Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raha lähendab riigikogutooli

    Viimastel riigikogu valimistel neli aastat tagasi kulutas keskmine edukas kandidaat oma isiklikule kampaaniale 7000 eurot, kuid keskmine edutu kandideerija 950 eurot, teatab Sheffieldi Ülikooli politoloogiaosakonna doktor Siim Trumm.

    Trummi sõnul on Eestis tugev side kulutuste ja võitmise vahel. Kuni 2500 eurot kulutanud kandidaatide valituks osutusime võimalused kasvasid 6,8%-lt 14,8%ni. Kui 10 000 euro kulutamine tähendas kampaaniale 70,1% suurust võimalust valituks saamisel, siis 15 000 euro kulutamine tõstis riigikogusse pääsemise võimaluse 93,8%ni. „Kuigi raha ei garanteeri riigikogukohta, võib see märkimisväärselt suurendada võiduvõimalust,“ märkis Trumm.
    Uuringu põhjal peavad n-ö uued tulijad kulutama kampaania õnnestumise jaoks märksa rohkem kui senised riigikoguliikmed. Näiteks 40% valituks osutumise tõenäosuse saamiseks ei pea ametis olevad liikmed kulutama sentigi, uued kandidaadid peavad rahakotti kergendama 6750 euro võrra. Samas suuremate summade puhul väheneb valituks saamise tõenäosuse erinevus märgatavalt: 15 000 eurose kulutuse juures on n-ö uute ja vanade kandideerijate valituks saamise tõenäosuse erinevus vaid 6,4%. „Ametisolek kindlasti suurendab valituks saamist, kuid raha võib kindlasti vähendada uue tulija ebasoodsat olukorda,“ ütles Trumm.
    Kulutuste kõrval on määravad kandidaadi isikuomadused: kandidaat, kes rõhutab kampaania ajal oma isiklikke võimeid, naudib rohkem olulisi hüvesid. Seetõttu on edukamad kampaaniad, mis keskenduvad isikule (edu protsent on 36,2%), mitte erakonnale (9,3%). Kui teha kandidaadipõhine kampaania, siis piisab 3400 eurost 50% valituks osutumise tõenäosuse saamiseks, 9100 eurot tõstab võimaluse üle 90%.
    Sarnane korrelatsioon esineb poliitilise kogemusega kohalikul tasandil. Suurema kogemusega kandidaatide võiduvõimalused on 23,8%, väikese kogemusega valimistel osalejatel vaid 9,5%.
    Trummi sõnul on valimiskampaaniad praegu mitmenäolised ja kiirelt arenevad. Enam ei saa erakonnad loota nn eluaegsetele valijatele. Tema teatel on Eesti jõudnud nn ostlemise ajastusse. Hääletamine on äärmiselt konkreetne, teema-põhine ja muutub aina rohkem isikustatuks. „Me näeme viimase hetke ja kindlate eelistusteta valijate kasvavat numbrit. Kasvavate numbrite tõttu loobib kandidaat üllatavalt aina rohkem raha oma kampaaniasse, et virgutada nn viimase minuti toetust ja kasutada ära valijate ebakindlust,“ ütles ta.
    Siim Trumm on Sheffieldi Ülikooli politoloogiaosakonna õppejõud, kes sai politoloogia doktorikraadi mullu veebruaris Exeteri Ülikoolist. Trummi uurimisvaldkondade hulka kuuluvad parlamendipoliitika, võrdlev poliitiline käitumine, kampaaniad ja valimised, erakonnapoliitika ja Euroopa poliitika.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.