Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swed: kaubandus kasvab tänavu 3% võrra
Swedbanki analüütiku Annika Paabuti hinnangul aeglustus jaekaubanduse maht märtsis ootuspäraselt. Edaspidi ootab pank aga kasvu jätku.
Esmaspäeval avaldatud andmetel kasvas jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük selle aasta märtsis püsihindades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 7%.
Edaspidi ootame jaekaubanduse müügimahtude jätkuvat kasvu, mida omalt poolt toetab nii soodne areng tööturul, kui ka oodatav palga- ning aeglustuv hinnakasv. Samuti mõjutab lähituleviku jaekaubanduse numbreid see, kui palju turiste Eestit väisab ja kui hea meelega nad siin kulutavad.
Sisemaise tarbija ostuotsuseid mõjutab paraku kasvanud ebakindlus hakkamasaamise osas – kasvanud sundkulutused sunnivad üsna paljusid majapidamisi suuremaid oste edasi lükkama või nendest sootuks loobuma, sest kesine palgakasv ei ole suutnud kompenseerida sundkulutuste kasvust tingitud heaolukadu.
Teisalt peaks aasta teine pool kaasa tooma ka suurema nn palgakasvu laine, mis suurendab ka majapidamiste tarbimisjulgust, ehkki palgakasv ei saa olema väga kiire. Meie hinnangul kasvavad jaemüügiettevõtete müügimahud sel aastal ligikaudu 3%, mis võrreldes varasema prognoosiga on pisut tagasihoidlikum number.
Peamiseks põhjuseks prognoosi allapoole korrigeerimise taga on kiirem oodatav tarbijahindade tõus, mida peaasjalikult tingivad eluaseme- ja transpordikulud.
Enim kasvas märtsis müük tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (24,5%), muudes spetsialiseeritud kauplustes (14,3%) ja apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (13,8%).
Toidukaupade kauplustes kasvas jaemüük võrreldes eelnevate kuudega aeglasemalt tulenedes peamiselt kõrgemast võrdlusbaasist ning teisalt toiduainete hinnakasvu aeglustumisest.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.