Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana veokiga vedajal jäme ots peos

    "Veoturul võidavad nüüd need, kel on kasutatud autod," teatas rõõmsalt veofirma Lajos AS omanik ja Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum. Sellise eelise peaks tagama täielikult oma ja korralik kasutatud veok.
    Võrdlusena toob veofirma Abiveod OÜ juht Raivo Pukk tuttuued 2-3 miljonit krooni maksvad autod, mille kuuliising on kuni 50 000 krooni. Odavamatel on liisingumakse umbes 25 000 krooni kuus. Võrreldes kasutatud veokitega küsivad sellised "kaunitarid" raha ka lihtsalt seistes - liisingumakset, kaskot ja teisi kuumakseid.
    "See kulu tiksub ikkagi: kas lihtsalt platsil seistes või Vene piiril oodates. Igal juhul saab kahe päevaga ligi 4000 krooniga vastu pükse," märkis Vallbaum.
    Siiski pidas Pukk kasutatud autode puuduseks nende kulumist ja ootamatuid remondiväljaminekuid. "Kasutatud autoga on kulud üliväiksed kuni esimese remondini või esimese rehvijooksu vahetuseni," lisas ta.
    Samas, võrreldes uut liisinguautot ja kasutud veokit, tunnistas Pukk, et esimese kulude tasategemiseks tuleks ühes kuus rabada tööd teha 118-120 tundi ja küsida vähemalt 600kroonist veoteenuse tunnihinda, kuid klient ootab juba 500-550kroonist tunnihinda.
    Nii ongi koduturul jäme ots kasutatud autode omanike käes. Sedasi saab hakkama idapiiri taga ja Soomeski, kuid Euroopas, eriti Saksamaal, võib tulla raskusi. Nõutakse seal ju Euro5 normiga mootoreid ja neist kehvema kvaliteediga masinatele väänatakse kaela lihtsalt kõrgem teemaksu - keskkonna kaalutlustel.
    Vallbaumi sõnul on vesi kasutatud autode omanike veskile ka Eestis siiski üsna lõdvalt saadav nn must diisel - ametliku diislikütuse värvi, kuid madalama kvaliteediga Lätist riiki imbuv kütus. Vanemad, ühtlasi ka lihtsamad mootorid tarbivad seda kütust ilma vaevata. Uute masinate puhul oleks sellise kütuse tarvitamine mootori häving.
    "Vanal masinal pole ju ka elektroonilist tahhograafi ja seda saab ise sättida, kuidas parajasti vaja on," muigas Vallbaum.
    "Eks elame päev korraga," tõdes ta märksa tõsisemalt tuleviku pärast ohates.
    DSV Transpordi juhataja Jaan Lepp pidas kasutatud masinate võidukäiku loogiliseks. "Üldteada on see, et majandusraskustes on remondiga kombineerimine lihtsam kui igakuise liisingu tasumine," tõdes ta.
    "Kasutatud autodega tegutsejad jäävad ellu, liisinguautodega opereerijatele jääb soovida vaid vastupidamist," iseloomustas ta nüüdset veoturgu.
    Lepa tõdemusel on praegu majanduses uudne olukord, kus viimased 10-15 aastat toiminud tõed on surnud. Liigselt võetud riskid pöörduvad nüüd riskija enda vastu ja üsna valusalt. See on nagu sõjaseisukord, kus igaüks püüab ellu jääda.
    "Kes sel aastal teeb plussi, on väga tubli. Kes jääb nulli, on ka tubli… Ikka väga, väga raske aasta on," iseloomustas ta vedajate olukorda, kus valab õli tulle ka 1. juulist kallinev kütus.
    Kui väiksemad kütuse hinnatõusud suudavad vedajad ise alla neelata, siis suuemad tuleb ikkagi kirjutada klientidele kraesse, ohkas Lepp raskelt hinnatõusu tagajärgedele mõeldes.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.