Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    YouTube’i staarid elavad vaesuses

    YouTubeFoto: EPA

    Saksamaal hiljuti tehtud uuringust selgub, et kui enamik YouTube’is tegutsevatest inimestest tahaks elatuda üksnes videote tegemisest, jääks nende sissetulek märkimisväärselt alla vaesuspiiri.

    Offenburgi ülikooli uuringust selgub, et koguni 96,5% juutuuberitest ehk YouTube’i videoid üles laadivatest kasutajatest ei suuda teenida nii palju reklaamitulu, et nad suudaksid elada ülevalpool vaesuspiiri.
    Uuringu üks autoreid Mathias Bärtl ütles Bloombergile antud intervjuus, et need 3%, kel on palju jälgijaid, teenivad aastas YouTube’ilt reklaamitulu umbes 16 800 dollarit. Bärtli analüüsi järgi vaadatakse 3% edukama juutuuberi kanaleid ühes kuus keskmiselt 1,4 miljonit korda.

    PewDiePie — 61,4 miljonit kanali tellijat (11. märtsi seisuga)

    HolaSoyGerman. — 33,4 miljonit

    ElRubiusOMG — 27,9 miljonit

    Whinderssonnunes — 27,5 miljonit

    Fernanfloo — 26,8 miljonit

    Smosh — 22,9 miljonit

    VanossGaming — 22,6 miljonit

    Vegetta777 — 21,4 miljonit

    Yuya — 20,8 miljonit

    NigaHiga — 20,6 miljonit

    Allikas: Business Insider

    Põhja-Carolina ülikooli professor Alice Marwick võttis uuringu kokku nii: “Kui sul on seriaalis pikem roll, võid sa head raha teenida. Kui sul on aga YouTube’is pool miljonit jälgijat, siis võid sa endiselt Starbucksis töötada”.
    Viimastel aastatel imestavad inimesed aina vähem, et juutuuber võib ka amet olla. Näiteks tehti möödunud aastal Suurbritannias küsitlus, kus selgus, et üks kolmest 6-17aastasest Briti noorest unistab karjäärist YouTube’is. See on kolm korda rohkem nendest, kes nägid end tulevikus näiteks arsti ametis. Briti meedias on räägitud ka sellest, et noored jätavad või kaaluvad ülikooli pooleli jätmist, et juutuuberiks hakata.
    Hämarad reklaamirahad
    Mõistagi on kõigi YouTube’is veidigi tõsisemalt tegutsevate inimeste eesmärk saada superstaariks. Bärtli uuringust selgub, et 1% juutuuberitest sai 2016. aastal igas kuus 2,2 kuni 42,1 miljonit vaatamist. Sellistel puhkudel on suurem ka reklaamiraha ning arvatavasti kaasnevad suure menukusega sponsorilepingud.
    Küll aga on teada, et YouTube’il on reklaamiraha maksmisega üpriski kummaline süsteem. Makstavad tasud pole avalikud ning need on aastast aastasse muutunud. Bärtl kasutas oma uurimistöös järgmist reeglit: iga 1000 vaatamise kohta teenib juutuuber 1 dollari. Niisugust hinnataset peetakse üldjuhul mõistlikuks, ent on teada ka neid juutuubereid, kes teenivad 1000 vaatamise kohta üksnes 35 senti. Samuti võib mõni videokeskkonna staar teenida 1000 vaatamise pealt 5 dollarit. Seetõttu on YouTube’i sageli süüdistatud ka teatud kasutajate eelistamises, mis omakorda päädib sellega, et konkurents ei pruugi sugugi aus olla.
    Eelistatakse staare
    Mõneti võiks öelda, et Bärtli uuring aitab eelnevat kriitikat kinnitada. 3% edukamatest juutuuberitest kahmas 2006. aastal endale 63% kõigist vaatamistest. Eelmise aasta seisuga on asjad aga hoopis kesisemad: 10st vaatamisest 9 saavad endale edukamad YouTube'i staarid.
    Ja näib, et raha teenimine läheb seal aina raskemaks. Videokeskkond teatas sel kuul, et reklaamirahale kvalifitseerumiseks peab kasutaja videoid möödunud aasta jooksul olema vaadatud vähemalt 4000 tunni jagu. Samuti peab olema juutuuberil vähemalt 1000 kanali tellijat ehk jälgijat. See omakorda survestab noori aina rohkem vaba aega videote filmimisele ja monteerimisele kulutama või muid tegemisi sootuks pooleli jätma.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.