Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IBM plaanib finantsnõustajad asendada tehisintellektiga
Enam ei pruugigi see aeg kaugel olla, kui finantsnõustamist hakkab läbi viima robot.
“IBM kavatseb peagi finantsmaailma teenused tehisintellekti arvutisüsteemiga ehk Watsoniga segamini raputada,” sõnas IBMi Watsoni töögrupi asepresident Mike Rhodin.
Süsteemi hakkavad kasutama pangad ja teised finantsasutused, kes kasutavad seda klienditeeninduses ning varahalduses.Võimalik stsenaarium: klient helistab või kirjutab oma panka saamaks rohkem informatsiooni laenuintresside kohta ning tema küsimustele vastab Watson.
Ettevõtetes on juba kasutusel Watsonile sarnased rakendused, mida kasutatakse kliendideeninduses.
Klienditeenindusettevõte Genesys hakkab IBMi Watsonit kasutama klientide paremaks teenindamiseks. Teenuse esimesteks klientideks saavad olema pangad.IBM näeb Watsoni suurt rolli ka varahalduse toomises massidesse.
“Praegu on varahaldus pigem kõrge sissetulekuga klientide pärusmaa,” märkis Rhodin. “Kuidas oleks aga, kui saaks oma varahaldurite teadmised integreerida tehisintellekti süsteemi, mis suhtleks inimestega?”
Rhodin keeldus nimetamast, millised USA pangad on Watsoni juba kasutusele võtnud varahalduse eesmärgiga, kuid märkis, et nii Singapuri DBS kui Austraalia Anz pangad on hakanud arendama varahaldussüsteemi rakendusi, mis põhinevad Watson.