Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedo väited vajavad uurimist

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Saarte ja mandri vahelise praamihanke kaotanud Vjatšeslav Leedo väidab, et reformierakondlased tahtsid temalt altkäemaksu. Prokuratuur peaks uurima, kas Leedo väited peavad paika või mitte, kirjutab Äripäev tänases juhtkirjas.

    Parvlaevade opereerija väitel on reformierakondlased Remo Holsmer, Kalev Lillo ja Allan Kiil kohtunud Leedoga Saaremaal ja vihjanud, et ettevõtja võiks nende erakonda rahaliselt toetada. Tallinna Sadama nõukogu endine juht Holsmer, kes pärast riigifirma altkäemaksuskandaali nõukogust lahkus, on võtnud Leedo väiteid laimuna ning on valmis minema kohtusse. Lillo pole sellele teemale valgust lisanud ja Kiil on juba varasema altkäemaksu võtmise süüdistuse tõttu vahistatud. Lühidalt: Tallinna Sadama endised tegelased on lühikese ajaga sattunud suur(t)e jama(de) keskmesse.
    Uurimiseks puudub alus
    Riigiprokuratuur on seisukohal, et praegu ei ole alust kriminaalmenetluse alustamiseks, kuna on tekkinud sõna sõna vastu olukord. Samuti ei ole keegi pöördunud sel teemal õiguskaitseasutusse. Äripäeva toimetuse hinnangul peaks juhtumisse tõsisemalt suhtuma, kuna omavahel vaidlevad suure mõjuvõimuga osapooled. Leedo väited võivad tuua päevavalgele teisigi sarnaseid juhtumeid.
    Sarnane olukord oli 2007. aastal Eesti Raudtee nõukogu kunagise liikme Edward Burkhardtiga, kelle sõnul küsis Reformierakond aastaid varem eraomanikelt miljon eurot, lubades toetada vastutasuks raudtee riigistamist. Toona ei võtnud riigiprokuratuur juhtumit kriminaalmenetlusse, kuna ajakirjanduses avaldatud materjalide analüüsi põhjal puudus selleks alus.
    Samuti meenub 2012. aasta nn musta raha skandaal, kus olid keskmes Kalev Lillo ja praegune majandusminister Kristen Michal. Lillo eitas seotust skandaaliga. Ta väitis, et suure üllatusena tuli talle seekord Tallinna Sadama juhatuse liikmete altkäemaksuskandaal. Riigifirmas, mille nõukogus Lillo istus. Ettevõttes, mille juhtimist pidi Lillo kontrollima ja nõustama. Riigiprokuratuuril võiks olla korduvate mustrite tekkimisel põhjendatud huvi tõsisemaks uurimiseks.
    Kaheldav ausus
    Vastuargumendina võib Leedo juhtumile öelda, et parvalaevade opereerija ei ole usaldusväärne ettevõtja, kuna aus mees oleks sellise juhtumi viinud õiguskaitseorganitele siis, kui raha küsiti. Sealt edasi oleks saanud vaadata, kas ja kui põhjalikult vajaks juhtum uurimist.
    Ühest küljest on mõistetav, miks Leedo ei teatanud varem sellisest olukorrast. Tema oli toona soodsamas olukorras võimalikeks läbirääkimisteks. Temal oli suurem võim. Olukorras, kus võim on kaldunud teisele poole lauda, võiks Leedo avaldust võtta ka kibestumishüüdena. Paraku ei saa olla kindel, kas seda võtta tõe pähe või mitte. Samas ei tohiks nii tugevat süüdistust jätta tähelepanuta, sest alust kahtlustamiseks on, nagu näitavad varasemad juhtumid.
    Kui riigiprokuratuuril puudub praegu alus kriminaalmenetluseks, siis see ei tähenda veel, et juhtum tuleks visata nurka ja jätta unustuse hõlma. Näiteks kaitsepolitsei on tänavu näidanud, et nemad võtavad oma tööd tõsiselt ning vajadusel minnakse asitõendite leidmiseks kahtlusaluste kontoreid ja kodusid puistama. Samasugust indu tahaks toimetus näha ka Leedo juhtumis, kust võib lahvatada erakondade musta raha skandaal.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.