Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekraanile pilt otseülekandest 3D-animatsioonini

    Firmaüritust aitavad alates kutsetest kuni üritusel toimuvani põnevamaks teha erinevad videolahendused – animatsioonid, presentatsioonid, ekraanigraafika ja muu.

    Üritust on võimalik visuaalselt efektseks muuta erinevate videolahenduste kaudu, mille väljatöötamist pakub teenusena näiteks RGB Baltic. Videolahenduste loomisel nende jaoks piire pole,  need seab üksnes kliendi rahakott, sõnas firma projektijuht ja üks partneritest Marko Erlach.
    Lahendusi presentatsioonist live-ülekandeni. Põnevust saab üritusele anda juurde nii firma enda poolt loodud visuaalse materjaliga kui ka üritust korraldavalt firmalt tellitud visuaalsete lahenduste tervikuga – seda kas video- ja valgusefektide või nende kombinatsiooni näol. “Nii näiteks on RGB teostanud mitmetel korporatiivüritustel panoraamprojektsiooni, mille puhul on ürituse toimumispaik ümbritsetud pildi näitamiseks sobiva materjaliga. Sellise pinna suurus on olnud 6 × 60 meetrit ja rohkemgi,” sõnas Erlach.
    Paljud firmad pakuvad ka live-video ülekande võimalusi üritustele, mis suurendavad kaasatavat publikut veelgi. Erlach tõi näiteks, et suuremad live-
    video ülekanded on koosnenud heli ja pildi sillast erinevates linnades samaaegselt toimunud ürituste vahel. Lisaks on võimalik firma abiga lasta teha üritusele presentatsioone, ekraanigraafikat, videoklippe jm.
    Ekraanigraafika hinda on Erlachi sõnul keeruline määratleda, see sõltub erinevatest aspektidest.  Lihtsa logo animeerimine võib maksta ca150 eurot, kuid kui kasutada erilahendusi nagu multiscreen või mapping, võivad kulud tõusta tuhandetesse eurodesse. Samuti määrab töö hinna aeg. Kui näiteks ühe kaameraga ülesvõetud paaritunnise ürituse videomontaažiks võib kuluda vaid paar tundi, siis mitmepäevase ja mitme kaameraga salvestatud ürituse montaaž võib kesta päevi –sellest tulenevalt on ka hind proportsionaalselt suurem.
    Animatsioonid äratavad kutsed ellu. Eeltööde ja ettevalmistusega alustamise aeg oleneb ürituse mahust ning sellest, milliseid lahendusi soovitakse kasutada. Põhjalik planeerimine võimaldab säästa aega, mis kulub reaalsele teostusele. Seega soovitab Marko Erlach enne firmadelt töö tellimist mõelda läbi, mida soovitakse oma sündmusega saavutada ning milline on planeeritud eelarve. Kui see paigas, tasub ettevõtet oma soovist teavitada nii varakult kui võimalik. Hilised ärkajad ei pruugi löögile saada, kuna tootmisfirmadel ei jää lihtsalt piisavalt aega videomaterjalide kokku panemiseks ja kliendiga kooskõlastamiseks.
    Sama meelt on OÜ Fork Film loovprodutsent Marianne Ostrat. Firma pakub nii nukuanimatsiooni kui ka 2D-animatsiooni. Just viimase puhul on tegemist väga laialdaselt kasutatava tehnikaga, mida Ostrati sõnul saab edukalt rakendada näiteks ürituse kutsete kujundamisel ja animeeritud kaartide loomisel.
    Lihtsama 2D-animatsiooni väljatöötamiseks kulub firmal Ostrati sõnul minimaalselt kuu. See on vähim aeg, mille jooksul jõuavad tellija ja tegija keskenduda ning leida sobivaima lahenduse teostuseks. Mida rohkem on aega – seda kvaliteetsem lõpptulemus tõenäoliselt on.
    Nukud abiks firma turundamisel. 2D-videoklipi hind algab ca 2000 eurost, mille eest saab 20sekundilise videolõigu. Sinna juurde tuleb arvestada ka helindamiskulu umbes  500 eurot. 3D-lahenduste puhul on  hinnavahemikku raskem määratleda – kõik oleneb kliendi soovidest ja töömahust.
    Lisaks kutsetele ja kaartidele sobib animatsiooni kasutada Ostrati sõnul näiteks bankettidel ja erinevatel üritustel, mis on suunatud võtmeklientidele ja koostööpartneritele. Samuti on leidnud animatsioon tema sõnul laia kasutust mitmesuguste sotsiaalmeedia- ja telereklaamide puhul. Firmad on hakanud üha rohkem kasutama animatsiooni ning animeeritud karaktereid ka oma brändi kujundamisel.
    Kindlasti pole selle lahenduse puhul enam ammu ka tegemist n-ö laste asjaga. Marianne Ostrati sõnul on Eestis olnud näha animatsiooni kasutamise kasvu ning samuti on kasvanud viisid, kuidas seda rakendada. Seejuures  pole olnud oluline, kas firmal on endal idee varnast võtta või mitte, sest pakutakse ka terviklahendust ideest teostuseni.
    Ka on võimalik korraldada animatsiooni töötubasid. “See on kohutavalt naljakas, huvitav ja seal õpitud teadmisi animatsiooni kohta saab ehk hiljem ka kuskil mujal rakendada,” rääkis Ostrat.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.