Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiiglaslik pensionifond võib veelgi paisuda

    Autotootjate Chrysler ja General Motors võimalik liit võib luua pensionifondi, mille maht on ajalehe Pension & Investments andmeil 148 miljardit dollarit. Tegemist on niivõrd suure numbriga, et Eesti mõõtkavu arvestades on sellele raske võrdlust leida. Võib vaid öelda, et kaheksa miljardi kroonini kasvanud teise pensionisamba varade maht jääb USA fondile paarsada korda alla.
    Isegi ilma Chrysleri liiduta omab General Motors maailma suurimat tööandja pensioniplaani. Praegu on fondis varasid 119 miljardi dollari eest, millest jäävad maha nii General Electricu, IBMi, Boeingu kui ka teiste suurfirmade pensionifondid. DaimlerChrysleri pooldumisel tuleks pensionifondile otsa liita veel ligi 29 miljardit dollarit ning ta kindlustaks oma liidrikohta veelgi.
    Pension & Investmentsi andmeil on nii General Motorsil kui ka Chrysleril neli viiendiku pensionivarasid seotud lepingutega, mis garanteerib tulevikus pensionäridele kindlad väljamaksed. Sellega võtab tööandja enda kanda investeerimisriski ehk riskib väärtpaberituru kõikumisega.
    Ülejäänud viiendik varadest on tagatud pensionilepingutega, mis on sarnased meie teise või kolmanda pensionisambaga, kus investeerimisrisk on jäetud tulevase pensionäri kaela ja pensioni suurus sõltub fondi investeeringute edukusest.
    Kui aastaid on General Motorsi pensioniplaan olnud garanteeritud pensioniväljamaksete pärast defitsiidis, siis viimaste aastate aktsiaturgude areng on autogigandi päästnud.
    Investeerimispanga Merrill Lynch analüütik prognoosis aasta alguses, et General Motorsil on pensionivarasid juba 17 miljardi dollari eest rohkem kui kohustusi. Kuna autogigandi varadest on nii Euroopa kui ka USA aktsiates ligi pool varadest, siis viimase aasta hea liikumine börsidel on kindlasti ka General Motorsi aktsiaportfelli paisutanud. Veel 2002. aastal ulatus autogigandil pensionidefitsiit üle paarikümne miljardi dollari.
    2005. aasta lõpus oli General Motorsi pensioniplaaniga seotud 453 000 inimest. Seda on enam kui praeguse riikliku pensioni saajaid Eestis. Samal ajal töötas autotehases üle maailma kõigest 335 000 inimest.
    Kui USAs ja Kanadas töötavad inimesed on peaaegu kõik pensioniplaaniga seotud, siis välisriikides on pensionimaksmise kohustuse võtnud General Motors vaid pisteliselt. 2005. aastal maksis General Motors välja 7,6 miljardi dollari eest pensione, ületades Eesti riikliku pensionimaksete mahu kaheksakordselt.
    Jagades selle ära töötajate arvuga, teeb see 1400 dollarit iga endise töötaja kohta kuus.
    Pensionikulu ühe auto kohta ulatus 10 000 kroonini.
    Autogigandi 2005. aasta raporti kohaselt peaks kuni aastani 2015 püsima pensionide väljamaksed üsna muutumatuna.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.