Volkswagen otsustas juhtivate töötajate kompensatsiooni vähendada, sest prisked summad tekitasid heitgaaside skandaali tõttu palju kriitikat, vahendab Bloomberg.
- Volkswageni juht Matthias Müller Foto: epa
Juhtkonna liikmete kogutasu langes eelmisel aastal 37protsendi võrra 39,5 miljoni euroni. Veel 2015. aastal maksti juhtkonnale kokku 63,2 miljonit eurot, selgub Wolfsburgis tegutseva autotootja iga-aastasest raportist.
Tegevjuhi Matthias Mülleri palk, boonused ja muud tasud tõusid eelmisel aastal 52protsendi võrra 7,25 miljoni euroni. Põhjus peitub selles, et tegevjuhiks asus ta alles 2015. aasta sügisel, mil ettevõttest lahkus heitgaaside skandaali tõttu Martin Winterkorn. Töötasu jõudis ta teenida vaid mõned kuud.
Autotootja muutis eelmisel aastal oma tasude süsteemi. Juhtkonnale seati tasude piirang, näiteks tegevjuhile võib maksta aastas maksimaalselt 10 miljonit eurot.
Ettevõtte juhtide kõrged palgad sattusid avalikkuse kriitika alla pärast seda, mil autotootja jäi vahele heitgaaside näitude võltsimisega. Skandaali kulud ulatusid 22,6 miljardi euroni. Võrdluseks võib tuua, et umbes sama suur on Eesti ühe aasta sisemajanduse koguprodukt (SKP).
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.