Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Arengufond: uut toodet tasub enne turulepaiskamist kliendiga testida
Arengufondi investeeringute divisjoni juht Heidi Kakko sõnul kipuvad alustavad ettevõtted oma toodet enne kliendi peal testimist liiga kaugele arendama.
"Üks suurim viga on see, et arendatakse toodet või teenust, ilma et potentsiaalse kliendiga räägitakse. Tehakse peaaegu asi valmis ja alles siis minnakse turule testima ning selgub, et palju on tehtud valesti," rääkis Kakko intervjuus "Terevisioonile".
Fondi investeeringute ekspert Andrus Oks lisas, et tihti jääb startupidel vajaka ka äritegemise kogemusest, mis jätab investori õlule otsustada, kas äri võib edukaks osutuda või mitte.
Viimase kuu jooksul on arengufond teatanud kahest uuest investeerinust: koos kaasinvestor Andres Kalliga panustati 300 000 eurot meditsiinilist kiirtesti väljatöötavasse firmasse SelfDiagnostics ning varem investeeriti kaasinvestor Bellusega 240 000 eurot Realeyes OÜ-sse, mis arendab inimese pilgujälgimise ja emotsioonide mõõtmise ning analüüsi tehnoloogiat.