Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida tasub tähele panna väravate ja piirdeaia valikul?

    Maja esmamulje määrab fassaad koos hoonet ümbritseva piirdeaia ja väravaga, seetõttu tasub pöörata aiaehitamisele sama suurt tähelepanu kui kõigele muule majaehitamisega seonduvale. Parim lahendus on ühtaegu turvaline, kuid ka disaini mõttes silmailu pakkuv, annab nõu Eesti staažikaima väravate ja piirete valmistaja ning paigaldaja Alderman 4 Trading OÜ juht Toomas Sild.

    Sageli kipuvad inimesed oma tulevast kodu planeerides lükkama valiku teisejärguliseks, kuid tegelikkuses oleks mõistlik mõelda aialahendus välja juba projekteerimisjärgus. Samuti võib tulla oluliselt soodsam paigaldada püsiv aed juba majaehitamise käigus, aga mitte kulutada raha rendipiiretele. Väravad ja piirdeaed on eramu juures olulise praktilise väärtusega elemendid, mis aga võiksid pakkuda oma kauni disainiga ka rohkemat silmarõõmu.
    Merihobu liugvärav – lainekujuliselt paigutatud odaotsad viitavad mere lähedusele
    Ajatud sepisaiad valmivad käsitööna
    Eesti inimesed armastavad ajatu disainiga sepiseid. Enamasti eelistatakse lihtsamate sepiselementidega aedu, rõdupiirdeid ja väravaid: valitakse täislatist või torust disain, millele lisatakse mõned pisemad kaunid sepised või üks suur külluslik rosett keskel. Täislatt ehk varbmaterjal on sisuliselt eluaegne aialahendus, kuid kallimas hinnaklassis. Soodsamalt saab kätte toruaia, mis on õhem. Kuna aga toru on seest tühi ning sinna võib hakata kogunema kondensatsioonivesi, on sellise aia eluiga tunduvalt lühem.  
    Sageli lisatakse latt- või toruaia varbadele ka teravaid odaotsi. Need on küll heaks kaitseks üle aia ronijate eest, kuid peab olema ettevaatlik: liiga madala aia teravad otsad võivad kujutada ohtu komistavale või kukkuvale inimesele. Seega soovitame panna teravaid otsikuid ainult kõrgematele aedadele. Kui juba omanäolise piirdeaia ja värava tellimiseks läks, oleks mõistlik aiameistrilt küsida kohe nendega kokkusobivad sepistatud amplikandureid ja õuevalgustite hoidikuid. Sepisaeda on kõige lihtsam tellida olemasoleva kataloogi järgi, aga muidugi saab ka mõelda välja oma kombinatsioone.
    Ainsaks piiravaks asjaoluks on iseenese kujutlusvõime. Kui elemendid ja disain on põhimõtteliselt otsustatud, siis Aldermanis detailselt joonist ei tehta, vaid detailide valmimisel pannakse need töölaual kokku ning küsitakse enne lõplikku lahendust kliendilt arvamust elementide täpseks asetuseks. Nii tellijale kui ka tegijale on see kõige põnevam etapp, sest tulevast aeda silme ees nähes tulevad tihtipeale uued ideed ja huvitavad mõtted, mida kõike saab ka kohe järele proovida. Sepisaed võib olla lihtsalt rist- või põiklattidest, mustriline või laineline, õhulisem või tugevam. Sepiste värvimise juures on oluline kasutada spetsiaalseid tugevaid värve, mis on iseparaneva pinnatäitega, kaotades kriimud ja täkked ajapikku. Nõrgem värv kipub kooruma ning nõuab pidevalt hoolt.
    Kadaka tee – läbipaistev sepisvärav ja privaatsus on vastandid, aga kui katta värava tagakülg veekindla vineeriga, siis on mõlemad eesmärgid täidetud.
    Hea konstruktsiooni ja mootoriga autovärav kestab aastakümneid
    Mootoriga autoväravate puhul on võimalus valida kahe süsteemi vahel: liugvärav, mil avanedes liigub väravatiib küljele, ning tiibadena sisse- või väljapoole avanevad väravalehed. Värava raami täite materjaliks võib olla nii toru, sepis, puit kui ka kergpaneel. Hea spetsialist ehitab olenemata materjalist tugeval karkassil värava, mis kestab aastakümneid. Liugvärava puhul on väga oluline, et värava tugipostamendid oleksid betoneeritud maa sisse ning värav peaks jooksma spetsiaalsel metalltalal. Ei ole hea, kui värava rullikud on kinnitatud otse betoonile, mitte terasest tugikonstruktsioonile, sest betoon võib vastavalt temperatuurile hakata „mängima” ehk kerkima, vajuma ja mõranema. Värav liigub rullikutel, mida saab osta masstoodanguna või kasutada näiteks Aldermani disainitud ja käsitööna tehtud rullikuid, millele antakse ettevõtte poolt 10-aastane garantii. Oluline on, et rullikute laagrid oleksid igalt poolt tolmu eest kaitstud, vastasel juhul võib värava eluiga jääda lühikeseks.
    Tiibväravate valikul on oluline arvestada värava nii-öelda purjepinnaga: mida suurem on purjepind, seda võimsamat mootorit on vaja. Kõik mootoriga väravad saab panna tööle nii puldi, koodi kui ka võtmega. Ohuvilkurid on elektriliselt käivate väravate puhul mitte küll kohustuslikud, kuid rangelt soovitatavad. Sageli ei oska inimesed mõelda, et hind on toodete puhul vaid jäämäe veepealne osa ning selle järgi ei saa ostuotsust teha. Odav hind tuleb alati mingite teiste ja pikemas perspektiivis väga oluliste omaduste arvel nagu võimsus, vastupidavus, kasutusmugavus ja ekspluatatsioonikulu. Nii võib juhtuda, et soetatakse aladimensioneeritud või sobimatu mootoriga väravalahendus, mis rasketes ilmaoludes, näiteks tugeva tuule või paksu lumega, ei suuda toimida, töötab võimete piiril ja kulub seetõttu kiiresti. Peale selle, et valitud automaatika peab olema piisava võimsusvaruga, on oluline ka materjal: võimaluse korral hoiduge plastkorpusega ja plastreduktoriga ajamitest. Tõenäoliselt vajate te oma väravaid enamaks kui mõneks aastaks ning soovite neid kasutada ka 10+ aasta pärast.
    Järveküla sepisaed - sepis sobib traditsiooniliselt kokku klombitud paekiviga
    Aldermanist
    Alderman on valmistanud ligi 25 aasta jooksul enam kui 1000 ainulaadset tiib-, jalg- ja liugväravat nii eramutele, korterelamutele kui ka tööstusobjektidele. Ettevõtte missioon on klientide mugavuse, turvalisuse ja rahulolu tagamine aedade, väravate, garaažiuste ja automaatika valdkonnas. Missiooni edukamaks täitmiseks rakendati oma valdkonnas esimesena Eestis alates 2002. aastast ISO 9001:2000 kvaliteedijuhtimise põhimõtted. Aldermani toodangust enamik jaguneb Eesti ja Soome turgude vahel.
    St. Barbara hotell – sepiselemendid ja -kaared lisavad väärikust igale väravale
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.