Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüük hädas
Euroopa võlakriis ning üha kasvav töötus on võtnud inimestetelt soovi teha suuremaid oste. See on vedanud alla Renault', Fiati ja PSA Peugeot Citroeni Euroopa poolaasta automüügi.
2012. aasta kuue esimese kuuga registreeriti Euroopas kokku 7,36 miljonit uut sõiduautot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6,3% vähem, vahendab Bloomberg tänast Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) teadet.
Juunikuine müük Euroopas langes aastases võrdluses 1,7% võrra, 1,25 miljoni autoni. Tegu oli üheksanda järjestikuse langeva kuuga.
ACEA avaldas 6. juunil prognoosi, et automüük regioonis langeb sel aastal 7% jagu vähemalt 1995. aasta tasemele, olles koguni 21% madalamal võrreldes 2007. aasta tipuga.
Viiest suurimast Euroopa turust kukkus kuue esimese kuu automüük Itaalias 20%, Prantsusmaal 14% ja Hispaanias 8,2%. Euroopa suurimal turul Saksamaal tõusis uute autode arvele võtmine 0,7% võrra ja Suurbritannias kasvas 2,7%.
Renault teatas 11. juulil, et tühistab eelneva majandusaasta müügiprognoosi ja lisas, et autotööstus ei saavuta 2007. aasta müügitasemeid enne 2018. aastat. Renault müük langes Euroopas 17% esimesel poolaastal, 583 145 autoni.
Samuti 17% langes Fiati müük, kes leidis ostja 456 191 autole. Sarnaselt Fiatile on tehaste sulgemisi pidamas ette võtma ka Peugeot, kes kuue kuuga müüs 827 163 autot, mida on 14% vähem kui aasta tagasi.
Kuid hädas pole vaid Lõuna-Euroopa autotootjad, sest tehaste sulgemist plaanib ka General Motors, kelle Euroopa müük koos tütarde Opeli, Vauxhalli ja Chevrolet'ga kukkus 11%, 573 384 autoni.
Teistest suurematest tegijatest kukkus Volkswagen AG müük 0,8%, 1,66 miljoni autoni. Volkswageni brändi müük kahanes kuue kuuga 1,6% jagu, samas kui Audi suutis oma müüki 5% kasvatada.
Maailma suurim luksusautode tootja BMW müüs kuue kuuga 0,5% vähem autosid ehk 420 820. Daimler AG, kellele kuulub Mercedes-Benzi bränd, suutis müüki kasvatada 0,7% võrra, 349 312 autoni.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California