Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõik tahavad lumest vabaks

    Mitmes Eesti paigas on tänavu mõõdetud lumikatte paksus tunnistatud rekordiliseks. See omakorda on suurendanud vajadust lumekoristuseks.
    Ja lund ei ole mitte vaja ainult tee pealt ära lükata, vaid transportida ka ohutusse kaugusesse, et see muud tegevust segama ei jääks.
    Pärast lumetormi on teehooldusfirmad saanud vatti ja vilet, ent tööd on saanud juurde ehitusveofirmadki, kes teenivad oma leiba samuti lume äraveoga.
    Kuupmeetri jagu lume vedu maksab ca 80 krooni, nagu selgub väiksest uurimisest. Kiirete arvutuste põhjal tuleb välja, et ühe keskmise kallurauto koormatäis maksab umbkaudu 1500 krooni.
    Puhastus- ja koristusteenuseid pakkuva Sanomar Kinnisvarahooldus OÜ projektijuht Ain Aasma ütles, et nende poole pöördujaid on palju.
    "Nõudlus lume äraveoks on praegu tohutult suur, ei jõuagi kõikidele abipalvetele reageerida," ütles Aasma. Firma, millel on abiks võetud paar allhankijat, kes aitavad lund objektidelt ära transportida, küsivad selle teenuse eest 65 krooni pluss käive kuupmeetri kohta. Projektijuhi sõnul saavad kliendid aga allahindlust, kui nende lumemahud on väga suured.
    "Klientidele, kelle lumemahud on suuremad kui 1000 kuupmeetrit, tehakse soodustusi," rääkis Aasma.
    Ettevõtetele, kes kibelevad kiiresti lumetransporti tellima, soovitas Aasma kannatust varuda, seda ikka suure nõudluse tõttu, sest eelkõige teenindatakse lepingulisi kliente.
    "Eks töö käib tsüklitena. Täna (eile - toim) on vaiksem ilm, lund ei saja, saame lume kenasti ära transportida, aga kui tuiskab või sajab, siis jälle ei saa vedada, siis koristatakse ja lükatakse lund," rääkis Aasma.
    Lund aga viivad selle firma masinad Tallinnas Laagri külje alla lume vastuvõtukohta.
    Hoopis lihtsam on lumeladustamisega joogitootjal Liviko, neil on päris oma plats Suur-Sõjamäe tänaval, kuhu lund transporditakse. Teatavasti võetakse lume ladustamise eest samuti raha. "Meil kulub keskmiselt 40 000 krooni kuus lume ja jäätõrje peale," rääkis Liviko ASi juhatuse esimees Janek Kalvi.
    "Meil on siin kõik korras, tulge vaadake ise," ütles Kalvi, kes oli väga rõõmus, et olukorras, kus mõnda paika ei ole raskete lumeolude tõttu ikka veel ligipääsu, on tema ettevõtte territooriumil kõik korras.
    "Ainult, et meie õu piirneb linnakruntidega, kust võiks lund koristada ja transportida, aga meie oma õu on puhas," toonitas ta. Lumetõrje tarvis on Liviko investeerinud ka spetsiaalsesse tehnikasse. "Meil on traktor ja traktorijuht, kes siis vastutab territooriumi korrashoiu eest," lisas ta.
    Sarnaselt Livikoga, valmistab ka Tallinna Külmhoonele oluliselt rohkem muret linnatänaval oleva lume hulk. "Tallinnas asuvatel kruntidel oleme lumetõrjega ilusti hakkama saanud ning lume äravedu ei ole toimunud," ütles Premia Foodsi turundusdirektor Katre Kõvask.
    "Loomulikult kaasnevad suure lumehulgaga mõningad täiendavad kulutused lumesahkadele traktoritele, kuid sellised lisandunud kulud ei ole olnud märkimisväärsed," ütles Kõvask.
    Küsimusele, kas lume äraviimiseks peaks tekkima vajadus, märkis Kõvask, et firma Betooni tänaval oleva külmhalli vahetus lähetuses on kokku lükatud väga suur hunnik lund, mille linn võiks lasta ära viia.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.