Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naine, kes õpetab TransferWise’is uued töötajad ujuma

    TransferWise’is uute töötajate sisseelamise ehk onboarding'u eest vastutav Birgit Jürgenson rõhutab, et kui uus talent jõuab ettevõttesse, siis see ei ole protsessi lõpp, vaid alles kõige algus.

    tekst:Kõige olulisem on, et juhid võtaksid vastutuse - kui nende tiimi tuleb uus inimene, siis tuleb läbi mõelda, kuidas toetada uut töötajat mitte ainult esimestel nädalatel, vaid esimeste kuude jooksul.

    nimi:Birgit Jürgenson,

    amet:TransferWise'i uute töötajate sisseelamisprogrammi juht

    Viimase pooleteise aasta jooksul on Jürgenson aidanud kollektiivi sisse elada rohkem kui kolmesajal inimesel - seega võib öelda, et TransferWise'i onboarding-programm on Eestis üks läbimõeldumaid ja põhjalikumaid.
    Birgit Jürgenson esineb 8. juunil Võtmetöötajate kogemusfestivalil JAH!, kus räägib täpsemalt sellest, millise probleemi ees nende ettevõte kaks aastat tagasi oli, kuidas nad on pidevalt täiustanud uue töötaja sulandumist organisatsiooni ning kuidas kõik Eesti ettevõtted võiksid nende kogemusest kasu saada. 
    Järgneb intervjuu Birgit Jürgensoniga.
    Milline on suurim kasu sellest, kui uus kolleeg kiirelt kollektiivi sulandub?
    Oluline on, et ta hakkaks võimalikult kiiresti tooma tulemusi, muutuks produktiivseks ja elaks oma rolli sisse. Uue info omandamise aeg võiks olla võimalikult lühike, sest asjade ärategemine annab töötajale parema tunde ja enesekindluse. Ainus, mis meid tagasi hoiab, on see piir, mis me ise endale seame - ja see on kindlasti madalamal kui see, milleks me tegelikult võimelised oleme.
    Kui anda algusest peale uuele töötajale tugi ja mingi stardiprojekt, mida hakata ellu viima, siis ta tunneb end väga kiirelt kasulikuna ja loob selle käigus endale ka kontaktivõrgustiku. Tema panus organisatsiooni kulgeb kiiremini ja sujuvamalt.
    Milline on väga hea töötaja?
    See on inimene, kes on lahendustele orienteeritud. Meie moto on "We get it done". On oluline, et inimene ei jää toppama probleemi kallale ja hakkab otsima lahendusi. See teeb ta oma töös edukaks ja heaks.
    Mis toob teie inimesed hommikuti ikka ja jälle TransferWise'i tööle?
    Töö ise on väljakutserohke, meil on kiiresti muutuv töökeskkond ja ettevõttena oleme kasvanud väga kiiresti. Pidevalt kerkib pinnale uusi probleeme, millega tegeleda ja mida lahendada. See annab ka meile töötajatena võimaluse pidevalt kasvada ja areneda.
    Tahame teha finantsmaailma ausamaks ja läbipaistvamaks. Tunne, et aitame inimeste elu paremaks teha, on suur motivaator. Loomulikult on oluline ka tiim - meil on üle 50 rahvuse ja väga nutikas tiim. Kolleegid inspireerivadki pidevalt olema parem. 
    Teil TransferWise’is on väga hea onboarding, aga kuidas teile tundub, milline on olukord Eestis?
    Mul ei ole kindlasti tervikpilti kogu Eestist ja kui kellelgi on väga hea töötajate sisseelamisprogramm, siis vahetaksin hea meelega temaga sel teemal mõtteid.
    Sellisel kujul nagu meil, ei ole ma veel onboarding'ut näinud. Minu teada on meie protsess üks läbimõeldumaid ja põhjalikumaid, sest kuna pidime värbama väga palju uusi inimesi väga lühikese aja jooksul, tuli tagada see, et inimesed võimalikult hästi sisse elaksid ja saaksid aru meie kultuurist.

    Kuula Birgiti ja teiste võtmetöötajate lugusid ning pane end kirja siin

    Võtmetöötajate kogemusfestival toimub 8. juunil Erinevate Tubade Klubis Telliskivi loomelinnakus.

    Probleemi lahendajad räägivad ise nii nagu asjad päriselt on! Konverents on erinevate Eesti ettevõtete võtmetöötajate kogunemispaik!

    Mured on samad – kuidas olla efektiivne, kuidas areneda, kasvada, laieneda ja muutusi läbi viia.

    Esinevad Tele2, Viasati, CGI Eesti, Prisma, Enics Eesti ja Äripäeva võtmetöötajad.

    Olete värvanud pooleteise aastaga 300 inimest. See on hull tempo. Millised on kolm õppetundi, mida sellest kogemusest saite?
    Üks õppetund on kindlasti see, et onboarding ei välta vaid esimesed paar nädalat, see kestab mitu kuud ja kogu selle ajal on kõige olulisem roll tiimil ja tiimijuhil. Personaliosakonnal on kindlasti oma panus, aga suurema osa ajast veedab inimene oma tiimis.
    Kõige olulisem on, et juhid võtaksid vastutuse - kui nende tiimi tuleb uus inimene, siis tuleb läbi mõelda, kuidas toetada uut töötajat mitte ainult esimestel nädalatel, vaid esimeste kuude jooksul. See sõltub rollist, kuid vähemalt kolm kuud inimene alles kompab, üritab aru saada, mis ettevõte see on ja mis on tema roll seal.
    Järgmine õppetund oli arusaam, mis selgines aja jooksul, et onboarding ei ole ainult uuele töötajale info andmine, vaid lõppeesmärk on aidata tal enesekindlust kasvatada. Kui inimene ei ole oma võimetes kindel, siis ta ei julge võtta riske, ei julge otsustada. Sellega võiks arvestada kõik, kes loovad uut keskkonda uuele inimesele.
    Kus meie tööandjad töötajate sisseelamisel enim eksivad?
    Mõnikord tehakse see viga, et esimesed kolm nädalat omandab uus töötaja vaid uut infot. Aga oluline on, et ta saaks tööle tulles kohe mingi väikse ülesande, mis ära teha ja mille põhjal saab ta ka kohe tagasisidet.

    Tavaliselt saab uus töötaja TransferWise'i koti, milles esemed varieeruvad: märkmik, pastakas, termotass, pleed, sall, uue töötaja märkmik, kus on info tiimide, väärtuste ja kommunikatsioonikanalite kohta. Lisaks sõnastik sõnadega, mida TransferWise’is kasutatakse.

    Uus töötaja saab ka aastaraamatu "The Wise Way", mis võtab eelneva aasta kokku, kus on lugusid klientidest, töötajatest ja huvitavat statistikat, mis annab ülevaate, kus ollakse teekonnal oma eesmärkide saavutamisel.

    Tihti on uuel töötajal nn petise sündroom, sest kõik teised on kaua juba tööl olnud ja teavad, mida teevad, ning uus töötaja üritab alles kõigest aru saada. Enesekindlus kasvab, kui ise püstitada ülesandeid ja nende täitmise pealt siis näha oma võimekust ja areneda tagasiside põhjal. Oluline on ka oma võrgustiku kasvatamine, et tekiks kontaktid tiimi sees ja väljaspool tiimi.
    Mida peaks uue inimese värbamisel tähele panema?
    Sageli unustatakse värbamisprotsessi kõrval ära, et kui talent jõuab majja, siis see ei ole protsessi lõpp, vaid alles algus. Tuleb mõelda, kuidas aidata talendil sisse elada, et ta saaks oma potentsiaali maksimaalselt rakendada, et hiljem kiirelt ka oodatud tulemusi tuua.
    Kindlasti on ettevõtteid, kus sellele ei mõelda ja uus inimene visatakse nii-öelda vette. Loomulikult võib ta kohe ka ujuma hakata, kuid oluline, et see tal liiga kaua aega ei võtaks - tihti oleks võinud selle emotsionaalse pingutuse ja energia millessegi olulisemasse suunata.
    Onboarding ei ole kindlasti käehoidmine, vaid pigem väljamõtlemine, millised on ressursid, mida inimene vajab. Kindlasti ei ole vaja mikromanageerimist, pigem andagi töötajale õiged ressursid ja autonoomia ise tegutsemiseks.
    Kuidas panna inimest vastutust võtma?
    Inimest paneb vastutust võtma selge eesmärk – see, et ta saab aru, kuhu ettevõte liigub ja kuidas tema töö sellesse panustab. Teiseks on mastery – eneseareng ja sisemise progressi tunne, et on võimalus kasvada ja areneda.
    Kolmandana toon esile autonoomia, et ise saan otsustada nende asjade üle, millega minul on kõige lähem seos – et mind usaldatakse ja mul on õigus neid otsuseid vastu võtta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Jalgpalliajakirjanik: FIFA ja Aivar Pohlaku võim põhineb hirmul
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Raadiohitid: lahti rullub krüptoplatvormi ja kinnisvaraarenduse olukord
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Haljala vald pani vallamaja oksjonile
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,

Olulisemad lood

Luurekeskuse ülem: Venemaa on ära kasutanud kaks kolmandikku laskemoonast Suurem pealetung võib jätkuda kevadel
Venemaa on ära kasutanud umbes kaks kolmandikku oma laskemoona varudest, kuid sõltuvalt talvest võib Venemaa aktiivsemalt pealetungiga jätkata alles kevadel, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Margo Grosberg.
Venemaa on ära kasutanud umbes kaks kolmandikku oma laskemoona varudest, kuid sõltuvalt talvest võib Venemaa aktiivsemalt pealetungiga jätkata alles kevadel, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Margo Grosberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.