Artikkel
  • Majandusminister Kadri Simsoni sõnul tuleb veel meremeeste ja laevaomanike leida ühine keel, et valitsus saaks hakata oma kaubalaevade plaani ellu viima.Foto: Andres Haabu
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meremeeste maksuerisus ootab kompromissi

    Kui meremeeste ametiühingud ja laevaomanike liit ei leia laevade maksustamises kompromissi, siis jääb valitsuse plaan suuri kaubalaevu Eesti lipu alla meelitada seisma, sõnas majandusminister Kadri Simson.

    Riigikogus läbis esimese lugemise laevaregistrite seaduse ja tulumaksu seaduse muutmise eelnõu, mille eesmärk on luua meremeestele teiste Euroopa riikidega võrreldes võrdsemad konkurentsitingimused. Majandusministri Kadri Simsoni sõnul looks see Eestile üldse võimaluse suuri kaubalaevu enda lipu alla meelitada.
    Nimelt on valitsusel ambitsioonikas plaan teha meremeestele maksuerisusi, mis meelitaks seitsme aastaga Eesti lipu alla 300 suurt kaubalaeva. See tooks Eesti riigieelarvesse seitsme aastaga juurde 76 miljonit eurot maksutulu.
    Praegu on Eesti olukorras, kus viimased 4 aastat pole Eesti lipu all ühtegi kaubalaeva olnud. "Põhjus on lihtne – meil ei ole maksuerisusi, aga teistel merepiiriga riikidel on," ütles Simson Äripäeva raadio hommikuprogrammis. "Seega ka kõige patriotismlikumale reederile ei ole olnud enam mõistlik oma laeva Eesti lipu all hoida."
    Simson selgitas, et majandusministeerium on veeteede ameti eestvedamisel kaardistanud erisusi, mida lubavad teised riigid oma meremeestele. Sõelale on jäänud tonnaažimaksu kehtestamine tulumaksu asemel. See tähendab fikseeritud maksu sõltumata sellest, milline on ettevõtte kasum. Samuti kaalub valitsus laevatöötajate maksubaasiks panna 750 eurot. See tähendab, et maksud tuleb tasuda 750 eurolt ja ülejäänud palk on maksuvaba.
    Meremehed ja laevaomanikud lähenevad teisiti
    Nüüd, kus eelnõu on läbinud esimese lugemise, soovib Simsoni sõnul asja vedav majanduskomisjon kohtuda nii meremeeste ametiühingute kui ka laevaomanike liidu esindajatega. Neil on aga lähenemistes mõningased erinevused.
    "Kuna paljud kaubalaevad ei ole ju koguaeg Eesti sadamates ankrus, vaid seilavad maailma meredel, ei ole ka paljud meremehed Eesti residendid, vaid on näiteks venelased, ukrainlased, filipiinod. Seega on laevaomanikel soov, et neid, kes satuvad Eestisse harva, käsitletaks maksumõttes ka teistmoodi kui Euroopast pärit meremehi," selgitas Simson.
    Samas tahaksid tema sõnul Eesti meremehed, et oleks soodne palgata vaid Eesti meremehi. "Kuldne kesktee peab tulema, vastasel juhul see eelnõu teisele ja kolmandale lugemisele riigikogus ei liigu," ütles majandusminister.
    Kui kompromiss leitakse ja seadus läbib lugemised, on veel vaja taotleda ka riigiabi andmise luba Euroopa Komisjonilt. Simson usub, et sellega ei tohiks raskusi tulla, kuna paljudel Euroopa riikidel juba on sellised maksuerisused kehtestatud. Kõige suurema tõenäosusega stsenaarium seaduse jõustumiseks on Simsoni sõnul seega 2020. aasta jaanuar.
    Intervjuud Kadri Simsoniga saab kuulata alates 32:38.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.