Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merelt võetud terminal

    Plaanide täitudes laiutab hiiglaslik terminal seal juba 2009. aasta lõpuks.
    Kui sadamal õnnestub aga 800 000 TEUne (üks TEU on ligikaudu 40 kuupmeetrine standardkonteiner) terminal käima lükata, peaks mõni aasta hiljem Sillamäe sadamasse kerkima veelgi hiiglaslikum terminal.
    Seegi konteineritele. Hoone peaks enda alla võtma 90 hektarit maad. Või õigemini merd, sest praegu loksuvad tulevase terminali alal luiged ja kajakad.
    Kaks terminali võimaldaksid kokku käidelda kaks miljonit(!) TEUd aastas. Seda oleks kaks korda rohkem, kui Muuga sadamasse kavandatavas terminalis.
    Ettevõtjatel ja logistikafirmadel avaneb hea võimalus turvaliselt ja odavalt konteineritega Euroopasse suuremahulist kaupa - toitu, puiste- ja vedelkaupa, elektroonikat, ehitusmaterjale ja autosid - vedada.
    Sillamäe sadama juhatuse liige Margus Vähi selgitas, et Rotermannist ja Hamburgist tulevad laevad Sillamäele, kaup lastitakse maha ja paigutatakse terminali.
    Kuivõrd suurem osa kaubast peaks eelduste kohaselt rändama Venemaale ja Kesk-Aasiasse, siis laaditakse see rongidele ja saadetakse idanaabrite suunas teele.
    Vähi ei avaldanud täpset investeeringu suurust. Ütleb vaid, et sadamasse, terminalidesse ja raudteesse on süstitud 300 miljonit eurot ehk peaaegu viis miljardit krooni.
    Arenduse vastu on juba huvi tundnud üleilmsed logistikafirmad.
    Nende sooviks on sadamasse rajada laod, kus kaubad vastu võtta, ladustada ja seejärel laiali jagada.
    Vähi usub, et logistikahiiud praegu mõtlevad ja arvutavad. "Ei kahtle, et ühel hetkel on mitmed neist ladudega kohal. Igaüks tahaks ju olla esimene. Siis saaks ta sadama territooriumil parema koha," märkis Vähi.
    Kaubandus-tööstuskoja juhatuse ja ASi Alexela Oil nõukogu liige Juhan Kolk hindas ehitatava konteineriterminali mõju heaks eelkõige Ida-Virumaa ettevõtluskeskkonnale.
    "Laiem mõju oleks tuntav, kui Eesti Raudtee saaks selle kaudu oluliselt suurendada kaubaveomahtu ja tekkivast lisakasumist leiaks võimaluse vähendada üle-eestilisi kaubaveotariife. Juhul kui suur osa konteinereid hakkab liikuma autodel, tähendab see kindlasti jätkuvalt suurenevaid ummikuid Vene piiril," arutles ärimees.
    Majandusminister Juhan Partsi väitel sõltub Sillamäe sadama konteineriterminali mõju ettevõtluskeskkonnale selle edukusest. "Kui seal käideldakse 800 000 TEUd aastas, siis on mõju suur nii vedajatele, logistikutele kui ka paljudele teistele, näiteks kaupmeestele," lootis minister.
    Millest terminali mõju sõltub? "Sellest, kes konteineriterminaliga koostööd teevad. Kui partneriteks on vaid välisfirmad, siis mõjutab konteineriterminal eeskätt kohalikku tööhõivet. Kui aga konteinerkaupu käitlevad Eesti firmad, siis on mõju suurem kogu Eesti majandusele," märkis Parts.
    ACE Logistics Estonia tegevjuht Maanus Mätlik usub, et tuule tiibadesse puhub terminal kindlasti transiitkonteinerite veole Venemaale.
    Kas ACE Logistics Estonia oleks valmis terminali teenuseid kasutama?
    "Sõltub, millised laevaliinid seda teenindavad ja milliste laevadega seda tegema hakatakse. Suured, 5000-8000 TEUsed alused lööksid turul hinnad kindlasti alla. Praegugi on feeder-hinnad (väikeste kaubajaotuslaevade teenuste hinnad - toim) Soome sageli madalamad kui Muuga sadamasse. Mahud on lihtsalt sedavõrd suuremad," mõtiskles Mätlik.
    Mida ütleksite ettevõtjale, kes küsiks nõu, kas ja millises mahus Sillamäe sadama uut konteineriterminali kaubaveoks kasutada?
    Juhan Kolk, ASi Alexela Oil nõukogu liige
    Soovitaksin proovida, kuid kindlasti tuleb alguses arvestada pikemate ooteaegadega, sest konteinerilaevad (kaubavedajad) eelistavad enne sadamasse sisenemist koguda kokku suurema arvu sinna suunduvaid konteinereid ja alles seejärel nad ära vedada. Seetõttu alles käivituvad ja väiksema käibega terminalid toimivad üldiselt ka aeglasemalt.
    Juhan Parts, majandus- ja kommunikatsiooniminister
    See on äriettevõtete vaheliste kokkulepete küsimus. Ministrina, kes haldab riigi osalust Tallinna Sadamas, soovitan igal juhul pakkumist küsida ka Tallinna Sadamalt.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.