Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iraanlased püüavad läänelikke trende

    Lääne moebrändid on Iraanis populaarsed.Foto: EPA

    Kuigi iraanlased tahavad saada võimalikult palju osa läänelikust kultuurist, pole Euroopa ja Ameerika ettevõtetel end sugugi lihtne Iraanis sisse seada.

    Väljaanne The Economist kirjutas möödunud aasta lõpus, et ilukirurgiakliinikutel läheb Iraanis väga hästi.

    Kui kosmeetika võimaldab naistel oma ilu rohkem esile tuua, on paljud iraanlannad otsustanud ka kirurgi noa alla minna, et ent „kohendada“ lasta. Kõige populaarsem on Iraanis ninaplastika. Kui muidu tahavad iraanlannad käia kaasas Lääne moetrendidega, siis päris „Lääne ninasid“ nad endale ei soovi. Tahavad lihtsalt väiksemaid.

    Erinevalt Liibanonist, kus pangad pakuvad ilulõikuste jaoks juba ka laene, Iraanis selliseid arenguid veel pole. Iraani võimud pole seni väljendanud probleeme seoses ilukirurgiaga.

    The Economist kirjutab, et sanktsioonide eemaldades muutub ilukirurgia veelgi populaarsemaks. Keskmine ninaplastika operatsioon maksab Iraanis umbes 2500 dollarit, mida on kaks korda vähem kui USAs. Teisalt, Iraani SKT per capita on kõigest 5000 dollarit. Tõenäolselt toob see kaasa ka selle, et Iraanis hakkavad ilukirurgide juures käima teisedki kliendid peale kohalike.

    Kui Dubai ärinaine Negin Fattahi-Dasmal möödunud aastal Iraanis oma küünesalongi esinduse avas, suhtuti sellesse ühtlasi nii skeptiliselt kui ka suure põnevusega, kirjutab Reuters. Noored iraanlased on nimelt vägagi trenditeadlikud ning tahavad kasutada iga võimalust, et ajaga kaasas käia ning läänelikust kultuurist võimalikult palju osa saada.
    Kuigi Iraanis on naiste riietele väga karmid reeglid, on sealne kosmeetikatööstus õide puhkenud. Naised peavad küll kandma kohustuslikus korras tagasihoidlikke riideid ning pearätikut, ent nende näod ning käed pole kaetud, mistõttu annab see naistele võimaluse end siiski ilutoodete abil väljendada.
    Nüüd, mil Iraanilt on rahvusvahelised sanktsioonid eemaldatud, leiab Fattahi-Dasmal, et oleks aeg oma ettevõte rahvusvaheliseks teha. Tema küünesalongide ketil N.Bar on juba üsna suur kliendibaas tuhandete heal järjel olevate iraanlaste näol. Viimased käivad peamiselt Dubais puhkamas. Fattahi-Dasmali sõnul on iraanlased pärast sanktsioonide eemaldamist väga huvitatud toodetest, mis on Lääne päritolu.
    Kõrgmood
    Iraani moetundlikud, peamiselt 20. eluaastates naised hoiavad end viimaste moetrendidega kursis peamiselt sotsiaalmeedia kaudu. Samuti on abiks välismaal reisimine.
    Fattahi-Dasmal kirjeldas, et isegi sanktsioonide aegu oli Teherani kaubandustänavatel näha uusimaid Dolce & Gabbana, Louis Vuittoni, Gucci ja Roberto Cavalli kollektsioone, mida müüsid peamiselt eraettevõtted.
    Nüüd, mil sanktsioonid eemaldatud, ründavad need tippbrändid Iraani juba ise. Sama teevad kosmeetikaettevõtted: Iraani turu väärtus oleks viimaste jaoks 4 miljardit dollarit aastas.
    Samas võib arvata, et kohalikud konservatiivid vaatavad kõige lääneliku tulekusse halvakspanuga. Nii võib juhtuda, et globaalselt tuntud moebrändid satuvad kriitikatule alla või keelatakse nende tegevus riigis sootuks.
    Äritakistused
    Fattahi-Dasmal rääkis, et äri takistavad Iraanis mitmed teisedki asjaolud peale konservatiivide pahameele. Nimelt on riigis üsna keerukad äri- ja pangandusregulatsioonid. Samuti on Iraani ärikinnisvaraturul pakutav väga kallis ning taas kehvasti reguleeritud.
    „Seaduste ja muude keerukuste tõttu pole Iraanis just lihtne äri teha, ent samal ajal on äriajamine tulus,“ avaldas ta. Fattahi-Dasmal märkis, et ta on oma ettevõtte puhul otsustanud frantsiisimise kasuks.
    Lisaks on mitmete ettevõtete puhul välja toodud, et neil on raskusi Iraanist sobivate partnerite leidmisega.
    See probleem vaevab ka kotitootjat Longchamp. „Iraanil on potentsiaali, ent meil on probleeme õige partneri leidmisega,“ kurtis ettevõtte juht Jean Cassegrain.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.