Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti rehepapid läksid Bauhausi nime kallale

    Nimelt registreeris kunagise Ehitus Service'i (praegu Bauhof) asutaja ja kunagise Fanaali (praegu Rautakesko) üks suuromanikest Marek Joon vaid loetud kuud pärast esimesi vihjeid võimalikust Saksa suurketi laienemisest Eestisse äriregistris OÜ Bauhaus ning andis ka patendiametisse sisse taotluse samanimelise kaubamärgi registreerimiseks sellele firmale. Amet taotluse ka rahuldas.
    Asja vaidlustas aga Saksa Bauhaus, kes nüüd pool aastat tagasi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tööstusomandi apellatsioonikomisjonilt ka õiguse sai.
    Üleeile väitis Joon ennast nn nimesõjast mitte midagi teadvat ning eile ta täiendavaid kommentaare jagama polnud enam nõus. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tööstusomandi apellatsioonikomisjon aga leidis, et OÜ Bauhaus omanikud võinuks registreerida sarnase nime just pahatahtliku eesmärgiga, et takistada võimaliku konkurendi turule tulemist.
    "Päris kindlasti ei tulnud ta selle nimekontseptsiooni peale ise ja oma peaga, ilma et poleks teadnud sarnase nimega ehitustarveteettevõttest, kes siia iga hetk võinuks laieneda," sõnas kunagine Fanaali juhatuse esimees ja praegune ASi Pere juhataja Peeter Raudsepp.
    "Selle Bauhaus OÜ olemasolu Eestis on suhteliselt üllatav. Mina ise ei suuda seda kuigivõrd tõsiselt võtta ja kõrvalseisjana teeb see pigem nalja. Päris Bauhausile on see tõenäoliselt aga tõsine probleem," ütles Raudsepp.
    "Tean mitut juhtumit, kus enne mõne suure ettevõtte turule tulekut tuleb turule mõni sama nimega pisike putka, et pärast oma ärinimi kalli hinnaga ära müüa," lisas ta.
    Kas nimesõda võis olla ka üks põhjustest, mis Bauhausi tulek Eestisse venis, polnud võimalik tuvastada, sest Soome Bauhausi tegevjuht Marina Vahtola teemat kommenteerida ei soovinud. Ka kaebuse esitanud Saksamaa Bauhausi peakontorist polnud võimalik leida kedagi kommentaariks.
    Täiesti juhuslik olevat ka asjaolu, et kunagi just Marek Jooni asutatud Ehitus Service eelmise aasta lõpus nimeks hoopis Bauhof võttis. See saksakeelne nimi aitavat ettevõttel laieneda Lätti, Leetu ja Ukrainasse, oli nimevahetuse põhjenduseks. Bauhofi tegevjuhi Mart Vau sõnul analüüsiti nime valides 600 erinevat nime, pidades silmas turgusid, kuhu planeeriti minna. "Tegime ka juriidilise analüüsi ning eksperdid ütlesid, et sellega ei tohiks probleeme tulla. Bau-laiendiga on hästi palju ettevõtteid ja see on sama levinud nagu sõna "ehitus" ise," ütles Vau. "Marek Joonil polnud selle nimevalikuga midagi pistmist. Mis põhjusel oli loodud aga OÜ Bauhaus, ma tõesti ei tea."
    Kaubamärgivaidlused on tegelikult üsna tavaline nähtus - sellega on kokku puutunud mitmedki tuntud ettevõtted.
    Kaubanduskoja presidendi Toomas Lumani juhitud firma Nordecom on oma nimele registreerinud Kuld Lõvi kaubamärgi ja lamava lõvi kujutise. Pärnumaal tegutseb aga juba aastaid trahter Kuld Lõvi, mille omanik Aivo Karu on Lumani peale väga pahane, süüdistades teda identiteedivarguses.
    "Identiteedivarguse eesmärk on panna Eesti rahvale enam kui 200 aasta jooksul mällu salvestunud legendaarse meelelahutuskoha nimi oma uuele Tallinna hotellile," kommenteeris trahteri omanik Karu.
    Mehe sõnul on Pärnumaal asuv kõrtsihoone kahesaja aasta jooksul valdavalt kannud nime Kuld Lõvi. Seda nii eesti, vene kui ka saksa keeles. Hoone on samuti 1998. aastast muinsuskaitse all nimega Kuld Lõvi.
    Samuti tahab Lumani firma, et ka Pärnumaal arendatavat kinnisvarapiirkonda ei arendataks enam Kuld Lõvi nime all.
    Terav kählemine sarnase kaubamärgi üle võis saada ka põhjuseks, miks Saksa odavkett Lidl Eesti turule tulemisest loobus. Tõsi, Lidl ise põhjustas loobumist strateegia muutusega.
    Kaubamärgivaidlus aga sai alguse sellest, et Säästumarketite omanik Kesko vaidlustas Lidli õiguse registreerida Eestis nimetatud kaubamärgid, mis sisaldavad sarnast kasti-sees-ring-logo, mis on mujal Euroopas tuntud kui Lidli kaubamärk.
    Kaubamärgi üle on vaielnud ka Eesti rõivatootja Baltika, kelle märgi Monton registreerimise vaidlustas maailmakuulus Prantsuse veinitootja Baron Philippe de Rothschild S. A.. Kolm päeva pärast prantslaste protesti esitamist tööstusomandi apellatsioonikomisjonile teatas Baltika börsile uue rahvusvahelise rõivakaubamärgi Monton kasutuselevõtust.
    Pikalt on vaielnud Kesko OY ja Eestis ehituspoodi pidava KR Kaubandus kaubamärgi K-Raua üle. Nimelt esitas 2002. aasta augustis Soome kaubanduskontsern Kesko OY kohtusse hagi K-Raua kaubamärgi all tegutseva KR Kaubanduse ASi vastu.
    KR Kaubanduse AS registreeris 1996. aastal K-Raua kaubamärgi Eestis oma nimele ja kui Kesko oma K-Rauta kaubamärgiga siinsele ehitustarvete turule tulla tahtis, leidis suurfirma, et endine äripartner segab oma äravahetamiseni sarnase kaubamärgiga tema tegevust. K-Raua registreerinud KR Kaubanduse juhatuse liige Karl Juha Lindström sõlmis Keskoga lepingu 1994. aastal.
    Koostööleping võimaldas tal müüa kaupu K-tunnuste ja nimedega, kuid kõik kaubamärgid pidid seejuures Keskole jääma.
    Maakohus käskis KR Kaubandusel K-Raua kasutamise lõpetada, kuid Tallinna ringkonnakohus leidis, et K-Rauta kaubamärgi üldtuntus jäeti põhjendamata. Pealegi kogus K-Rauta kaubamärk Eestis tuntust alles pärast kaupmeeste omavahelise tüli puhkemist.
    Soomes K-Rauta nime all kaupa müüv Kesko teeb seda Eestis hoopis K-Rautakesko nime all.
    Merle Rihma, Mainori Kõrgkooli ärieetika õppejõud
    Kui juba kohtusüsteemid on leidnud, et mingi kaubamärgi registreerimine võis olla pahatahtlik, siis ei ole siin mingit küsimust, kas see on eetiline või mitte.
    Viimasel ajal näivad sellised asjad siiski tavapärase käitumisena.
    Näitena võib tuua Elioni kaubamärgi turuletuleku, kus ilmus välja ka üks sama nimega Pärnu firma - võib-olla oli see juhulik, aga võib-olla pahatahtlik. Seda ei tea kunagi.
    Kuigi äris vahendeid ei valita, siis ettevõtja soovi korral oma head mainet säilitada tasuks sellest hoiduda.
    Margus Tähepõld, MKMi tööstusomandi apellatsioonikomisjoni sekretär
    Antud juhtumil soovis OÜ Bauhaus registreerida märgi "Bauhaus", et saada ainuõigus selle kasutamiseks kaubandus- ja finantsteenuste osutamisel. Vaidlustaja aga väitis, et talle kuulub suurem õigus sellele märgile, ja komisjon leidis need nõuded olevat põhjendatud. Tuginedes vaidlustaja esitatud tõenditele, leidis apellatsioonikomisjon, et OÜ Bauhaus taotlus oli esitatud kaubamärgiõiguse tähenduses pahauskselt, mida tuleb väga harva ette.
    Komisjoni otsust edasi kaevatud pole ning patendiamet on selle taotluse menetluse ka lõpetanud.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.