Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekraanile pilt otseülekandest 3D-animatsioonini
Firmaüritust aitavad alates kutsetest kuni üritusel toimuvani põnevamaks teha erinevad videolahendused – animatsioonid, presentatsioonid, ekraanigraafika ja muu.
Üritust on võimalik visuaalselt efektseks muuta erinevate videolahenduste kaudu, mille väljatöötamist pakub teenusena näiteks RGB Baltic. Videolahenduste loomisel nende jaoks piire pole, need seab üksnes kliendi rahakott, sõnas firma projektijuht ja üks partneritest Marko Erlach.
Lahendusi presentatsioonist live-ülekandeni. Põnevust saab üritusele anda juurde nii firma enda poolt loodud visuaalse materjaliga kui ka üritust korraldavalt firmalt tellitud visuaalsete lahenduste tervikuga – seda kas video- ja valgusefektide või nende kombinatsiooni näol. “Nii näiteks on RGB teostanud mitmetel korporatiivüritustel panoraamprojektsiooni, mille puhul on ürituse toimumispaik ümbritsetud pildi näitamiseks sobiva materjaliga. Sellise pinna suurus on olnud 6 × 60 meetrit ja rohkemgi,” sõnas Erlach.
Paljud firmad pakuvad ka live-video ülekande võimalusi üritustele, mis suurendavad kaasatavat publikut veelgi. Erlach tõi näiteks, et suuremad live-
video ülekanded on koosnenud heli ja pildi sillast erinevates linnades samaaegselt toimunud ürituste vahel. Lisaks on võimalik firma abiga lasta teha üritusele presentatsioone, ekraanigraafikat, videoklippe jm.
Ekraanigraafika hinda on Erlachi sõnul keeruline määratleda, see sõltub erinevatest aspektidest. Lihtsa logo animeerimine võib maksta ca150 eurot, kuid kui kasutada erilahendusi nagu multiscreen või mapping, võivad kulud tõusta tuhandetesse eurodesse. Samuti määrab töö hinna aeg. Kui näiteks ühe kaameraga ülesvõetud paaritunnise ürituse videomontaažiks võib kuluda vaid paar tundi, siis mitmepäevase ja mitme kaameraga salvestatud ürituse montaaž võib kesta päevi –sellest tulenevalt on ka hind proportsionaalselt suurem.
Animatsioonid äratavad kutsed ellu. Eeltööde ja ettevalmistusega alustamise aeg oleneb ürituse mahust ning sellest, milliseid lahendusi soovitakse kasutada. Põhjalik planeerimine võimaldab säästa aega, mis kulub reaalsele teostusele. Seega soovitab Marko Erlach enne firmadelt töö tellimist mõelda läbi, mida soovitakse oma sündmusega saavutada ning milline on planeeritud eelarve. Kui see paigas, tasub ettevõtet oma soovist teavitada nii varakult kui võimalik. Hilised ärkajad ei pruugi löögile saada, kuna tootmisfirmadel ei jää lihtsalt piisavalt aega videomaterjalide kokku panemiseks ja kliendiga kooskõlastamiseks.
Sama meelt on OÜ Fork Film loovprodutsent Marianne Ostrat. Firma pakub nii nukuanimatsiooni kui ka 2D-animatsiooni. Just viimase puhul on tegemist väga laialdaselt kasutatava tehnikaga, mida Ostrati sõnul saab edukalt rakendada näiteks ürituse kutsete kujundamisel ja animeeritud kaartide loomisel.
Lihtsama 2D-animatsiooni väljatöötamiseks kulub firmal Ostrati sõnul minimaalselt kuu. See on vähim aeg, mille jooksul jõuavad tellija ja tegija keskenduda ning leida sobivaima lahenduse teostuseks. Mida rohkem on aega – seda kvaliteetsem lõpptulemus tõenäoliselt on.
Nukud abiks firma turundamisel. 2D-videoklipi hind algab ca 2000 eurost, mille eest saab 20sekundilise videolõigu. Sinna juurde tuleb arvestada ka helindamiskulu umbes 500 eurot. 3D-lahenduste puhul on hinnavahemikku raskem määratleda – kõik oleneb kliendi soovidest ja töömahust.
Lisaks kutsetele ja kaartidele sobib animatsiooni kasutada Ostrati sõnul näiteks bankettidel ja erinevatel üritustel, mis on suunatud võtmeklientidele ja koostööpartneritele. Samuti on leidnud animatsioon tema sõnul laia kasutust mitmesuguste sotsiaalmeedia- ja telereklaamide puhul. Firmad on hakanud üha rohkem kasutama animatsiooni ning animeeritud karaktereid ka oma brändi kujundamisel.
Kindlasti pole selle lahenduse puhul enam ammu ka tegemist n-ö laste asjaga. Marianne Ostrati sõnul on Eestis olnud näha animatsiooni kasutamise kasvu ning samuti on kasvanud viisid, kuidas seda rakendada. Seejuures pole olnud oluline, kas firmal on endal idee varnast võtta või mitte, sest pakutakse ka terviklahendust ideest teostuseni.
Ka on võimalik korraldada animatsiooni töötubasid. “See on kohutavalt naljakas, huvitav ja seal õpitud teadmisi animatsiooni kohta saab ehk hiljem ka kuskil mujal rakendada,” rääkis Ostrat.