Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti riigid panid turismiäris seljad kokku

    Eile allkirjastatud Balti turismiametite ühine järgmise aasta tegevuskava aitab EASi turismiarenduskeskuse juhi Tarmo Mutso sõnul kulusid kokku hoida.

    Eilsel pressihommikul hotellis Kolm Õde istusid ühise laua taga Läti Turismiarendusagentuuri direktor Armandas Slokenbergs, Leedu Riikliku Turismiameti direktor Raimonda Balniene ja EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. Viimane neist avas ka pressikonverentsi, öeldes: “Meil on olnud kümme kohtumist ja täna on nagu juubelikohtumine. Räägime tegevuskavast aastaks 2012.”
    Leedu turismiameti juhi Raimonda Balniene sõnul külastas Leedut 2010. aastal 1,5 miljonit turisti, mis teeb kasvuks 9%, ja siseturiste oli 2,45 miljonit (+0,9%).
    Läti esindaja Armandas Slokenbergsi sõnul kasvas neil selle aasta esimeses pooles välisturistide arv 31% ja positiivne trend peaks jätkuma.
    Järgneb intervjuu Tarmo Mutsoga.
    Mida võidab Eesti sellest, et kolm Baltimaad asuvad ühiselt turismi nimel tegutsema? Kaks suuremat võitu võib välja tuua – parem nähtavus ja kulude kokkuhoid. Baltimaade järele on praegu juba nõudlus ka Euroopas ja pole mõistlik minna sinna turule konkureerima, vaid õigem on kokku leppida selles, mida me tahame ühiselt öelda. Ja kui me teeme seda ühiselt kulusid kattes, siis saame selle palju odavamalt tehtud.
    See tähendab, et me ei piirdu üksnes Eesti tutvustamisega. Koos töötame me vaid teatud sihtrühmade jaoks. Kui me räägime näiteks Saksamaa turust, siis Saksamaa turist vanuses 55+ on see, kes reisib mööda Balti riike, soovides näha just kolme riiki.
    Noortele me pakume Eestit jällegi üksinda, sest nende huvi Eesti vastu on väiksem. Igas riigis on erinevad sihtrühmad ja erinev lähenemine. Kui me tahame saada Baltimaade karavani-kaarti, siis ei ole võimalik selle sisu üksinda teha, sest me ei tea, mis on parim pakkumine Läti ja Leedu poolt.
    Me lepime kokku sisu ja kulude katmise, et toota see ühiselt.
    Kas vaid Saksamaalt üritate saada kliente vanuses 55+?  Saksamaal on sellesuunaline huvi. Baltimaade vastu on huvi olnud ka Prantsusmaal ja Hispaanias, küll väiksem, aga siiski. Ning ka kaugematel turgudel, kust inimesed ainuüksi Eesti pärast siiakanti ei tule.
    Me tegutseme üksteist toetades ka Jaapanis, Hiinas ja USAs.
    Kui suur on kulude kokkuhoid Eesti jaoks? See on 2/3, kuna me jagame kulud kolmeks. Kuid need summad on iga üksiku tegevuse juures erinevad.
    Praegu näiteks räägime Saksamaale esindusteenuse sisseostmisest, mis tutvustaks professionaalidele Balti brändi – iga osapoole osa selles on 75 000 eurot.
    Kas on plaanis luua ka ühine bränd, nagu Eestis on “Wel­come to Estona”? See oli meil päevakorras ja tekitas kõige rohkem elevust. Kuid me leppisime kokku, et me räägime Balti brändist sõnumiga – tulge Baltimaadesse. Ja me leppisime kokku, et ükskõik kes meist kolmest käib kuskil kaugemal, siis tal on kaasas kolme Balti riigi ühisesitlus, mille me välja töötame. Kuid visuaalne kontseptsioon ei tule selline, et on ühine Baltimaade bränd. Praegu me pole selleks valmis.
    Kui suureks takistuseks võiksid olla airBalticu probleemid Balti riikide turismi edendamisel? Ei ole liiga suur probleem, sest meil on olnud palju õnnestunud ühisprojekte, kus meie toetaja ja partner on airBaltic.
     
    Kommentaar
    Koostööl on jumet
    Toomas Agasild, Tervise Paradiisi OÜ nõukogu liige  Igasugune koostöö on hea ja mõjub kindlasti hästi. Mina arvan küll, et sellel on jumet. Mida rohkem informatsiooni, mida suurem või laiem on pakkumine, siis seda kasulikum see on.Minu teada sakslasi Eestis ei käi kohe üldse. Saksamaa on meile täiesti avastamata maa ja me ei kujutagi ette, kui perspektiivikas see on.Samuti võiks vaadata ühiselt rohkem idanaabri poole – nostalgias Venemaa ja Balti riigid. Turiste sealt käib ka praegu, kuid seda saaks kindlasti veel kasvatada, ma ei kahtle selles.
    Lisaks sakslastele võime köita ka kaugemaid riike
    Feliks Mägus, Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse liige  Ma usun, et me suudame Baltimaid tutvustada ka kaugematel sihtturgudel, USAs ja vähem Aasias.Saksa eakad on käinud juba aastaid bussireisidel läbi kolme Balti riigi ja kindlasti on see ka tulevikus potentsiaalne sihtgrupp.Sakslaste jaoks on Balti kubermang, baltisakslased jne arusaadavad ja tuttavad mõisted.See on kindlasti üks kindlasti konkreetne sihtturg ja sihtgrupp, kellele peaks koos pakkuma.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.