Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sester: eestlaste autod reostavad keskmisest enam

    Võrreldes Euroopa Liidu keskmisega, paiskab Eesti jätkuvalt õhku keskmisest oluliselt rohkem kasvuhoonegaase ning eestlaste autod on Euroopa keskmisest palju madalama energiatõhususklassiga, rääkis riigikogu rahanduskomisjoni aseesimees Sven Sester täna kütuseturu tuleviku teemalisel konverentsil.

    „Meie kütusemüüjad peaksid küll rahul olema, sest Eesti uued autod on Euroopa Liidu keskmisega võrreldes 20 protsenti kõrgema kütusekuluga. Samuti kuulub üle poole Eesti autodest energiaklassidesse E kuni G, kuid Euroopas on 65 protsenti autodest energiaklassilt A kuni C,“ rääkis Sester.
    Ta lisas, et kui Soomes on õhku paisatava CO2hulk keskmiselt 155 grammi kilomeetri kohta, siis Eestis on vastav näitaja 170. Sester tõi ka näite, et Eesti levinumates automüügiportaalides pole võimalik valida omale autot kütusekulu näitaja järgi, küll aga kõikvõimalike muude parameetrite alusel.
    Lisaks ei ole Eestis kehtestatud erinevaid auto kasutamisega seonduvaid makse, mis enamuses ELi riikidest erinevatel määradel eksisteerivad. Näiteks puudub Sesteri sõnul Eestis sisuliselt sõiduki registreerimismaks, sest praegune väike summa kulub sisuliselt ARKis vormistamiseks, kuid Soomes võib lisanduda sõiduki registreerimisel selle hinnale isegi kuni 50 protsenti. „Ka OECD on oma analüüsis välja toonud asjaolu, et Eesti on nende väheste riikide seas, koos leedukate, tšehhide ja slovakkidega, kus pole sõidukite soetamine maksustatud. Euroopa Komisjon on soovitanud Eestil taoline maks aga sisse seada,“ märkis Sester.
    Kütuseaktsiis on tõusnud viimase kümne aasta jooksul kokku suurusjärgus kaks korda, kuid seda väikeste juppide kaupa. Ometigi on aktsiisimaksu laekumine kasvanud proportsionaalselt riigieelarvega. Vaid masuaastatel ei küündinud aktsiisi tegelik laekumine prognoositud tuluni.
    Sesteri sõnul pole Eestis väga kõrge autokütuse aktsiis, kuid bensiini ja diisli aktsiisihinna vahe on Eestis 17 protsenti. Mujal Euroopas on diisli hind bensiini hinnast tunduvalt madalam.
    Kõikide erinevate aktsiiside laekumised moodustavad Eesti riigieelarvest 15 protsenti, kütuseaktsiis sellest omakorda poole. Kütuseaktsiisi laekumise osas on kõige suurem osakaal diislil - 216 miljonit eurot ning bensiinil 150 miljonit eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Lihavõttepühad kõigutasid Tallinki sõitjate arvu kuuendiku võrra
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Monese kaasas raha ja teeb ettevõttes järgmised ümberkorraldused
Eesti juurtega fintech ettevõte Monese ja ettevõte XYB on kaasanud uut raha ning jätkavad kahe sõltumatu ettevõttena ja uue omanike struktuuriga.
Eesti juurtega fintech ettevõte Monese ja ettevõte XYB on kaasanud uut raha ning jätkavad kahe sõltumatu ettevõttena ja uue omanike struktuuriga.