6. oktoober 2013 kell 4:32

Kui kullerfirma hilineb

Paljud väikefirmad eelistavad oma kaupa kulleri asemel ise kohale vedada - nii on soodsam ja kindlam. Suurfirmad aga kobineerivad eri teenuseid ja võimalusi.

Soe toit kontorisse, lilled äripartnerile või kallimale - mõnigi kaup peab liikuma kiiresti ja olema õigel ajal õiges kohas. Näiteks toidukett Mamo lubab sooja lõuna kontorisse tuua. Mamo Food OÜ juhatuse liige Margit Härma sõnul viivad nad suure osa tellimustest kohale ise, et vältida tellimuse hilinemist ja vigu. "Saadame midagi magusat, et meel mõruks ei jääks," lubab Härma, kui hoolimata pingutustest ei jõua õige asi õigeks ajaks kliendini.

Mamo kasutab ka vähem kriitiliste teenuste puhul kulleri abi. "Valisime enda moodi alustava ja väikese ettevõtte, millel poleks suure firma puudusi ja oleks vähe pagasit," hindab Härma kulleri paindlikkust ja koostöövalmidust.

Mamos on väga oluline, et kliendini jõuab võimalikult värske toode. "Logistika on üks osa meie tootmisest. Ajastame isegi croissantide ahju paneku selle järgi, et kuller korjab need kohe üles ja viib kliendini soojad küpsetised," selgitas ta. Seetõttu eelistatakse toitlustamisel ise logistikat korraldada.

Kuna palju toiduvalmistamiseks kuluvat kaupa ostetakse turult ja otse väiketootjalt, siis on oma transport vajalik ka kaubaveoks. "Meile on oluline oma logistilise võimekuse olemasolu. Seetõttu sõidabki ringi Mamomobiil," rääkis Härma, kelle sõnul on logistik ka müügimees, kes suhtleb palju kleintidega ja aitab kindlustada kundede rahulolu.

Praegu on Mamo kahe söögikohaga väikefirma, kuid ettevõtte kasvades ei saa välistada, et kullerteenuse vajadus kasvab. Võimalus on nii uusi partnereid leida, kui enda autoparki suurendada. "Meile on oluline, et partneritel oleks meiega sarnane maailmavaade ja nendega oleks lihtne asju ajada," ei taha Härma keerulistele lepingutele panustada.

Eksida võib kuni 10 minutit. Marianne lilleäri pakub kullerteenust ning lillekulleri eksimusvõimalus on kuni 10 minutit. Lilleäri juhataja Marianne Uusväli selgitas, et aja peale tellimusi täidab ettevõtte kuller, vähem kriitilisi saadetisi aitavad vedada partnerid. "Kui on ette näha, et kuller kliendi soovitud ajaks kohale ei jõua, siis kas lepime kliendiga muudes tingimustes kokku või saab ta raha tagasi," ei soovi Uusväli katteta lubadusi jagada. 12 aastat tegutsenud väikefirma on seni suutnud kõik lilled lubatud ajaks kohale toimetada.

"Aja peale kullerteenuse sisse ostmine ei tasu ära," selgitas ta, miks eelistatakse enda kullerit. Kuna enda kuller igale poole ei jõua, siis näiteks naistepäevadeks ja suuremateks tähtpäevadeks aja peale kullerit tellida ei saa.

Kehva teenuse eest maksma ei pea. Elioni avalike suhete juht Kadri Talvistu selgitas, et Elion kasutab e-poest tellitud kaupade edastamiseks DPD, Eesti Posti pakiautomaadi teenust, Itella Smartposti ja kullerteenust.

"Kullerteenuse valikul lähtume sellest, et ettevõte osutaks kvaliteetset teenust üle Eesti ning kaubad jõuaksid olenemata tellija elukohast temani võimalikult kiiresti. Mitme teenusepakkuja kasutamine lubab meil klientidele pakkuda suhteliselt lühikesi tarneaegu, osades piirkondades saab kauba kliendini toimetada sama tööpäeva jooksul," täpsustas ta.

Määravaks kriteeriumiks on seegi, et saaks kasutada Elionile olulisi lisateenuseid: kliendi tuvastamine, tellimuse jälgimine veebis, statistika, tellimuste vastuvõtt veebiteenustega jms. Oluline on ka teenuse konkurentsivõimeline hind ning sellest sõltuvalt on aja jooksul logistikapartnerite osakaalu ühe või teise firma kasuks ka muutnud.

"Kullerteenuse kvaliteeti ja kliendi rahulolu jälgime nii palju kui võimalik. Kuna Elion küsib iga täidetud tellimuse kohta kliendilt tagasisidet, siis saame hinnangu ka kullerteenuse kohta. Tagasiside edastame regulaarselt logistikateenuse pakkujale ning vajadusel analüüsime, kuidas kvaliteeti parandada. Igal juhul lähtume põhimõttest, et kui klient pole saanud kvaliteetset logistikateenust, ei pea ta selle eest ka maksma," rääkis Talvistu.

Autor: Mariliis Pinn, Ave Lepik

Hetkel kuum