Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks jätavad toidutootjad suhtluskanalid kasutamata?

    Rõõmustan, et ka masu-aastatel on toidukaupade tootjad suutnud usinasti tootearendusega tegeleda ja riiulitelt leiab uut ja huvitavat.
    Ma muidugi ei tea, kui eetiline on ühel jäätisetootjal jäljendada teise tootja edulooks kujunenud koorejäätist, vormides selle täpselt samasuguseks koonuseks ja pannes selle konkurendiga sarnasesse pakendisse. Mind tarbijana õnnestus ühel korral üle kavaldada küll.
    Mulle teeb rohkem muret aga hoopis üks teine teema: info vähesus toiduainete pakenditel. Toidutootja ei oska minuga oma pakendi kaudu suhelda.
    Näiteks hiljuti poes käies märkasin, et Valio Alma kohvimeistrite piima kõrvale oli tekkinud Tere capuccino piim. Rõõmustasin, aga kohe tekkis ka küsimus, mille poolest need kaks siis teineteisest erinevad. Kas kohvimeistrite piim sobib igasuguse piimakohvi valmistamiseks? Miks Tere piim sobib cappucino'le, aga mitte latte'le? Infot ma selle kohta ei saanud. Või teine värske tooteavastus - Mulgimaa siider. Siider jäi ostmata, sest ma ei leidnud pakendilt põhjendust, miks toote nimi on just Mulgimaa siider.
    Kasutamata võimalused. See, et tootja on pärit Viljandimaalt - seda polnud ka märgitud ja miks peaksin ma ühe väiketootja päritolu üldse teadma? Mind ei veennud. Tahtsin lugeda toote lugu. Tahtsin, et siidrimeistrid Viljandimaa õunapuude alt kõneleks minuga seal Tallinna toidupoe leti ääres.
    Rootsis on piimapakid täis oma brändi lugusid, lastele väljalõikamis- ja meisterdamismaterjali, aga ka populaarteaduslikke ja naljakaid jutukesi, mida hommikusöögi kõrvale lugeda. Ideede puuduses kokkajaid aitavad toidukaupade pakenditele trükitud lihtsad retseptid.
    Muide, erinevalt meie toodangust oli ka sealsamas Tallinna selvehallis müügil olnud Rootsi siidri peal kirjas, kus ja kuidas seda toodetakse.
    Teades, kuidas tootjate ja jaekettide vahel käib igikestev vägikaikavedu erinevate tasude üle, kuidas riiulipinna iga sentimeetri eest tuleb tootjal ränka raha välja käia - rääkimata sellest, et üldse jaekettidesse oma toode sisse saada -, jääb arusaamatuks, miks tootjad ei taha tarbijale end müüa ja südamelähedaseks teha. Toit karbi-koti sees on ju reeglina konkurendi omaga sarnane. Või kui ei ole, siis jutustagi mulle sellest. Pakend on ju tootja enese tasuta reklaamipind.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.