Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turgude kolm suurimat riski

    Maailma Majandusfoorum DavosisFoto: EPA

    Davosis Maailma Majandusfoorumi paneelis arutleti järgmise finantskriisi puhkemise üle. Enim probleeme nähti maailma võlatasemes, tehnoloogias ning keskpankade võimekuses tegelda järgmise kriisiga.

    Harvardi majandusprofessor Kenneth Rogoff näeb olulise probleemina maailmas märkimisväärselt kerkinud võlataset. Hiinas on võlg alates finantskriisist tõusnud üle 250 protsendi SKT tasemest. Kui ootamatult tõusev inflatsioon peaks kergitama ka võlgade intressitaset, võib see paljudele riikidele probleemiks osutuda. Eelkõige on see probleemiks arenevates riikides, kuid ka mujal.
    Hiina suur võlatase teeb muret ka Hiina väärtpaberite reguleerimise komisjoni asepresidendile Fang Xinghaile, kuid tegutsemiseks on olemas plaan: Hiinas loodetakse kriis peatada keskpanga kiire tegutsemisega. „Kui midagi peaks juhtuma väiksemate finantsinstitutsioonidega, siis me liigutame kriisi summutamiseks kiiresti, püstitame kaitsvad seinad ega lase sel ülejäänud majandusse edasi minna. Seda tehakse keskpanga ning ka suurte ja tervete finantsinstitutsioonide abiga,“ ütles Fang Xinghai.
    Kuid põhilist probleemi – suurt võlataset – see ei lahenda. Seetõttu alustati Xinghai sõnul kaks aastat tagasi võla vähendamisega. Selle nimel hakati kaks aastat tagasi tööle ning eelmise kvartali jooksul võlg enam ei kasvanud.
    M&G Investeeringute tegevjuht Anne Richards otsiks järgmist kriisikollet süsteemsest veast, milleks tema peab tehnoloogiat. „Meie äride toimimiseks vajalikku infrastruktuuri pakub väga väike hulk inimesi, kellest on kõik ärid sõltuvad. On huvitav mõelda, kuidas käituvad turud, kui ei ole võimalik kaubelda näiteks üks, kaks või kolm päeva,“ ütles Richards. Pankasid peab Richards ohutumaks, kuna sealsete riskide vähendamiseks on regulatsioonid paika pandud. „Kui midagi juhtub, siis juhtub see alal, mis jääb praegustest stressitestidest välja.“
    „Kui vaadata viimast kümmet aastat, siis me pole normaalset krediiditsüklit näinud. Meil on suur hulk ettevõtteid, mis pole veel majandussurutist näinud, näiteks P2P laenud ja muud ettevõtted. Ehk on hulk tegureid, mille käitumist kriisis me ei oska ennustada,“ tõdes Richards.
    Kui järgmine kriis on ootamatust kohast turge tabanud, pole ka head viisi, kuidas sellega tegeleda. „Kui finantskriis peaks tulema, siis keskpankadel pole olemas isegi plaan A-d, mida sellisel juhul ette võtta. Mitte ükski varem proovitud vahenditest seekord hästi ei töötaks“ leidis Kenneth Rogoff.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Üha enam inimesi käib tööl autoga, ühistransport ja jalutamine jäävad kaugele maha
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.