Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokaupmehi jälitab hirm uute vapustuste ees

    "Autokaupmeeste jaoks tuleb kõige raskem aeg sel sügisel ja järgmise aasta kolmel esimesel kuul. Käimas on esindatavate brändide ja pakkujate ümberjagunemine," sõnas Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi.
    "Minu hinnangul peaks hiljemalt järgmiseks sügiseks Eesti autoturg paigas olema. Arvatavalt jääb sektoris tegutsema umbes kümme automüügiettevõtet: viis-kuus suuremat ja neli-viis keskmist autofirmat. Praegu on automüügiettevõtteid paarikümne kandis," lausus Mägi.
    Tunamullu 5 miljardi krooni jagu käivet teinud Silberauto juhatus, kuhu kuulub ka ettevõtte suuromanik Väino Kaldoja, tunnistas kollektiivselt, et 80protsendilist sisetarbimise kukkumist ei osanud ükski firma ette näha.
    Saksa Auto juht Toomas Kuusk usub, et suuremaid muutusi autoturul enam ei tule. "Kõik suured on end ümber struktureerinud nii, et suudavad end nulli majandada ka autode müügita," selgitas ta.
    Kuuse hinnangul toimusid muutused juba möödunud aastal, mil Peugeot'de maaletooja Kommest Auto kinnisvaraarenduse tõttu hingusele läks.
    "Kui kellelgi on selliseid kõrvaltegevusi, siis võib küll ettevõtteid veel pankrotti minna, aga ainult automüügiga tegelevad firmad pankrotti ei lähe," märkis Kuusk.
    Viking Motorsi juht Üllar Taniberg sõnas samuti, et oletab pigem seniste maaletoojate jätkamist ning turuosade säilimist.
    "Kes seda aga teab, mis täpselt toimub, võiks olla rikas mees," lausus ta. "Vaevalt, et need, kel lepingud käes, midagi vabatahtlikult ära annavad," lisas ta. "Nad püüavad kindlasti saavutatut hoida."
    Viking Motorsi juhi Üllar Tanibergi sõnul tekkis autode müügiruutmeetreid selgelt liiga palju. Seda on näha paarist suletud ning ümber kolinud müügikeskusest, mis siiamaani tühjana seisavad. "Ma arvan, et nad jäävadki tühjaks," märkis Taniberg.
    Lisaks ripub autofirmade pea kohal võimaliku tapakirvena liisingusõidukite tagasiostukohustus.
    Ainsana tõi majandusaruandes tagasiostukohustused must-valgel välja BMWde maaletooja.
    "United Motorsil on liisingufirmade kaudu renditingimustel müüdud autodele tekkida võiv potentsiaalne tagasiostukohustus 188 miljonit krooni. Juhtkonna hinnangul ületab vara tagasiostu väärtus tagasiostukohustuse väärtust," lisas Taniberg
    Laienemisel läks aga kõige nigelamini ilmselt Faktol ja Premium Motorsil, mille ehitused juba mõnda aega tondilossidena seisavad.
    "Eesti on tõesti muutunud tupikmaaks, nagu Tiit Vähi ütles," sõnas Premium Motorsi omanik Jürgen Vester, lubades Eestis autopoe aasta lõpuks kokku pakkida. Luksusautode esindussalongi ehituseks võttis Premium Motors 46 miljonit krooni laenu. Vester ise peab äriplaani nurjunuks.
    Fakto omanik Leho Siimsen ütles Äripäevale, et kaasinvestori leidmiseks käivad praegu läbirääkimised. "Potentsiaalseid investoreid on rohkem kui üks, aga kui palju neist sõelale jääb, on praegu veel vara öelda," rääkis Siimsen.
    Kuigi automüüjad ei tunnista, et müügiks soetatud autod said bilanssi soetushinnast kallimalt, võib see sarnaselt buumiaegse kinnisvaraga olla siiski uute halbade uudiste põhjuseks.
    Mullu tekkis ootamatult olukord, kus laoplatsidele veetud uute autode soetusmaksumus ja liisinguautode jääkmaksumus jäid turuhinnale jalgu. Sellele vaatamata jätsid mõned ettevõtted varud bilanssi paisutama.
    Laovarude allahindlusi kommenteerides rõhutas näiteks Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi, et nemad on olnud varude hindamisel konservatiivsed, lähtudes kas siis sõidukite soetusväärtusest või turuhinnast.
    Krista ja Viktor Siilatsi Info-Auto märkis oma majandusaruandes, et aastavahetuse seisuga 158,6 miljoni kroonini kasvanud varusid bilansi koostamise ajaks alla ei hinnatud.
    Paari miljoni kroonise laorevisjoni teinud suurärimehe Andres Sarri autofirma jõudis selle aasta alguses järeldusele, et aastavahetuse-eelsest allahindlusest ei piisanud ja soetushinnaga pole enam võimalik uusi sõidukeid müüa.
    "2009. aasta jaanuari teisel poolel näitas autoturg, et radikaalsemate allahindlusteta ei ole ikkagi võimalik autosid müüa. Samuti oli meie uute autode laoseis saavutanud kriitilise taseme, mis ei vastanud enam 2009. aastaks prognoositavale müügile," avaldas Saksa Auto majandusaruandes.
    Seejärel pani Saksa Auto konkurentide meelehärmiks kogu Eesti automüügile n-ö kabelimatsu, lastes müügihinna omahinnast allapoole. Kampaania õnnestus 100%, leidis Saksa Auto juht Toomas Kuusk. Laoautod said peaaegu täielikult maha müüdud, ehkki kokku rohkem kui 18 miljoni kroonise miinusega.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.