Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LNG-terminal Soome, fookus torudele

    Eestile on LNG-terminalist olulisem Soome ja Eesti vahelise gaasiühenduse kiire loomine ehk Balticconnectori rajamine.

    Euroopa Komisjon ei toeta plaani, mille järgi saavad 160 000 kuupmeetri suuruse LNG-terminali nii Soome Inkoo kui ka Paldiski. Uus kava tuleb esitada 19. augustiks. Märgid näitavad, et kahte LNG-terminali sama toetusraha toel Läänemere äärde ehitada ei saa.
    Toimetuse arvates võiks Eesti loobuda veeldatud maagaasi (LNG) terminali ehitamiseks toetuse küsimisest põhjanaabrite kasuks. Eestile on olulisem kahe riigi vahelise gaasiühenduse kiire loomine ehk Balticconnectori rajamine.
    Euroopa Liidu toetusfondidest rahastatavate projektide üle otsustamine võtab alati aega, isegi kui toetus projektile on olemas. See pole ka ime, sest tegu on enamasti suurte projektidega. Kui aga pole isegi komisjoni toetust – nagu on juhtunud kahe LNG-terminali kavandamisega –, võib liigne kompromissitus viia ELi rahastusest ilmajäämiseni, või selle lükkumiseni kaugesse tulevikku, mis ei oleks samuti Eesti huvides.
    Pole mõtet jääda piike murdma. Äripäev on leidnud, et mõlema riigi huvides on Eesti ja Soome majanduse ühtesulamine. Konkurendi asemel Soome kui partnerisse suhtumine tähendab aga sedagi, et meil ei ole mõistlik jääda jäärapäiselt murdma piike selle üle, kummale poole Soome lahte pannakse ELi toetusega püsti LNG-terminal.
    Terminali asukohast olulisem on sarnaselt elektriturgu ühendanud Estlinkidega 1 ja 2 ühendustoru rajamine kahe riigi vahele. Seega võikski Eesti loobuda toetuse taotlemisest Eestisse rajatavale LNG-terminalile ning keskenduda Eestit ja Soomet ühendava gaasijuhtme Balticconnector võimalikult kiirele ehitamisele.
    ELi toetusraha minek Soome võib halvimal juhul tähendada, et Eestis jääbki seda mõõtu LNG-terminal ehitamata. See tähendab pikas plaanis mitutkümmet loomata töökohta ning ehitamata jäävat suurobjekti.
    Teisalt loodame, et Soome riik ei tee Eesti ehitusfirmadele LNG-terminali ehitamiseks hangetel osalemiseks takistusi. Siis võib ehitamisest kasu tõusta ka Eestile.
    Tulu tõotav projekt toetuse puudumise taha ei jää. Samas ei ole sugugi välistatud ühe või koguni mitme LNG-terminali kerkimine Eestisse ilma toetuseta. Majanduslikku tulu tõotav projekt selle taha kindlasti ei jää.
    Näiteks on Alexela Grupi suuromanik Heiti Hääl aastapäevad tagasi öelnud, et Paldiskis tehti projektiga algust juba 2008. aastal, mil Eestis oli üldse LNG-terminalist teadjate hulk väike. “Ettevõtja edu üks saladusi on olla ajast ees ja mõelda asjadele, mis tulevad mingi aja pärast,” rääkis Hääl. Vaevalt küll ELi toetusest ilmajäämine neid plaane nüüd seisma paneb. Seda enam, et ELi toetus terminali rajamiseks on võrdluses Balticconnectori toetusega märksa väiksem.
    Samm energiasõltumatuse poole. Spetsialistide hinnangul mängib Eesti energiajulgeolekus suurt rolli eeskätt ühendus teiste riikide ja sealse gaasituruga. Soome ja Eesti LNG-terminali asukoha vaidluse taga on seni suuresti oodanud ka gaasijuhtme rajamine Balti riikidest Poola.
    Euroopa Komisjoni Eesti esinduse infonõunik Heiki Linnamägi on kirjutanud, et lisaks LNG-terminalile ning Balticconnectorile lõpetaks Leedu ja Poola gaasivõrgu ühendamine Baltimaade ja Soome gaasituru eraldatuse ülejäänud Euroopast. See võimaldaks meile ligipääsu Norra gaasile, mis on üks suur samm edasi gaasisõltumatuse saavutamisel Venemaast.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Apranga käive kasvas aprillis 27 miljoni euroni
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.