Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toyota ületas kiirust

    Kasumit kasvatasid eelkõige nõrgenenud jeen ning Corolla väikeautode ja Camry sedaanide suurenenud müük väljaspool Jaapanit. Puhaskasum ronis eelmise aasta kolme kuuga näidatud 371,5 miljardilt jeenilt 491,5 miljardi jeeni ehk 47,3 miljardi Eesti kroonini. Analüütikud ootasid 457 miljardi jeeni suurust kasumit. Käive kosus aga 16 protsendi võrra, 6,52 triljoni jeenini ehk 628 miljardi kroonini.
    Kuna Toyota on keskendunud ökonoomsetele sõidukitele, on tõusvad bensiinihinnad veeks Jaapani autotootja veskile. Samal ajal kui nõudlus väikeste Toyotade järele aina suureneb, kaotavad USA autoehitaja General Motorsi kasti- ja sportautod oma koduturul jätkuvalt populaarsust.
    "Tulemused on fantastilised," kommenteeris Bloombergile Lehman Brothersi analüütik Tsuyoshi Mochimaru.
    "Ookeanitagune müük on jätkuvalt tugev ja nõrk jeen, mis tõstab saadava välistulu väärtust, muudab roosilised numbrid Toyota ekspordi kasvades veelgi roosilisemaks," viitas Mochimaru eelkõige USA olulisusele autotootja kasumikasvus.
    Nõrgem valuuta lisas ärikasumile ühe kvartaliga 100 miljardit jeeni ehk pea 15 protsenti kogu summast.
    "Nõrgem jeen aitab Toyotal tõepoolest rohkem teenida, kuna nad müüvad välisriikides niivõrd palju autosid," ütles UAM Japani fondihaldur Koichi Takatsuka.
    "Me näitasime olulist tõusu nii käibes kui ka kasumis. Need on läbi aegade parimad kvartalitulemused," rõõmustas ka Toyota tegevdirektor Takeshi Suzuki.
    Käesoleva kalendriaasta esimese poolega on Toyota ülemaailmse automüügi osas juba möödunud ka General Motorsist - Jaapani kontsern on suutnud müüa 4,72 mln autot USA sõidukitootja 4,67 mln vastu. Paljud analüütikud usuvad, et Toyota ületab ka kogu aasta arvestuses General Motorsit nii tootemahtusid kui ka käivet silmas pidades. Kasumlikkuse poolest on Jaapani autotootja USA konkurendist juba kaugele eest ära liikunud - General Motors on viimastel aastatel suutnud vaid kahjumit näidata.
    Hoolimata märgatavast edust, kordas Toyota mõnede analüütikute arvates konservatiivset aastaprognoosi - autogigant ootab võrreldes eelmise aastaga kõigest 0,4 protsenti suuremat, 13,85 miljardi dollarilist (158 miljardit krooni) kasumit. Käibeks prognoositakse 209,8 miljardit dollarit ehk 2,4 triljonit krooni. Samuti ei muutnud Toyota oma ühikumüügiennustust - aastaga plaanitakse müüa 8,9 miljonit autot.
    "Toyota on väga konservatiivne ettevõte," märkis Credit Suisse'i analüütik Koji Endo. "Arvatavasti tõstavad nad nõrgema jeeni ja tugevama müügi taustal oma prognoose teise kvartali lõpus," pakkus Endo.
    Siiski ei tule edu Toyotale lihtsalt, sest sarnaselt teiste Jaapani autotootjatega kannatas ka Toyota juulis toimunud 6,8magnituudise maavärina tõttu, mis sundis Jaapani sõidukitootjaid peamise osadega varustava tehase ajutiselt sulgema. Ent Toyota kinnitas, et suudab tootekao aasta lõpuks tasa teha.
    Toyota väiksem rivaal Nissan teatas, et esimese kvartali kasum langes kodunõudluse vähenemise tõttu 16 protsenti 92,3 miljardi jeenini (8,84 miljardi kroonini). Tõstetud kasumiprognoosiga Honda Motori kasum kasvas 16 protsenti.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.