Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alustas sotsiaalmeedia ETF
Esimene sotsiaalmeedia aktsiatele suunatud börsilkaubeldav fond alustas teisipäeval, millest suur osakaal kuulub ka Hiina internetifirmadele.
ETF, mille nimi on Global X Social Media, jälgib 25 ettevõtte aktsiat, kuid mitmetest aktsiatest koosnev fond kaupleb nagu 1 aktsia. „Fondi struktuur on väga lihtne ning see katab terve sektori ära,” ütles Bruno del Ama, ETF-i juht. „ETF koosneb erinevatest aktsiatest, kuid kaupleb nagu 1 aktsia.”
Investorite huvi sotsiaalmeedia aktsiate järele on see aasta hüppeliselt kasvanud, kuid kahe suurima – Facebooki ja Twitteri aktsiad ei ole veel avalikult kaubeldavad. Sellepärast kuulub 37% fondi osakaalust Hiina internetifirmadele nagu Tencent Holdings ja Sina Corp., võrreldes 26%-ga USA aktsiatele.
Google osakaal ETF-is on 4,75%, sama on Pandora Media ja Groupon. LinkedIn-le kuulub 3,5%. Kolm Jaapani aktsiat on endale kokku saanud 19% ETFi osakaalust ning kaasatud on ka Venemaa, Saksamaa, India, Taivani, Itaalia ning Suurbritannia sotsiaalmeediafirmade aktsiaid.
Facebooki esindaja ei olnud nõus kommenteerima IPO spekulatsioone ning Twitteri tegevjuht ütles, et ettevõte ei taha olla „kellegi IPO aken.”
Suur IPO-de huvi sotsiaalmeediafirmade vastu on tuletanud meelde 1990-ndate internetimulli.
„Seal on võitjaid, ja seal on oluliselt rohkem kaotajaid,” ütles Channing Smith, Capital Advisors Growth Fundi portfellihaldur. „Seal saavad olema suured reklaamivõimalused. Aga nagu alati – igakord kui uus suur asi turule tuleb, tasuks astuda sammukese tagasi, et mõista kuidas need ettevõtted toimivad ning raha teenivad.”