Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valusad kogemused Inforegistriga jätkuvad

    Marilandi tegevjuht Ando Plaado ütles, et bännerid oli firma küll Inforegistrilt tellinud, kuid neile tuli üllatusena, et ka konkurenti tutvustavas tekstis Marilandi reklaamiti. Foto: Kuvatõmmis

    Äripäeva lood Inforegistrist tõid lugejatelt hulgaliselt tagasisidet. On nii juhtumeid, kus äsja alustanud ettevõte on riskantseks tembeldatud, kui ka sekeldusi pärast reklaamilepingu lõpetamist.

    Ettevõtja Mikko Leo Selg asutas veebruaris ühemehefirma MLSCO OÜ. Eelmisel nädalal avastas ta Inforegistrist ettevõtte lehelt halva üllatusena hoiatused: "Arvatavasti MLSCO OÜ arveid enam ei maksa” ja “Avalikusta MLSCO OÜ võlad”.
    Ettevõtja on nördinud
    "Reklaami sisu on täiesti vale, sest minu ettevõttel puuduvad igasugused võlad. Potentsiaalsele koostööpartnerile saadab see tugeva sõnumi, mis on eksitav ja minu ettevõtte suhtes solvav. Madala krediidiskoori põhjuseks on ilmselt fakt, et olen tegutsenud alla aasta ning ühtegi majandusaasta aruannet seega veel esitanud ei ole," oli Selg nördinud.
    "Minu arvates on lahmiv sildistamine Inforegistri poolt väga ohtlik, sest mõnes ärivaldkonnas on krediidiskoor kriitilise tähtsusega. Tõenäoliselt tegutseb ka nendes valdkondades kohusetundlikke alustavaid ettevõtjaid, kes isegi ei tea, et Inforegister jooksutab nende ettevõtete kohta selliseid reklaame. Eksitav reklaam võib olla nende äri kasvatamisel takistuseks, mis on täielikult vastuolus Inforegistri visiooniga luua „tõeline reaalajamajandus, kus operatiivseid otsuseid tehakse kiiresti ja täpselt“," leidis ettevõtja.
    Selg pöördus ka Inforegistri poole, kuid sisulist vastust neilt ei saanud. "Sarnaselt teiste ettevõtjatega pakuti mulle “lahenduseks” ise Inforegistris reklaami osta. Minu hinnangul oleks see äärmiselt kahetsusväärne, kui Inforegistri teadlik praktika on ettevõtete maine rikkumine ning “vigade paranduse” eest ettevõtjalt tasu kasseerimine," ütles Selg.
    Lõpuks teatas Inforegister Selgile, et tegu on tehnilise eksitusega. "Analüüsime antud olukorda IT poolelt, miks bännerid on konfliktis tegevusloo tekstiga ja anname tagasisidet peatselt. Bännerid on ka hetkel eemaldatud," seisis vastuses. Praeguseks on MLSCO profiilil Inforegistri enda reklaam.
    Äripäevale on teada aga veel üks juhtum, kus hiljaaegu loodud ettevõte on automaatselt riskantseks kuulutatud. Seega on kaheldav, kas tegu on tõesti ühekordse eksitusega. Seejuures avaldas Inforegistri omanik Marie Rosin eelmisel nädalal artikli, mille kohaselt peaks vead olema haruldused. "Inforegistri Krediidiskoor on tippteadlaste poolt masinõppe meetodil loodud analüütiline mudel, mis ennustab 99,7% täpsusega ette maksejõuetuse tekkimise või sundkustutamise võimalikkust järgneva 12 kuu jooksul ja väljendab maksimaalset tõenäosust, et hinnatav ettevõte jätab täitmata oma kohustused võlausaldaja ees," kiitis Rosin.
    Ebasõbralik lahkuminek
    Caravan Grupp OÜ oli pea aasta Inforegistri maksev klient, tellides oma profiilile ka reklaamid. Kui aga leping lõppes, pani Inforegister reklaamipinna 1 euroga müüki.
    "Arupärimisele vastasid nad, et nii tehaksegi kõigiga, kes lepingu lõpetavad või kuidagi neile meelepärased ei ole. See oli siis nende "tänu" kliendiks olemise eest," rääkis firma juhataja Marek Peedumäe.
    "Helistasin neile veel, et oi, võtan siis 1 euroga, aga nad ei müünud mulle," naeris Peedumäe. Nimelt selgus, et selle hinna jaoks oleks ta pidanud endiselt klient olema ning ostma kogu "brändingu".
    Oma murele pole lahendust saanud ka Luisa Tõlkebüroo omanik Berbel Pedari, kelle kemplusest Inforegistriga Äripäev kirjutas. Ettevõtte profiilil on endiselt konkurendi Mariland Group OÜ reklaam.
    Marilandi tegevjuht Ando Plaado ütles, et bännerid oli firma küll Inforegistrilt tellinud, kuid neile tuli üllatusena, et ka konkurenti tutvustavas tekstis Marilandi reklaamiti. "Kui meile oleks sama tehtud, poleks see ka okei. Bänner on üks asi, aga kui pannakse lausa profiili teise firma tutvustus...saan Luisast täiesti aru," märkis Plaado. Ta võttis Inforegistriga ka sel teemal ühendust ning ootas reedel veel vastust.
    Üllatav pakkumine
    Pedari sai aga Inforegistri müügijuhilt Joel Rannat üllatava pakkumise, kus viimane kirjeldab "muret tekitavat olukorda". "Nimelt on Teie firma profiilil Teiega samas valdkonnas tegutseva Mariland Group OÜ reklaam. Aina rohkem ettevõtjaid näeb kasu võrdleva reklaami kasutamisest ning kokkuvõttes elavdab see tarbijate huvides konkurentsi. Küll aga tähendab see Teie ettevõttele seda, et taustainfo vaatajad võivad hoopis asuda konkurendi pakutavat uurima ja tema kasuks otsustada," kirjutas Rannat.
    Ta pakkus kohe välja ka lahenduse, kuidas tõlkebüroo saaks oma profiili üle "kontrolli haarata" - selleks on muidugi reklaami ostmine. "Lisaks avaldame Teie ettevõtte eduloo Inforegistri ärimeedias ning loome tööandja brändi ülevaate PartnerWebi," pakkus Rannat.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.