks kütusekulu. Samuti on kirjas, mis alustel saab hinda muuta, näiteks kütusehinna tõusu korral - varem olid hinnamuutused rohkem läbirääkimiste asi," sõnas ta.
    Treieli sõnul hakkavad uue liinilepingu järgi liinidel laevad liikuma kindlasti iga kahe tunni tagant, pikk ootamine praamijärjekorras peaks minevikku jääma.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.