Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuulikindel kuldne M

    Alati on mingid ettevõtted, mis peavad langustele paremini vastu. Tavaliselt on nad üsna lihtsad ja pakuvad üsna tavalist kaupa. Eelmise aastanumbri sees oli Dow Jonesi tööstusindeksis vaid kaks ettevõtet, mis aktsiahinna poolest plussi jäid - Wal-Mart ja McDonald's.
    Kolmapäeval teatas maailmas ilmselt üks tuntumaid kiirsöögikette oma esimese kvartali suurepärased tulemused, mis ületasid seekord analüütikute ootuseid küll tavapärasest vähem, kuid siiski. Näidata peaaegu miljardilist kvartalikasumit ajal, mil suur osa restorane ja söögikohtasid pankrottide tõttu uksi sulgeb, on väga tubli tulemus.
    Müüginumbridki kasvasid keti neis restoranides, mis on avatud olnud vähemalt aasta. Ja seda kõikjal maailmas, kuigi üleüldine käive langes USA dollari vahepeal tugevnenud musklite tõttu.
    McDonald's korjab turuosa aina suurema agressiivsusega. Enda sõnul on sellele kaasa aidanud strateegia, mille kohaselt müüb restoran väga madala hinnaga tooteid tõeliselt hinnatundlikule kliendile (näiteks dollarimenüüd) ning keskmise hinnaga ja hoopis kallimaid tooteid vähem tundlikule kliendile, kelle jaoks pakutakse selle eest põnevaid uudistooteid.
    Kõige popimad olid viimasel kvartalil kõrge marginaaliga tooted, nagu hommikusöögid ja kanavõileivad. Ja loomulikult uuem saavutus McCafe, mida analüütikud peavad isegi Starbucksi kuulsatele kohvidele suureks konkurendiks.
    Kas need, kes on harjunud väljas sööma, kuid rahakoti uue kergema seisundi tõttu peavad endiste lemmikkohtade vaateakendest vaid suud vesistades sisse piiluma, on nüüd sammud seadnud pisut tagasihoidlikuma glamuuriga kohta? Poodide kohapealt see ju töötab, nagu on näidanud Wal-Marti kogemus.
    Viimasel ajal on kombeks majandusolukorrast tulenevalt pakkuda ulmelisi soodustusi ja korraldada põnevaid kampaaniaid, et vaid rahvast kui kuulekaid kärbseid liimipaberile tõmmata. Ja ongi ju suhteliselt ratsionaalne kasutada võrdsete pakkumiste korral odavamat.
    McDonald's pole siiski seda teed läinud ning eilsel konverentskõnel analüütikutele kinnitas ettevõtte juht Jim Skinner, et nende strateegia meeletuid odavmüüke ette ei näe. Aga kas pole mitte pisut ohtlik loota vaid klientide lojaalsusele?
    Esimesed väiksemad tagasilöögid on juba tulnud, kui uskuda möödunud talve külastatavuse numbreid kiirsöögikohtades. NPD Grupp avaldas, et inimeste voor kiirelt kättesaadava toidu järjekordades vähenes ühe protsendi võrra, mis on esimene sesoonne langus alates aastast 2003.
    Kui aktsia jaoks oli eelmine aasta helde ning ka viimased 12 kuud on löönud turgu tugevalt, on investorid huvitaval kombel tulemuste avaldamise päeval pea alati McDonald'si aktsiaid müünud, kuigi tulemused vastavad igati prognoosidele. Analüütikute arvates just selles häda ongi. "Nad on omaenda edu ohvrid," sõnas Stifel Nicolausi analüütik Stere West. "Nad on ootuseid lihtsalt nii palju kordi ületanud."
    Seda tõesti. Viimasel üheteistkümnel kvartalil on kiirsöögikett analüütikute prognoose ilusti täitnud (ja ületanud) ning viimasel kümnel kvartalil neist on aktsia hind tulemuste avaldamise päeval liugu lasknud. Ei tohi olla liiga tubli, tundub.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.