Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Carnival üllatab positiivselt
Tegelikult oli mul Carnivali ees kerge hirm. Nimelt on mul see karm haigus, et kui öeldakse KIA, viskab mulle nagu plaksust silme ette vana ja roostes Sephia pildi. Suure kartusega läksin võtma Carnivali, kuid kartus pöördus kiiresti üllatuseks, heaks üllatuseks.
No olgu, tegu pole kindlasti mingi kaunitariga, kuid kindlasti mitte ka koletisega. Pigem on Carnival auto, millega võib liikluses rahumeeli nähtamatuks jääda. Ta on küll suur, kuid kerel olevad jooned pole kaugeltki midagi ulmelist, mille peale ahhetama ja ohhetama peaks. Kergelt konservatiivse olekuga Carnival sobib rahuliku maitsemeelega inimesele.
Tegelikult polegi selle auto välimus oluline, oluline on hoopis see, kui praktiline ta on. Kui sa nii suure juraka valmis teed ja selle kliendile müüd, siis hoia oma piip ja prillid, kui ostja avastab, et kogu seda tohutut ruumi, mida ta kaasas veab, polegi eriti praktiliselt kasutatud. KIA inimesed piinlikkust tundma ei pea, sest ruum on kasutatud igati praktiliselt ja kui aus olla, on kogu auto sisu ka suhteliselt nägus. Taga on ruumi päris mitmele täiskasvanule ja lapsed saab rahulikult kolmandasse istmeritta suruda.
Muljetavaldav oli muidugi keskmises istmereas istujatele jäetud jalaruum. Seal oleks võinud tantsu lüüa. Huvitavalt palju oli autos ka topsihoidjaid - kaheksa, kui ma ei eksi. Viimaste puhul pole tähtis ainult nende arv, väga oluliseks pean ma ka seda fakti, et topsihoidja sisemuses on kummist n-ö fikseerimiskõrvad ja nad suudavad võtta vastu kaheliitriseidki pudeleid. Üllatas mind ka armatuur. Kerge muigega koputasin sellele, et noh, plastik, kobise. Hmm, ei kobisenud, ja ei olnud mingi odav plastik ka, vaid pehme materjal. KIA on tulevikule mõelnud, sest erinevalt kõvast plastikust ei hakka pehme materjal nagisema.
Diiselmootor venitab automaatkäigukastiga Carnivali piisavalt hästi edasi ja viriseda pole ka siinkohal millegi üle. Natuke kehvasti on läinud automaatkäigukastiga, mis on uimane ja ei tee oma tööd üldse hästi.
Kui parem pedaal möödasõiduks põhja lükata, saab vahepeal võileiba süüa, jooki peale juua ja kaasreisijale paar värskemat nalja pajatada, alles siis lappab kast käigud alla ja saab möödasõitu alustada. Kastil on olemas ka käsitsi lülitamise variant, kuid see pole kuigivõrd parem.