Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Airi käekäik on meie enda kätes

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts vastas eile logistikauudise.ee lugejate küsimustele.
    Kas Estonian Airi meeskond jääb samaks?
    Estonian Airi personaliküsimused otsustavad nõukogu ja juhatus. Oluline on märkida, et tehing, millega riik omandab Estonian Airis enamusosaluse, jõustub alles siis, kui riigikogu kinnitab selle aasta lisaeelarve.
    Seejärel on kavas ametisse nimetada Estonian Airi uus nõukogu.
    Mis mõtet on pidada sellist poolpidust asja? Miks ei taheta investeerida ja arendada Estonian Airi suuremaks?
    Meedias on sageli ebatäpselt kajastatud, nagu riik ostaks Estonian Airi. Sisuliselt aga investeerib riik 280 miljonit krooni ettevõtte arengusse - osaluse eest ei maksta kellelegi midagi.
    Me oleme tulevaste nõukogu liikmetega kokku leppinud, et nende esimene ülesanne on ettevõtte strateegia ülevaatamine ja värskendamine.
    Kas riik tegeleb aktiivselt Estonian Airile nn päris omaniku otsimisega? Milline on selle tegevuse tähtaeg praeguse seisuga?
    Eesti riigi pikaajaline huvi pole olla lennufirma suurosanik, seega oleme pakkumistele avatud. Riik suurendab Estonian Airi aktsiakapitali selleks, et hoida ära lennuühenduste arvu vähenemist Eestist. Pärast Estonian Airi uue aktsionäride leppe jõustumist on oluline tagada ettevõtte areng, milleks loob eeldused ettevõtte uuesti kapitaliseerimine.
    Milline on Teie hinnangul Ryanairi Tallinna Lennujaama tuleku mõju Estonian Airile?
    Riigi strateegiline huvi on see, et Eestil oleks võimalikult palju lennuühendusi. Minu hinnangul on Ryanairi otsus strateegilise tähendusega, mis näitab, et oleme lennundusse väga oluliselt panustanud. Ma loodan, et Ryanair toob uusi reisijaid, elavdab turismi ning loob sellega ka teatud mõttes võimalusi Estonian Airile.
    Kevadel kohtusite Venemaa transpordiministriga, mis tema välja pakkus lahenduseks, et Eesti-Vene piiril veokite järjekorrad lüheneksid?
    Venemaa transpordiminister mõistis, et see on ka Vene ettevõtjate jaoks probleem ja oli konstruktiivselt meelestatud. Samas ma ei näe nende aktiivset tegutsemist. Kindlasti jätkame nendega dialoogi. Meie ise oleme teinud nii palju, et Sillamäe sadam on allkirjastanud lepingu parkla ehitamiseks ning siseministeeriumil on käimas hanked parklate opereerimise ja elektroonilise järjekorrasüsteemi loomiseks.
    Kui suur on teede remondi ja ehituse eelarve tuleval aastal? Millised on suured tee-ehitusobjektid, millega alustatakse järgmisel aastal?
    Riigimaanteede remondi ja ehituse investeeringute eelarve on 2,65 miljardit krooni.
    Tallinna-Tartu maanteel on olulised objektid Ülemiste ristmiku uus lahendus, Mõigu neljarajaline tee, Aruvalla-Kose neljarajaliseks ehitamine ja Tartu ringtee ehituse alustamine. Tallinna-Narva maanteel on ehitamisel Väo-Maardu lõik, Viitna ümbersõit ja Haljala ristmik. Tallinna-Pärnu maanteel on töös Pärnu ümbersõidu ehitamine. Ja Tallinna ringteel on plaanis kolme uue ristmiku ehitamise alustamine.
    Kas riik plaanib kunagi ka teemaksu kehtestada? Mõeldes sellele, kui palju meie teedel võõrvedajad sõidab, oleks see hea teenimisallikas. Miks teemaksu seni kehtestatud ei ole, nagu mujal Euroopas?
    Ei plaani kehtestada. Sellega me vähendaks oma transpordiettevõtete konkurentsivõimet ja laiemalt ka teiste ettevõtete konkurentsivõimet.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.