• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 20.02.08, 07:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Trahvivaidlus võib Ühisteenused tööta jätta

Juuratudengi vaidlus talle määratud 480-kroonise trahviraha pärast jõudis eile riigikohtu üldkogu ette ja võib AS Ühisteenustele maksma minna ühissõiduki piletite kontrollimise õiguse.
Indrek Eiche vaidlustas talle Tallinnas trammis määratud trahvi, kirjutas Postimees.ee. Tema ja mitme tunnistaja väitel takistas vahetult pärast peatusest väljumist trammi peatanud kontrolör alles kotist piletit otsinud Eichet seda augustamast.
Nördinud Eiche vastuhakk jõudis riigikohtus põhiseaduse järelevalve menetluseni, mis peab selgitama, kas erafirma üldse tohib piletita sõitjaid trahvida.
Indrek Eiche sõnul ei saa Ühisteenuste kontrolörilt eeldada väärteomenetluse erapooletut elluviimist, kuna firma sissetulek sõltub linna teenitud piletitulust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Õiguskantsleri esindaja kinnitas eilsel riigikohtu üldkogu istungil, et kantsleri hinnangul on ühistranspordi seaduse säte, mis lubab delegeerida bussijäneste karistamise erafirmale, põhiseadusega vastuolus. Õiguskantsler rõhutas oma kohtule esitatud arvamuses, et karistamine on üks riigi tuumikülesandeid, mille täitmist ei tohiks riik kellelegi kolmandale edasi anda.
Tallinna transpordiameti juht Andres Harjo ei teadnud oma sõnul Ühisteenuste pea kohal rippuvast kirvest. «Ühistranspordi seadus annab meile õiguse piletikontroll ja trahvimine halduslepinguga edasi anda,» nentis ta. «Kui seadus annab sellised raamid, siis nii ka tegutseme. Ja kui riigikohus käsib seadust muuta, siis järgime uusi raame.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 19 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele