Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palm?ri leping pikenes 24 kuuni

    Estonian Airi juhid rääkisid täna ettevõtte mullustest tulemustest ning tulevikuplaanidest.

    Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke - Palmeri leping pikeneb 24 kuu võrra.
    - esialgne plaan oli palgata Palmer kuueks kuuks, aga see uus leping on 24-kuune.
    - tulus reisija kohta oleme soovitud tasemel.
    - mida ettevõtte juhid saavad teha, on kulusid kontrolli all hoida
    - streigiohust ei ole veel taastunud, tegeleme sellega. Proovime tekitada reisijates usaldust.
    - ükski lennufirma pole iial pankrotiohust väljas, aga oleme finantsilise kindluse andmiseks teinud kõik võimaliku.
    - kõigil peaks olema kaine pea ootuste suhtes - kübaratrikki me ei tee, aga inimesed töötavad kõvasti.
    Mida on vähemusomanik (SAS - toim) teinud lennufirma olukorra parandamiseks? SASiga suhtlesin mina. Juba eelmisel aastal andsid nad teada, et ei kasuta võimalust nimetada nõukogu liiget. Eelmine lahkus novembris ja uut nimetatud ei ole. Nende omanduses on vähem kui 3% ja rekapitaliseerimises meile teadaolevalt ei osale. SASi laen on kaetud lepingutega, mis lähevad edasi 2014. aasta lõpuni ja muudatusi selles ei ole.
    Kui suurt ohtu näete kütusehinna muutuses? Risk seal on. Kütusehinnad on praegusel tasemel püsinud mõnda aega. Kui järgmisel korral peaks muutuma, korrigeeritakse piletihindu kiiresti. See pole hetkel samas väga akuutne.
    Tegevjuht Jan Palmer "2013. suve lõpuks kasumis".
    - novembris 2012 sulgesime liinid, detsembris lõime plaani ja esitasime restruktureerimisplaani nõukogule. Jaanuaris 2013 kiitis nõukogu plaani mustandi heaks.
    - Euroopa Komisjon annab aprillis tõenäoliselt teada, kas annab riigiabi loa või mitte.
    - 2013. aastal jätkab lennufirma 10 liiniga, aastal 2015 peaks neid rohkem olema.
    - lennukeid on praegu 10. Olukord on nagu on. Plaanime müüa veel kolm lennukit, et suveks jääks alles 7. Aastal 2015 on meil 5 või rohkem lennukit. Vajame vaid 5 lennukit. Liisingud lõpevad 2015. aastal, siis jõuame restruktureerimisplaani eesmärgini.
    - veebruari lõpuks oli tööl 200 inimest, nende arv väheneb aasta jooksul 150ni (poole vähem kui 2012. - toim). 2015. aastal jõuame 140 töötajani.
    - selline lennukite arv ja inimeste hulk on hea kombinatsioon väikesele lennufirmale - 140 töötajat, 5 lennukit ja 10 liini.
    - praegu proovime müüa seda, mis võimalik - kinnisvara, tütarfirmad (Estonian Air Regional, Amadeus Estonia ja Eesti Aviokütuse Teenuste AS).
    - proovime müüa kontorit - varem kuulus meile 3500 ruutmeetrit, nüüd 950.
    -  allkirjastasime uue kollektiivleppe, peame muutma töötajaskonda.
    - Estonian Air on traditsiooniline lennufirma, aga Eesti turg on selleks liiga väike. Peame muutuma regionaalseks lennufirmaks. Peame muutuma multifunktsionaalseks.
    - uuendame teeninduskontseptsiooni - viie hinnaklassi asemel jääb kolm.
     - lennukisse jääb kaks teenindusklassi.
     - keskmine tulu reisija kohta on madal.
     - Estonian Air pole unikaalne. Enamik Euroopa lennufirmasid on pidanud restruktureerima. Selles pole midagi uut.
    - optimeerime liiklust - 3-4 edasi-tagasi lendu päevas. See on minu hinnangul ainus viis sellese ärisse jäämiseks.
     - suvel lisandub sihtkohtadena Pariis ja Nizza, mis ajalooliselt eestlaste seas populaarsed.
    - restruktureerimisplaan on järje peal.
    - 2013. suve lõpuks eesmärk kasumisse jõuda, et ei peaks omanikelt raha küsima. Olen optimistlik.
    - 2015. aastaks restruktureerimisplaan täidetud.
    Finantsjuht Wade Stokes:
    - lennufirma tulu kasvas 2012. aastal 20% (91 mln euroni). Samal ajal tõstsid lisandunud reisijad erinevaid kulusid 31%. Mida rohkem reisijaid teenindati, seda vähem raha lennufirma tootis
    - ettevõtte personalikulud kasvasid mullu 29%.
    - hetkel on Estonian Air finantsiliselt kindlustatud.
    - lennufirma rahavajadust on hinnatud 50-70 mln eurot. Vajaminev summa jääb pigem selle summa madalamasse otsa.
    - lennufirma maksedistsipliin on hea.
    - valitsuselt oleme praeguseks saanud 25 mln eurot laenu. Ootame, et poolaasta jooksul laekuks ülejäänu.
    - kasumise jõudmise osas olen optimistlikum kui eelmisel suvel.
    Estonian Air teenis mullu ligi 50 mln eurot puhaskahjumit, mida on enam kui pool käibest. Põhitegevusest kogunes seejuures kahjumit 26 mln eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.