Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink on eelkõige teenindusettevõte
Nagu arvata võiski, Tallinki töötajate esmaspäevane hoiatusstreik ettevõtte aktsia hinnale olulist mõju ei avaldanud. Esmaspäeval odavnes laevanduskompanii aktsia veidi alla kahe protsendi, eile toimus sama suur tõus.
LHV analüütik Erki Kert lausus esmaspäeval aripaev.ee-le, et Tallinki aktsionäridele oleks parem, kui streik tulemusi ei annaks, sest tööjõukulude kasv mõjuks negatiivselt aktsia hinnale.
Tõsi ta on, 2007. aasta majandusaruande kohaselt olid Tallinki personalikulud 2,5 miljardit krooni, moodustades 28 protsenti tegevuskuludest. Lihtsast aritmeetikast lähtudes on tõesti nii, et iga palgakulude lisakroon peaks aktsia hinda langetama.
Kui me aga vaatame tulevikku (investorid ostavad aktsiaid eelkõige tulevikku silmas pidades), tundub mulle, et vähemalt pikaajalist perspektiivi silmas pidades tuleks vaadata numbritest ja nende põhjal koostatud mudelitest kaugemale.
Tallink saab umbes poole oma tuludest teenuste müügiga laevade restoranides ja poodides. Seetõttu on tegemist eelkõige teenindusettevõttega ning teenindusettevõtte suurimaks varaks on siiski teenindaja.
Arrogantset suhtumist oma töötajatesse näitasid Tallinki tippjuhid streigi absoluutse ignoreerimisega ning paar aastat tagasi nn röstriskandaaliga. Kui taoline suhtumine töötajatesse ei muutu, siis mina küll Tallinkile suurt tulevikku ei näe.