Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus algus lörtsitud lennuühendusele

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Eesti lennuühendus Euroopa ja muu maailmaga ohustab ka majanduskasvu, mistõttu tuleks see uuesti jalule seada, kirjutab Äripäev tänases juhtkirjas.

    Pärast veerand sajandit taasiseseisvust on lennuühendus Tallinna ja muu maailmaga sisuliselt likvideeritud. Tallinnal on mingigi otseühendus kolmandiku ELi liikmesriikide pealinnadega, ülejäänutesse sõit on pehmelt öeldes valus kogemus. 
    See pole naljaasi, sõbrad. Me oleme muutunud kolkaks ja lisaks meie endi reiside ebamugavusele pärsib see majanduskasvu. Kogesime ise eelmisel nädalal rahvusvahelist Balti M&A ja riskikapitalifoorumit organiseerides, et mitu fondijuhti, kes suunavad miljardeid eurosid, loobusid Tallinna tulemast kehva lennuühenduse tõttu. Praegu saab paljudest Euroopa pealinnadest kiiremini ära käia New Yorgis, kui väisata Tallinna.
    Aeg on muutusteks. Praegu on lennuühenduse laual mitmed mängukaardid, millest ükski pole toimetuse meelest hea väljapääs, kuid juhtkirja lõpus pakume ühe alternatiivi.
    Estonian Airi väljavaated ainult halvenevad
    Kliente kaotav Estonian Air on seisus, kus isegi Brüsselist läbi ime tulev positiivne otsus senisele riigiabile ei aita enam usaldust taastada. Kahjuks tuleb leppida, et Euroopa Komisjoni otsusega venitamine (kolm aastat mõne lennukiga firma analüüsimisele) koos firma kaootilise juhtimisega on selle pääsukese lasknud meie taevast alla. Lisaks näitab riigi tegevus pigem, et peatselt tulev Brüsseli otsus on negatiivne. 
    Valitsuse poolt ja Tallinki eksajude abiga Estonian Airist tekkivasse tühimikku loodav Nordic Aviation Group, kelle äriplaaniks on Tallinnast pakkuda otselende, ei pruugi seda täita isegi pärast võimalikku erastamist näiteks Tallinki omanikfirmale Infortar. Mis eelised tal oleks äsja ajaloo parimaid kvartalitulemusi näidanud Finnairi või äsja välisinvestori kaasamisest teatanud airBalticu ees? 
    Jah, airBaltic on teatanud otselendude arvu kasvust Tallinnast, kuid majandusloogika ütleb, et neile on kasulikum perspektiiv ikkagi hakata meid laiali vedama Riia kaudu. Kogu lugupidamise juures, see pole hea perspektiiv.
    Eesti ja Soome võiksid lennujõud ühendada
    Seega, kuni Euroopa Liit ei luba Eesti riigil mingit kindlat lennuliini (näiteks Londoni, Berliini) doteerida, jääb üle vaadata Helsingi poole. Miks ei võiks Tallinna ja Helsingi lennujaama vaadata kui ühe lennujaama kaht terminali? Küsimus ei olegi niivõrd lennufirmade konkurentsis, vaid kahe lennujaama ühendamises.
    Kui Vantaa lennujaam on juba tihedalt asustatud, siis miks peaks seda suuremaks ehitama, kui mõned välisliinid võiksid toimuda hoopis läbi Tallinna, kel teatud aegadel ruumi. Sel juhul veetaks hoopis soomlased Tallinna lennujaama oma reisi alustama. Nii oleks ühislennujaam palju suurem ja ilmselt ka suurtele Aasia lennukompaniidele huvitavam lähtekoht Euroopa suunal.
    Utoopiast võib saada tegelikkus
    Esialgu siis liiklus kahe terminali vahel lennukitega, aga edaspidi näiteks metrooga läbi merealuse tunneli? Tundub utoopia? Äkki pole? Tõsi, enamik liiklusest jääks siiski siit Helsingisse ja me peame omaks võtma, et reis kusagile algab põhjanaabrite pealinnast. Ühise lennujaama idee võiks realiseerida sõltumatult lennufirmadest Eesti ja Soome riikidevahelise kokkuleppega. Talsinki on kahjuks unustatud, prooviks siis HELTLLi.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.