Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurtüki Kinga- ja Nahaäri asutajal Venusel täitus 30 aastat edukat ettevõtlust

    Menukas seltskonnamäng paljudes kodudes 90ndatelFoto: Venus

    Eesti ettevõte Venus sai alguse aastal 1988, mil Nõukogude Liidu majandusreformide programm Perestroika andis võimaluse liiduvabariikides erakapitalil põhinevate kooperatiivide tekkeks. Aastate jooksul on Venuse tegevusspekter on olnud ääretult lai, ulatuses mänguasjatootmisest ja esimeste välismaiste jalatsite kauplusest kinnisvarani. Ettevõtte pikaealisuse saladus peitub aga otsuste õiges ajastuses.

    Samal ajal olid Eestis populaarsed välismaa päritolu autod nagu vanad Datsunid, Fordid ja Volvod, mis aga vajasid kohe ka korralikku remonti, mida oli varuosade puuduses keerukas teha.

    Kuidas kõik algas? Ettevõtte asutajale ja juhile Viido Einerile tuli 30 aastat tagasi idee asutada Tallinna kesklinna tollase teenindusmaja ruumidesse iluteenindusettevõte, sest ilusalongidest oli suur puudus. Asjaajamine võttis aga tollal oma aja, näiteks ettevõtte loomise korraldusi anti linnavalitsusest välja vaid kord kuus. Samas meenutab ta, et ettevõtlusega alustajatele oli siiski loodud soodne pinnas, sest tulumaks oli asutamisaastal vaid 2%, järgmisel 5% ja alates kolmandast 10%.
    „Igatahes võttis ettevõtte loomine nii kaua aega, et meie juuksurid jõudsid juba uue töökoha leida. 80ndate lõpus hakkasid kõik aktiivselt šašlõki- ja suhkruvati­ärisid rajama ning sinna jõudsid ka meie juuksurid,“ muigab Einer ja räägib, kuidas neile tuli uus mõte. Kuna poed olid kaubast tühjad, sealhulgas mänguasjadest, hakati tootma täringumänge: plastmassist vormiti täringud, neile joonistati käsitsi peale täpid ning volditi ise valmis toote pappkarbid. Hiljem telliti mängude jaoks ka juba plasttopse.
    Samal ajal olid Eestis populaarsed välismaa päritolu autod nagu vanad Datsunid, Fordid ja Volvod, mis aga vajasid kohe ka korralikku remonti, mida oli varuosade puuduses keerukas teha. See ajendas Venuse omanikke looma 1990ndail esimese välismaiste autode varuosade tarnimisega tegeleva ettevõtte ning Pärnu maantee 19 asunud Kirovi kolhoosi lillepoes avati varu­osakauplus MG Auto. Venuse kaudu jõudsid Eestisse Michelini, GoodYeari, Boschi ning paljude teiste varuosa- ja lisavarustuse tootjate toodang ning hiljem avati suur varuosakeskus – hulgiladu Kadaka teel.
    Nähes inimeste vajadust korralike jalanõude järele – sest tollase põhitootja Kommunaari kingad olid ajast ja arust ning ebakvaliteetsed – tekkis mõte rajada Eesti esimene korralik kingapood, kus müüdaks ainult välismaal toodetud jalatseid. 1992. aastal avaski Venus kingapoe Tallinnas Suurtüki tänaval, millest kasvas välja Suurtüki Kinga- ja Nahaäri kaubakett üle Eesti ning jalatseid müüdi hulgi ka Baltikumi.
    „Tagantjärele mõeldes on meie otsused olnud huvitavad, aga alati turuolukorrast lähtuvad ja kantud ideest, et kõik, mis liigub, kulub. Viimane käib nii jalatsite kui ka sõidukite varuosade kohta,“ möönab Einer. „Teine hea otsus on olnud eelaimdus oma tegevused õigel ajal maha müüa: nii läks enne 1998nda aasta kriisi varuosaäri ning enne 2008. aastat jalatsipoodidega. Kuigi meie jalanõudega tegelemine oli äärmiselt edukas – Eestis pole vist inimest, kes tollal ei ole Suurtüki Kinga- ja Nahaärist jalanõusid soetanud ning järjekord lookles seal pidevalt pikalt-pikalt mööda Suurtüki tänavat!“
    Hästi tuleb välja see, mida tehakse silmade särades
    Venuse juhi sõnul on aastakümnete jooksul palju investeeritud, kuid alati püütud rahaasju mõistusega võtta. 1996. aastal ehk tänaseks juba 20 aastat tagasi astus Venus vaikselt kinnisvarasektorisse, kus tegutsetakse tänaseni. Põhiliselt tegeletakse endale kuuluvate äripindade ja elamispindade üürimisega, vähesel määral elamuarendusega ning hobikorras on lisandunud turismiteenus. Venus Kinnisvarale kuulub ca 20 000 m2 renditavat pinda üle Eesti ning Võrtsjärve ääres 150kohaline Vaibla Puhkekeskus, kus firmad ja organisatsioonid suvepäevi ning seminare korraldavad.
    „Meie tegevusspektri laius võib tunduda veidi kummaline, kuid võin öelda, et me ei ole midagi teinud raha pärast või ainult rahateenimise eesmärgil. Kui midagi ette võtta, siis ikka sellepärast, et see asi endale meeldib ja huvi pakub!“ räägib Einer. „30 aastat aktiivset ettevõtlust on pikk aeg. Täna püüame investeerida projektidesse, mis tunduvad põnevad, aga kus ei pea enam ise nii palju rabama. Kinnisvara on kindlasti rahulikum valdkond, kui täna oleks kaubanduses tegutseda.“
    Ta lisab, et ettevõtluses on tugevad need, kes on stabiilsed. „Me oleme ajanud äri avatult, läbipaistvalt ja korrektselt ega sellest tulenevalt pole meil olnud vajadust oma äri likvideerida. Oleme teadlikult läinud edasi kunagi rajatud ettevõttega, kuigi oleme palju muudatusi pidanud tegema seoses seadusandlusega – algsest teeninduskooperatiivist said ühel hetkel ühistu, seejärel muutsime autovarude ja jalatsimüügiga tegelevad tütarettevõtted aktsiaseltsideks ning Venuse haldusettevõttena osaühinguks.“
    Väga oluliseks peab Einer oma teekonnal koostööpartnerite ja töötajate valikut. „Ma ei väsi kiitmast tubli personali, kes on kogu selle 30 aasta jooksul meie ettevõttesse panustanud! Noored said meie juurest oma kutse ja ameti: väga paljude tänaste autovaruosamüüjate esmane töökogemus on pärit MG Autost ning sadadest meie jalatsimüüjatest on saanud oma oskuste ja kogemuste poolest raudvara tänaste tööandjate juures. Meie kollektiiv astub ühte sammu, moodustades väga tugeva, suurte kogemustega ning ühes rütmis hingava meeskonna. Oleme läbi tulnud kahest kriisist, oleme sarnaselt teistega omajagu finantse kaotanud, kuid võtame seda kui kooliraha. Need ongi meie tugevused, mille varal teeme oma tulevikuplaane!“
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.