Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vastutus ei aita pelgalt parem välja näha
Mida tähendab teie ettevõtte jaoks vastutustundlik olemine?
Vastutustundlikkus ei ole kosmeetika, mille peale paned, kui tahad ilusam välja näha. Vastutustundlikkus on meie jaoks osa juhtimisfilosoofiast.
Kõiki otsuseid, olgu need seotud personaliga, turundusega, toodete ja teenuste arendusega või igapäevase haldustegevusega, tuleb vaadata läbi vastutustundlike põhimõtete prisma.
On levinud väärarvamus, et vastutustundlikkus on vaid sponsorlus või heategevus, äärmisel juhul on see seotud looduskeskkonnaga. Aga sellest on vähe. See peab olema rakendatud kõikidesse otsustesse.
Kõige lihtsam on vastutustundlikkust lahti seletada nelja valdkonna kaudu. On otsused, mis mõjutavad majanduskeskkonda: mida teeme turunduses ja toodete arenduses, milline on klienditeeninduse kvaliteet ja finantseerimise otsused.
Teine suur teema on looduskeskkond, siia alla kuuluvad kõik otsused, mis otseselt või kaudselt võivad loodust mõjutada, alustades organisatsiooni paberi- ja vee tarbimisest ning lõpetades kaudsete mõjudega nagu roheline kodulaen.
Kolmandaks panustame sotsiaalsesse keskkonda - mõtestame oma tegevust nii sponsorluse, heategevuse kui ka filantroopia valdkonnas.
Neljas suurem valdkond on personal - kuidas inimesi motiveerime ja arendame.
Iga ettevõte võiks vaadata, kuidas tegevusse siduda midagi sellist, mis annaks kasu ka ühiskonnale. Meil on näiteks internetipank, millel on üle viiesaja tuhande regulaarse kasutaja ning me oleme sinna teinud annetuskeskkonna, mille eesmärk on muuta inimeste suhtumist annetamisse kui regulaarsesse tegevusse. Selle keskkonna väljaarendamine ei ole suur ega ressursimahukas töö, aga samas annab see võimaluse jõuda viiesaja tuhande inimeseni ja saavutada ühiskondlikku muutust.
Ühelt poolt on Swedbankil terve hulk vastutustundlikke tegevusi, samas süüdistatakse panku finantskriisis ja hätta sattunud väga suuri laenusummasid saanutega?
Käivitasime 2007. aastal liikumise "Laena mõistlikult", mille eesmärk oli kutsuda lisaks pangale ka kliente tähelepanelikult üle vaatama, kui suur laenusumma on neile tõesti vajalik. On oluline, et kui pangad laenavad, siis nad arendavad ka nõustamist ja proaktiivset kliendisuhtlust. On selge, et ettevõttel on oma põhitegevus, milleks ta on ellu kutsutud, ja pankade põhitegevusest suure osa moodustab laenutegevus. Aga kui sa arendad laenuteenust, pead arendama ka nõustamist.
Kas majanduslangus on sundinud vastutustundlikkuse suhtes järeleandmisi tegema?
Vastutustundlikest tegevustest ainult väike osa on sponsorlus, mille summad ei ole tõesti kasvanud. Aga meie osalus mitmete ühiskondlike algatuste, näiteks Minu Eesti, juures on märgatavalt kasvanud. Vastutustundlikkus tuleb välja just rasketel aegadel, kui näeb, kes teeb seda vaid selleks, et näida parem ja kes panustab tõeliselt.
Kui keskkonnal, kus sa tegutsed, ei lähe hästi, ei lähe ka sinul hästi, seetõttu tuleb pikaajalisusse panustada, see toob tagasi.