Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas olla atraktiivne tööandja?

    Heaks näiteks, kuidas noored hindavad lisaks palgale tööandja panust maailma muutmisesse, on ettevõte TransferWise, mis on tuntust kogunud missiooniga teha revolutsiooni maailma panganduses.Foto: Raul Mee

    Kuidas jääda tööandjana inimestele silma ajal, kui kõik ettevõtted võistlevad heade töötajate nimel?

    Ühes asjas on nii tööandjad kui töötajad üksmeelel – palganumber pole enam ainus näitaja, mille järgi tööd valitakse ning valitud kohale püsima jäädakse, kirjutab 9. mai Äripäev kuidas-rubriigis.
    Ettevõtted omandavad aina enam elustiilikaubamärkidelaadseid tunnusjooni, meelitades maailmavaadete haakumise tulemusena ligi teatud inimtüüpe. Organisatsioon on kultuurikeskkond, mille on loonud ja kujundanud selle omanikud nii nende inimeste jaoks, kes sinna kuuluvad, kui ka nende jaoks, kellele teenuseid osutatakse.
    Talendisõjas sisemise põlemisega töötajate leidmisel muutub organisatsiooni suhe inimesesse veelgi olulisemaks. Noorem põlvkond on aina valivam ja tahetakse, et lisaks otseselt tööga seonduvale haakuksid ka ettevõtte väärtused ja kultuur. Näiteks üheks maailma ihaldatumaks töökohaks peetav Google on kuulus oma rikkaliku toiduvaliku, lõõgastusalade, sisekoolituste ja muude hüvede poolest. TransferWise kogus tuntust oma missiooniga teha revolutsiooni maailma panganduses. Kuna kontorisisustus ja muud hüved kasvavad välja ettevõtte põhisõnumist, on küsimuseks, millist kuvandit ja sõnumit organisatsioon kannab? Mida muudab organisatsioon maailmas paremaks? Selle alusel otsustab talent, kas ta tahab panustada.
    "Kas ettevõte hoolib minust?" on Global Wellness Institute (GWI) aasta algul avaldatud uurimuse põhjal üks peamisi küsimusi töötajate huulil. Väga selgelt joonistus välja, et meeskonnakoolitused, kursused stressi maandamiseks ja vaimse vormi säilitamiseks ning muud taolised koolitused annavad efekti vaid siis, kui töötaja kogeb, et seda pakutakse talle põhjusel, et temast hoolitakse. Vastupidisel korral nägi ta koolitusi kui ettevõttepoolset järjekordset trikki, kuidas temast rohkem mahla välja pigistada, ja oli isegi kõige parema koolituse suhtes vastumeelselt häälestatud.     

    Hinnatud ettevõtte 8 tunnust:

    Selge ja eristuv organisatsioonikultuur.

    Võimalus õppida töötajatel lahendama tegutsemist takistavad ja energiat söövaid emotsioone.

    Töötajast hoolimine.

    Võimalus areneda.

    Ladusat tööd soosiv sisekliima. 

    Uute töötajate värbamise asemel hoitakse olemasolevaid. 

    Fookus reaktiivselt käitumiselt proaktiivsele tegutsemisele.

    Ausus.

    Näita tegudes, et pakud võimalusi areneda
    Võimalus arenguks ei saa olla lihtsalt loosung, mis lubab töötada arengut võimaldavas keskkonnas. GWI uuring näitas ka seda, et organisatsioonides, mis töötajatest hoolivad, kogevad inimesed kolm korda suuremat arenguvõimalust kui töötajast mittehoolivas töökohas.
    Tänapäeval koolitavad tööandjad inimesi valdavalt professionaalsete oskuste raames. Samas puutuvad inimesed oma elu kõige suuremate väljakutsete, pinge ja ka konfliktidega kokku proportsionaalselt rohkem tööl kui eraelus. Kui mündi üks pool on professionaalsed oskused, siis teine pool on intrapersonaalsed (intra – seespool toim) oskused. Siiani on enesejuhtimist käsitletud kui eraeluga seotud isiklikku arengut ja see hoiak on muutunud pudelikaelaks.
    Haritud inimeste efektiivne tegutsemise takistuseks on enamasti pigem enesejuhtimise, mitte niivõrd professionaalsete oskuste puudumine. Kui ettevõtted liiguvad lisaboonuste juurest arenguvõimaluste soosimise poole, siis kas taibatakse erialaste oskuste arendamise kõrval panustada ka mündi teise poolde? “Meie ettevõttes töötades õpid intrapersonaalseid oskusi” on viis intelligentsemale tööotsijale silma jääda. Selle vaate varastel adopteerijatel on ka konkurentsieelis, sest nii antakse professionaalsete võimete avaldumiseks roheline tuli.
    Ettevõttes peab olema tagatud ladusat tööd soosiv sisekliima. Iga professionaal tahab teha oma tööd hästi ja naudib seda, kui ta ei pea mõttetute ega aega raiskavate asjadega tegelema. Palju auru läheb töötajatevahelistele kokkupõrgetele, vaidlustele, omavaheliste suhete klaarimisele, mõttetule pingele jne. Oskus ära hoida nii emotsionaalseid kui maailmavaatelisi kokkupõrkeid on osa intrapersonaalsest haridusest. Siia juurde kuulub ka võimekus taipamise osakaalu suurendada, viies “vahu” vähenemiseni koosolekutel ja parema ajakasutuseni.
    Professionaal peab aina olulisemaks, et ettevõte oleks astunud samme, et inimesed oma sisemaailma probleeme teiste kolleegide peale välja ei elaks. Teda huvitab, kas töötamine kollektiivis on lihtne või mitte. 

    Fookus reaktiivselt käitumiselt proaktiivsele tegutsemisele

    Ühiskonda ja enamikku firmasid iseloomustab reaktiivsus – kui turg läheb üles, siis investeeritakse, kui turg kukub, külmub areng. Fookus peaks reaktiivselt käitumiselt liikuma enam proaktiivsele tegutsemisele. Edukas ettevõtja investeerib vastavalt oma plaanidele, kohandades plaane küll mingil määral muutuste järgi, kuid jääb alati kindlaks sellele, mis on tema peamine eesmärk.

    Sama peaks tegema inimesed. Läbipõlemist ei saa ennetada stressirikkal ajal. Eesmärk peaks olema oskuste tugevdamine igas olukorras ja mitte ainult probleemide vältimiseks (reaktiive käitumisviis), vaid uute seoste märkamiseks ja aina parema kvaliteedi saavutamiseks (proaktiivne).

    Emotsionaalne motiveerimine on eilse päeva vahend
    Juhid on märganud, et emotsionaalne motivatsioon ei püsi. Isiklik huvi tehtava vastu on palju olulisem. Huvi puudust ei saa korvata positiivse emotsiooni võimendamisega, sest emotsioonid vahelduvad ja näiliselt üles pumbatud emotsiooni vaibudes aktiveerub taas mõni selline, mis on takistav – tüdimus, ükskõiksus jne.
    Selline olukord tekitab stressi ja suurendab ärevust. Tänapäeval on vaja aidata töötajatel lahendada tegutsemist takistavad ja energiat söövad emotsioonid. Oma emotsionaalsete funktsioonide juhtimine on üks intrapersonaalsetest baasoskustest ning seda on võimalik õppida. Inimesed hindavad seda, kui nad õpivad ettevõttes, kuidas päriselt särada.
    Eelista heade töötajate hoidmist pidevale värbamiseleRahaga ei hoia kedagi kinni. Kui inimene ei taju oma rolli ja vastutust ega näe enda arenguperspektiivi firmas, siis ta lahkub. Uue töötaja värbamine ja koolitamine on alati kulu. Kui inimene märkab enda ja organisatsiooni sidet, on ta valmis mõistma ka ettevõtte võimalusi ja tajub, mida tema saab ettevõtte paremaks käekäiguks ära teha. See taktika kannab sõnumit, et töötajad on ettevõttele väärtuslikud. Igaüks tahab tunda end väärtuslikuna.
    Tööandja atraktiivsuses on olulisel kohal ka ausus, sest ettevõtte ausus taandub inimeste aususele. Mitmed ettevõtted räägivad inimeste olulisusest, kuid sageli on see klišee. Tegelikku olulisust kajastab see, millele pühendatakse ressursse: aega, raha ja tähelepanu. 
    Autor: OÜ Unego juhatuse liige Helena Lass, OÜ Head juhatuse liige Kaur Lass
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.