Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome reformib oluliselt taksondust

    TaksoFoto: Caro/Scanpix

    Soomes hakkab juulist kehtima uus transporditeenuste osutamise seadus, mis toob endaga kaasa suuri muudatusi, vahendas Yle. Reeglid lähevad lõdvemaks ja taksoturg vabamaks.

    Lihtsamaks muutub transporditeenuse osutamine, muutub takso tellimise eeskiri ja hinna kujunemise põhimõte. Klientidelt nõuab see muudatus tähelepanelikkust ja oskust võrrelda turul tegutsejate hindu. Taksode hulka, kvaliteeti ja juhtide küsitavat hinda hakkab edaspidi määrama vaid turg. Arvatavasti kolib pärast muudatust 90 protsenti tellimustest nutirakendusse ning hinnavõrdlus jääb iga kliendi enda teha.
    Transpordiministeeriumi peadirektor Olli-Pekka Rantala vastas kümnele põletavamale küsimusele, mis on seoses kahe kuu pärast toimuva muudatusega paljudel tekkinud.
    Kuidas muutuvad taksotariifid?
    Seni oli taksosüsteem rangelt reguleeritud, hinnalagi oli paigas. Nüüd lähevad tariifid paindlikumaks. Tarbijale tähendab see praegusega võrreldes palju soodsamaid hindu, tänu konkurentsile. Kliendil suureneb valikuvabadus.
    Kuidas leiab klient üles kõik teenusepakkujad? Kas saab endiselt helistada mõnda kõnekeskusse või läheb kogu tellimine üle nutitelefoni rakendusse?
    Ilmselt jäävad kehtima mõlemad variandid. Teatud taksofirmade kõnekeskused jäävad ka edaspidi alles ja nemad ütlevad ka sõiduhinna. Äpi kaudu tellitava sõidu eest tuleb tavaliselt ette maksta ja selle hind on paigas. Hinna ja selle kujunemise põhimõtte peab juht kliendile selgelt ütlema veel enne sõitma hakkamist.
    Kust saab klient üldse teada, millised on teenusepakkujad turul?
    Nagu teisteski ärivaldkondades, reklaamivad teenusepakkujad ennast ise. Nende huvides on teavitada klienti, kes nad on ja millega tegelevad. Kõnekeskustel ei ole kohustust teha koostööd kõigi taksofirmade esindajatega, kes turul on.
    Kui kliendil on kiire, kas tal jääb siis aega ja oskust võrrelda kõiki teenusepakkujaid?
    Kui helistada suurde kõnekeskusse, siis neil on ilmselt olemas selge ja arusaadav hinnakiri.
    Kas hinnad võivad muutuda vastavalt nõudlusele?
    Hinna kujunemine läheb rohkem paindlikumaks. Firmad ilmselt püüavad hindade abiga jagada kliente kellaaegade peale ühtlasemalt, ka tipptunni ajaks. Kui turule sisenemise lävi läheb madalamaks, siis kasvab ka taksode hulk, mis sõidavad vaid teatud ajal, näiteks tipptunnil, kui kasvab nõudlus teenuse järele, mis tõstab hinda.
    Kui palju uusi taksosid prognoosite turule juurde?
    Ei hakka täpselt ennustama, kui palju on autosid juuli algusest. Kui taksoturule tulek lihtsustub, võivad juurde tekkida osalise tööajaga taksojuhid, näiteks üliõpilased või maapiirkondades kohalikud ettevõtjad, kes töötavad mitmes vallas.
    Milline on edaspidi taksojuhtide väljaõpe, senise kohustusliku ettevalmistuskursuse asemel?
    Jäävad eksam, tervisekontroll ja taustakontroll karistusregistrist, nii et taksosõit jääb ka edaspidi turvaliseks. Juhil on muidugi kohustuslik ka juhiluba.
    Mis hakkab toimuma taksopeatustes? Kas seal võib valida taksot hinna järgi, kui on pikk järjekord?
    Siis, kui kõigil oli üks hind, ei tekkinud sellist küsimust. Kuid nüüd võidab klient just sellest, et on rohkem variante ja hinnakonkurents. Teistes riikides, kus tellitakse küll palju taksosid ette, on ka peatused endiselt alles.
    Kuidas klient juhiga hinna kokku lepib, kui edaspidi pole taksomeeter autos kohustuslik?
    Hinda ja hinna kujunemise põhimõtet peab kliendile tutvustama enne sõidu algust. Kui hind ei sõltu kellaajast, võib selle kleepida aknale või autos olevale ekraanile. Transpordiohutusamet Trafi on ka selle ära määranud, et kui sõit läheb maksma üle 100 euro, siis seda peab kliendile kindlasti enne sõidu algust ütlema. Kõrge sõiduhind ei tohi olla lõpp-peatuses üllatus.
    Kas edaspidi saab taksot ka tänavalt püüda?
    Edaspidi ei ole taksodel eraldusmärgis kohustuslik, kuid need ettevõtjad, kes tahavad ka tänavalt kliente saada, peavad taksona eraldatavad olema. Seejuures peab ka sel juhul klienti enne autosse istumist informeerima tariifidest ja sõiduhinnast.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.