Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Must päev autotööstuses
Autotööstuses oli reedel küll väga must päev. Kui General Motorsi hiigelkahjumit võis oodata, siis Jaapani suuruselt kolmanda autotootja Nissani ning eriti luksusautode tootja BMW oodatust kehvemad tulemused olid paljudele ebameeldiv üllatus.
Maailma suurima autotootja BMW aktsia hind tegi reedel enam kui seitsme aasta suurima kukkumise pärast seda, kui teatas, et kontserni teise kvartali kasum kukkus 28 protsenti 507 miljoni euroni võrrelduna analüütikute prognoositud 703 miljoni euroga. Käive kahanes 0,9 protsenti 14,6 miljardi euroni. Aktsia hind kukkus uudise peale Frankfurdi börsil enam kui kümme protsenti.
Kui seni on näidanud USA turul kehvi müügimahte kohalikud kolm suurt (General Motors, Ford ja Chrysler), siis nüüdseks on sealne nõrk turg, millele lisanduvad dollari madalast kursist tingitud kahjumid, toorainehindade tõusu tõttu löömas ka Euroopa ja Jaapani konkurente, kes seni on Põhja-Ameerikas turuosa võitnud.
Nii langes jeeni tugevnemise ning liisitud autode hinnalangusest põhjustatud mahakandmiste tõttu Nissani eelmise kvartali kasum 43 protsendi võrra 52,8 miljardi jeenini (4,9 miljardi kroonini). Ettevõtte käive langes 4,1 protsenti 2,35 triljoni jeenini (220 miljardi kroonini).
Arvestades varasemat, võib General Motorsi 15,5 miljardi dollari suurust kahjumit ehk 27,33 dollarit aktsia kohta pidada suhteliselt rahuldavaks tulemuseks. Tegemist on suuruselt kolmanda kvartalikahjumiga ettevõtte ajaloos. Kahjumi peapõhjus oli 9,1 miljardi dollari maha kandmine, teatas ettevõte.