Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad keerasid vindi üle

    Mitme ettevõtlusorganisatsiooni välja pakutud mõte kehtestada firmaautode käibemaksustamise muutmise asemel „aus“ ja ühtlane automaks on küüniline.

    Äripäeva hinnangul olnuks ettevõtlusorganisatsioonidest soliidsem jääda konstruktiivsete argumentide juurde emotsionaalselt laetud ja läbimõtlemata ettepanekute tegemise asemel.
    Toimetus mõistab igati ettevõtjate muret autode käibemaksustamise korra muutmise pärast ja toetab ka osa seadusemuudatuse vastu esitatud argumente. Ettevõtjale tähendab see seadusemuudatus tõepoolest lisakulusid ning senisest keerulisemat tõendamiskohustust. Kuid üleüldise automaksu väljakäimine jätab ettevõtlusorganisatsioonidest kättemaksuhimulise mulje: et kui juba meie rahakoti kallale minnakse, siis võtke parem kõigilt ühepalju, et palgatöötaja ometigi ettevõtjast vähema kuluga ei pääseks.
    Maksumuutusel peab olema eesmärk. Jah, riigipoolsete selgituste hulka autode käibemaksustamise muutuse vajalikkuse kohta on sattunud hulgaliselt ebakorrektsust. Rahandusminister Jürgen Ligi lendu lastud sõna “kaabakad” tegi üritusele kahju rohkem, kui kõik mõistlikud põhjendused kokku siluda jõudsid. Oleme aga varemgi juhtkirjas välja öelnud, et seadusemuudatus lahendab olulist probleemi: hulk ettevõtjaid esitab isiklikke väljaminekuid ärikuluna, pettes niimoodi riiki.
    Riik ei pea tolereerima olukorda, kus paljudel ettevõtetel pole mingit käivet, küll aga on auto, ja maksma käibemaksu tagasi neile, kes seda tegelikult saama ei peaks.
    Samas on maksumuudatuse plaanist suuresti läbi kumanud soov lappida riigieelarvet, mis on paraku prevaleerinud viidatud probleemi lahendamise ees.Automaksu väljapakkumine kõnealuse seadusemuudatuse asemel nimetatud probleemi ei lahenda, ehkki riigieelarvet toidaks küll. Automaksu kehtestamise debatt, kui see Eestis kunagi tõsiseltvõetavana peaks tekkima, peaks lähtuma hoopis teistest eeldustest ja pidama silmas põhilist: iga uus maks peab ühiskonnas ka õiglane tunduma.
    Praegune valitsus on öelnud, et automaksu ei kehtesta, ning isegi varem selle mõttega mänginud sotsid on sel teemal üsna vaiksed olnud. Äripäev uut maksu mõistagi ei toeta, sest oleme alati pooldanud õhukest riiki ja võimalikult väikest maksukoormust.
    Uut maksu ei tasu kurjalt lauale lüüa. Uus maks pole jokker, mida halva mängu juures head nägu tegemast keeldudes vihaga lauale lüüa. Pigem saavutasid ettevõtlusorganisatsioonid selle kaardi kasutamisega soovitule vastupidise eesmärgi: mõistmine ühiskonnas nende tegevuse ja eemärkide suhtes ei suurene, vaid pigem väheneb. Oluliseks siinkohal osutub pigem motiiv (viha, kättemaks), mitte ettepanek ise.
    Vaevalt mõtlevad EVEA ja teised ettepanekule alla kirjutanud ettevõtjate katusorganisatsioonid ise automaksu kehtestamise juttu täie tõsidusega. Kui kehtestamiseks läheks, räägiksid nad teist juttu. Tõenäoliselt soovivad nad pigem näidata, kui absurdne on autode käibemaksustamise seadusemuudatus, soovitades selle asemel midagi veel absurdsemat. Ent tehtud ettepanek elab oma elu edasi ka siis, kui selle konteksti ei mäletata või ei tunta. Mujal maailmas võib see päris kummaline paista: on üks riik siin maamuna peal, kus ettevõtjad soovitavad riigil automaksu kehtestada.
     
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.