Spotify ei suutnud üllatada

Äripäev 26. juuli 2018, 15:17
https://www.aripaev.ee/storyimage/ea/20180726/BORS/180729779/AR/0/AR-180729779.jpg
Ainult tellijale

Spotify maksvate kasutajate hulk kasvas teises kvartalis mullusega võrreldes 40 protsenti, olles analüütikute ootustega suuresti kooskõlas. Suurenes ka kahjum.

Kui Spotify hiljuti börsidebüüdi tegi, anti selgelt mõista, et siht ei ole mitte suurem kasum vaid rohkem kasutajaid ja käivet. Teises kvartalis lisandus muusikateenusele 8 miljonit maksvat kasutajat, tõstes nende koguarvu 83 miljonini. Maksvatelt kasutajatelt tuleb Rootsi ettevõttele ligi 90 protsenti käibest. Koos tasuta versiooniga tõusis üldine kasutajate arv 180 miljoni inimeseni.

Kaks korda aastas toimuv reklaamikampaania aitas kvartalis maksvaid kasutajaid juurde saada, kuid koos sellega kukkus ka keskmine käive kasutaja kohta 12 protsendi võrra, 4,89 euroni.

Spotify kahjum süvenes teises kvartalis 394 miljoni euroni, võrreldes 188 miljoni euroga aasta tagasi. Kulude hulka läks ka aprillis toimunud IPOle kulunud 30 miljonit eurot.

Käive kasvas 26 protsendi võrra, 1,27 miljardi euroni, analüütikute ootus oli keskmiselt 1,26 miljardit eurot. Vaba rahavoog oli teises kvartalis 18 miljonit, langedes mulluse 59 miljoni euro pealt.

Oma eluea jooksul pole ettevõte veel kasumisse jõudnud. Alates 2008. aastast on eesmärk olnud kasv, mis ettevõtte juhtide uskumuse järgi muudab ettevõtte pikaajaliselt väärtuslikumaks.

Septembris lõppevaks kvartaliks prognoosib ettevõte 85–88 miljonit maksvat kasutajat ning 188–193 aktiivset kasutajat.

Eelturul on Spotify ligi 4 protsendiga miinuses.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
26. July 2018, 15:16

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing