Gasell: Sixt kaubamärgi esindaja Transporent OÜ edu taga on tugev meeskond

21. veebruar 2018, 16:00
Richard Mere (vasakul) ja Andrus Baida peavad ettevõtte kõige olulisemaks sambaks töötajaid.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180221/CM/180229926/AR/0/AR-180229926.jpg

Sixt kaubamärgi all autorenditeenust pakkuv Transporent OÜ peab suurepärase toote ja teenuse edu kõrval edu aluseks personali väärtustamist. Viimase kahe aastaga 120% käivet kasvanud ettevõtte juhid Andrus Baida ja Richard Mere nendivad, et tähtis on tegutseda valdkonnas, mis tõesti paelub.

“Isiklikele kogemustele tuginedes oleme mõistnud, et ettevõtte edu juures on kõige tähtsam investeerida töötajatesse. Ükskõik kui hea on toode või teenus, on vaja motiveeritud inimesi, kes suudavad selle lõpptarbijateni viia,” ütleb Andrus Baida.
Nii otsustas ka Transporent OÜ mõned aastad tagasi, et kiiremaks arenemiseks peab üles ehitama tugeva meeskonna. Esmalt isegi ehk tundus, et meeskond on üleöö liiga suureks paisunud, ent kui soovida areneda ja kvaliteetset teenust pakkuda, peab Baida sõnul olema piisavalt häid inimesi.
“Tähtis on, et igaüks saaks tegeleda põhjalikult oma ülesannetega, vältimaks olukorda, kus kõik teevad kõiki asju ja lõpuks ei tee keegi midagi. Meeskond peab olema motiveeritud, töötajad tuleb koolitada regulaarselt ja vajadusel ka neid aidata tulemusteni jõudmisel. Samuti peab töötaja saama tehtud töö eest õiglaselt tasustatud: mida rohkem inimene panustab, seda suuremat tasu ta saab. Päeva lõpuks on just iga töötaja efektiivsus see, mis loeb.”
Investeeringud meeskonda tähendavad nii koolitusi kui ka erinevaid koosviibimisi alates ühistest koogisöömistest kuni suvepäevade ja jõulupeoni. Ka peod peavad olema midagi enamat kui lihtsalt õhtusöök, vaid pigem ettevalmistatud galaõhtu, mis sisaldab nii erinevaid etteasteid kui ka töötajate tunnustamist.
Richard Mere lisab, et inimeste valikul on oluline nende kirg ettevõtte tegevuse vastu. “Motivatsioonita ja keskkonda mittesobivad inimesed võivad tõmmata alla kogu ettevõtte töökultuuri, aga seevastu oma ala armastavad inimesed saavutavad kindlasti edu. Meie inimesed tulevad rõõmuga tööle ning nende pühendumist näitavad ka SIXTi ägedad turunduskampaaniad, mida isegi ülikoolide reklaamieriala õppekavas tudengitele näidatakse. Tahame olla midagi enneolematut nii selles, mida me teeme, kui ka selles, kuidas me välja paistame. Kireta seda ei saavuta!”

Kliendile tuleb pakkuda rohkemat, kui ta oskab oodata

Ettevõtted, kes soovivad teistest eristuda, peavad rõhuma on teenuste kvaliteedile. “Konkurents on väga tugev, aga see ongi edasiviiv jõud. Et klient ka järgmine kord tahaks meie juurde tagasi tulla, peame pakkuma talle emotsiooni ning nii kõrgel tasemel teenindust, mida ta ei oska oodatagi,” selgitab Baida, lisades, et siin tulebki jälle mängu meeskond, sest materiaalseid varasid suudab enamik konkurente samal tasemel pakkuda.
Transporent on viimase kahe aasta jooksul kasvanud 120%, mis tähendab, et suudetakse käia kaasas turu vajadustega, kohaneda kiirelt klientide soovidega, võtta mõõdukaid riske ning pakkuda just seda, mida kliendid ootavad. Just kliendi kuulamine ja piisav riskimine on toonud ettevõtte portfelli nii mõnegi suure projekti, näiteks oli SIXT Riigikantselei logistikapartner Euroopa Liidu Eesti eesistumise ajal, hoolitsedes kõrgete külaliste logistika eest. “Riik panustas omalt poolt eesistumisse väga palju ning meie oleme uhked, et saime nii suursugusele üritusele kaasa aidata,” märgivad mehed.
Transporent pakub mitmeid liikumise ja sõidukitega seotud teenuseid: näiteks jalgrattarent, juhiga sõidukite rent, autokasutusteenust ühest minutist kuni viie aastani, kusjuures valik on lai alates kabriolettidest kuni kaubikuteni. SIXT-i jalgrattalaenutused on Tallinnas olnud avatud umbes aasta ning samalaadseid mehitamata laenutuspunkte planeeritakse ka teistesse Eesti linnadesse. “Jalgratas on turistide jaoks väga mugav alternatiiv autole, kui tahavad näha meie kaunist pealinna, aga ei soovi autot rentida,” nendib Mere.
Konkurentidest eristutakse lisaks teenuse kvaliteedile ka sõidukipargi osas. “Me ei tee oma autodele mingit allahindlust: kuna Sixti puhul on tegu Saksamaa ettevõttega ja enamik meie kliente on pärit Saksamaalt, lähtume nende valikust ning investeerime sellesse, et sõidukid oleksid kaasaegsed, esmaklassilised ja turvalised. Ja tundub, et meie valik on olnud õige, sest oleme nii tihedal turul suutnud olla kaks aastat järjest gasell. Julgen väita, et oleme üks oma tegevusala eestvedajatest ning käibe osas üks suuremaid!”

Transporent pakub mitmeid liikumise ja sõidukitega seotud teenuseid: näiteks Sixt jalgrattarent, juhiga sõidukite rent, autokasutusteenust ühest minutist kuni viie aastani, kusjuures valik on lai alates kabriolettidest kuni kaubikuteni.

Kasv on plaanis ka edaspidi

Transporent ei ole kindlasti pelgalt autorendifirma, vaid otsib pidevaid uusi võimalusi samas valdkonnas laienemiseks. Tänaseks on ettevõtte tegevuste hulka lisandunud autopargi haldusteenus ja täisteenusliising ning lähiajal on plaanis turule tulla täiesti uue tootega. “Ettevõte on tugev, kui ta saab keskenduda oma tegevusalale. Seetõttu soovime aidata oma klienti rohkem: pakkudes neile võimalust, et meie hoiame nende autopargil silma peal, lepime kokku hooldused, rehvivahetused ja tehnoülevaatused. Nii saavad nemad hoida kokku oma väärtuslikku aega ega pea tegelema tüütute olmeprobleemidega,” selgitab Baida.
Mere lisab tulevikuplaane kommenteerides, et ettevõttes käib pidev efektiivsuse tõstmine, investeerimine töötajatesse ja taustsüsteemidesse ning kasv on plaanis ka järgmistel aastatel. “Kindlasti panustame turundusse, tuleme välja uute toodete -teenustega, soovime sarnaselt teiste riikide Sixti esindajatele hakata panustama kohalikku heategevusse – tõenäoliselt lastega seotud projektidesse – ja plaanime astuda ka edasi nii, et oleme konkurentidest kogu aeg sammu võrra ees!”

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. February 2018, 09:45

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing