Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elu kütusetankla püsikliendina

    Eestis on esindatud mitmed suuremad tanklaketid. Kõigil on olemas oma kliendikaardid, millega on võimalik saada soodustusi kütuse ostmisel.
    Äripäev uuris, mida tähendab kliendi jaoks kütusetankla püsikliendi staatus.
    Esimesena vaatame Statoil Eesti ASi. Statoili teenindusjaamade kaupluste tootevalik on lai ja ainukesena pakutakse suurt valikut sooja ja külma kiirtoitu ööpäev läbi. Kaetud on peaaegu kogu Eesti. Vaid keskmine osa Eestimaast on millegipärast Statoili teenindusjaamast ilma jäänud. Saaremaal on Statoilil olemas lepingupartner Saare Kütuse näol.
    Statoil pakub väga laia valikut sooduskaarte, millest mõned on lihtsalt sooduskaardid, mõned deebet- ja mõned krediitkaardid. Lihtsaim on Statoil Extra sooduskaart, mis ei ole maksekaart ja tagab soodustused, mille suurus sõltub eelneval perioodil sooritatud ostude suurusest. Eraisikutele pakutakse lisaks veel Statoil Extra MasterCardi, mis võib olla nii deebet- kui ka krediitkaart. Seejuures on kaart rahvusvaheline ja sellega saab tasuda ostude eest mis tahes kohas üle maailma, kus aktsepteeritakse MasterCardi.
    Ärikliendile pakutakse samuti nii deebet- kui ka krediitkaarti. Statoili firmakaardid on erinevate tasemetega ka selles osas, millise kauba eest täpsemalt kaardiga tasuda saab.
    Suur automaattanklate kett üle Eesti on Neste Eesti ASil, kelle teenindusjaamadega on samuti kaetud peaaegu terve riik. Nestel endal teenindusjaamades kauplusi ei ole. Seetõttu tehakse koostööd erinevate ettevõtetega. Piiratuima kaardiga on võimlik osta vaid diiselkütust, universaalkaardiga saab maksta kõikide kaupade eest.
    Neste eraisiku krediitkaart kehtib jaamades Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Poolas ja Peterburis. Lisaks saab Eestis, Soomes ja Peterburis kaardiga tasuda ka poeostude ja autopesu eest. Ettevõtetele pakutakse erinevaid deebet- ja krediitkaarte, millega on võimalik maksta erinevate kaupade eest. Neste Eesti ASi kliendisuhete juhi Kristi Pari sõnul pakutakse allahindlust ettevõtetele. Lisasoodustuse saamine ja selle suurus sõltub tarbitava kütuse kogusest.
    Tanklatekett Alexela muutus suurimaks pärast Hydro Texacole kuulunud UnoX automaattanklate omandamist. Alexela tanklad on ka väiksemates Eestimaa paikades, mis tagab suure kaetuse. Alexela pakub ettevõtetele kliendikaarti, mille peamine eesmärk on sularahata arveldamine. ASi Alexela Oil juhatuse liikme Ain Kuusiku sõnul sõltub kliendikaardiga saadav soodustus arveldamise viisist, tarbitavast kütuse kogusest ning senisest koostööst. Juriidiliste isikute kaart võib olla nii deebet- kui ka krediitkaart.
    Alexela eraisiku sooduskaardiga on autokütuse ostmisel allahindlus automaattanklates 15 senti liitri kohta ja tavatanklates 30 senti liitri kohta. Lisaks on erinevad hooajalised soodustused kaupadele, 10protsendine soodustus Petra autopesulates ja järelhaagise rentimisel ning majapidamisgaasi ostmisel.
    Kodumaisel tanklateketil Olerexil on tanklate võrgustik üle Eesti ja ka nende ketti kuuluvad lisaks tavajaamadele mehitamata automaatjaamad. Olerexi jaamad asuvad ka Hiiumaal ja Saaremaal. Katmata on vaid osa Lääne-Eestist.
    Eraisikutele pakutakse sularahakaarti, millega on kütused ja autopesu soodsamad. Tegemist on sooduskaardiga, mitte maksekaardiga. Krediitkaarti pakutakse ettevõtetele.
    Favoras pakutakse maksekaarti firmadele, mis tagab soodustuse kütuse eest maksmisel ja samuti saab valida erinevate piirangutega kaartide vahel.
    Favora eraisiku sooduskaart tagab tanklates ostes soodustuse 40 senti kütuseliiter ja 3% autokaupadelt ning koostööpartnerite tanklatest ostetud kütusele 15 senti liiter.
    Kui natukene aega võtta ja süveneda, siis on võimalik pea kõigis tanklates kliendikaardiga oluliselt rahaliselt võita. Lisaks võib kohata üllatusi nagu Partnerkaardiga saadav soodustus Favoras ning Säästukaardiga ja Tallink Clubi kaardiga Alexelas. Soodustuse suurus sõltub eelkõige ikkagi kütuse tarbimise kogusest ja sagedusest. Samas ei ole vähem tähtis tanklate asukoht ja seega ka kaetus üle Eesti. Igaühele oma.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.