USAs käib Walmarti ja Saksamaa odavketi Aldi vahel tuline võitlus klientide pärast. Viimane on Ameerikas jõudsalt kanda kinnitanud ning sundinud Walmarti „optimaalse hinna“ otsingutele, kirjutab Handelsblatt.
Saksa lehe analüütikute andmetel on Aldi hinnad ligi 20% madalamad kui Walmarti omad ning Aldil läheb ookeani taga hästi. Aldil on USAs kauplused 1976. aastast alates, toiduaineteturul kuulub talle vaid 1,5protsendine turuosa Walmarti 22 protsendi vastu. Aga kui Aldi kasvab aastas 15, siis Walmart vaid kaks protsenti, ning alates 2013. aastast on sakslased agressiivselt laienenud.
Nii on Aldi Südil (kontsern jaguneb Aldi Süd ja Aldi Nord) üle riigi 1200 kauplust, Aldi Nord opereerib kaubamärgi Trader Joe all 500 kauplusega. Lisaks sellele ähvardab Walmarti Handelsblatti hinnangul uus Saksamaa „odavoht“: ka Lidl plaanib suvel USAs 20 kauplust avada.
Seetõttu tehakse 1200 Walmarti kaupluses hinnakatsetusi, eelkõige toiduainete puhul, eesmärgiga kliendid tagasi meelitada. Sest Suurbritannia kogemus näitas: Aldi on ohtlik. Seal kaotas Walmarti tütarettevõte Asda Aldile suure osa klientidest.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.