6. märts 2018
Jaga lugu:

Tekstiilid HoReCa sektoris – kas ainult kulukas peavalu?

Peeter Pihel @KotzebueBakery, riietus Kentaur
Peeter Pihel @KotzebueBakery, riietus Kentaur  Foto: Smiletex

Nõuandeid jagab HoReCa sektori kangaste ja toodetega üle 15 aasta tegelenud Margit Tarrikas ettevõttest Smiletex. Toitlustuskoha ja majutusasutuse edus mängivad rolli mitmed pealtnäha väikesed tegurid, mille puudumist märkab aga iga klient ja personaliliige. Üks selliseid detaile on tekstiilid.

TASUB TEADA9 plussi, kuidas õige tekstiil aitab kaasa sinu äri edule

Kaunis disain, korrektne riietus + ettevõtte logo = visiitkaart, mis jääb meeldeTeenindaja eristub tavakülastajast ja on kergesti märgatavMugavus töötajatele ja lisaks loob ühtekuuluvustunnetPiduliku ja hubase atmosfääri loomine – pulmad, jõulud jmHügieen – puhas laudlina/servjett tõstab naudingu- ja turvatunnetMüra – lauatesktiil vähendab müratasetSoodsam alternatiiv kui osta kalli plaadiga lauadRenditekstiil – ei pea omama laopinda, kasuta vajadusel, väiksem esialgne investeeringÕige sõnum – ettevõtte stiili kohta, mis kujundab kliendi ootust teenindusele ja toidule

MIS ON MIS

Liitu Smiletexi uudiskirjaga  ja saad esimesena:

soodsad otsepakkumised tootjateltvärsked uudised HoReCa tekstiilide trendidestkasulikud nipid ja nõuanded tekstiilihooldusestLiituda saad siin: www.smiletex.ee/uudiskiriKontakt: Tartu mnt 87e, Tallinn või kirjuta info@smiletex.ee

Vahel tekib küsimusi, kas tekstiilid on väärtust loovad elemendid restorani-, hotelli- ja toitlustusettevõttes või tüütu ja kulukas peavalu – kõik sõltub teadlikust valikust! HoReCa tekstiilide hankimisel on oluline teha eelnevalt ära põhjalik kodutöö, selgitada täpselt välja oma ettevõtte jaoks sobilikud tooted ning panna need tööle parimal võimalikul viisil. Tekstiilid on abimeesteks nii restoranide, hotellide-motellide kui ka peoteenindusettevõtete imago kujundamisel, ühtse meeskonnatunde loomisel ning visiitkaardiks iga uksest sisse astuva kliendi jaoks. Selleks, et maksimeerida võimalikult pikka kasutusiga, on ülioluline valida hiljem ka õige koostööpartner, kes tooteid hooldama hakkab ehk siis pesumajateenuse pakkuja.

Klassika tagasitulek?

Kuigi momendil tunduvad domineerivat tänavatoitu pakkuvad toidukohad, on mitmed toidukriitikud ja tippkokad võtnud sõna varjusurmast ärkava fine dining’u teemal. Tasapisi annavad inimesed märku soovist veeta oma hinnalist ja vähest vaba aega meeldivas ning esteetiliselt nauditavas keskkonnas. Käik restorani ei ole lõppkokkuvõttes ainult eesmärk kõhtu täita, vaid see on kvaliteetaeg oma lähedastega, sõprade või äripartneritega nagu heas mõttes minireis.

Klassikalise teeninduse juurde kuuluvad ikka aegumatud valge särk, must vest ja lips. Tänapäeva materjalid on niipalju muutunud, et selline riieuts ei pea olema ebamugav teenindajale nagu pahatihti kardetakse. Siinjuures võiks kaaluda, et toidukoht katab õhtusöögi ajal lauad pidulikumalt ja näitab sellega erilist lugupidamist oma klientide vastu, kes on ju samuti õhtusöögiks valmistunud ning ennast sättinud ja pidulikumalt riidesse pannud.

Oma klassikaline koht on ka valgel koka­jakil. Sellega sisendame klientidele usaldust, plekke pole võimalik tumeda kanga taha peita ning see hoiab au sees traditsioonilist koka ametit. Ja veel, isiklikult minule jääb silma kriipima, kui nuga, kahvel, lusikas asetatakse palja laua peale. See ei ole hügieeniline, eelnevalt on lauaplaati katsutud käega, keegi on sinna peale aevastanud vms. Kui restorani kontseptsioon ei näe ette laudlinu, siis servjett päästab olukorra ja söögiriistad saab selle peale asetada.

Tänased trendid

Kui aga rääkida valdavast enamikust ja tänastest trendidest, siis on mugavate, hingavate, õhemate ja lihtsamini hooldatavate materjalide eelistamine ilmselge. Moes on erinevad hallid toonid, samuti vastupidavast teksariidest põlled ning selle variatsioonid. Väga head tagasisidet saame Taani brändi Kentaur kohta. Olen aru saanud, et Taani disain ja tooted sobivad hästi eestlaste eelistustega – skandinaaviapärane tagasihoidlik disain, väikesed iseloomulikud detailid ja kasutajamugavus ning samal ajal kvaliteetne kangas ja mõistlik hinnaklass.

Milles seisneb profirõivaste kvaliteet?

Väga oluline on tekstiilide puhul kasutajamugavus ja kestvus. Kvaliteedi juures tuleb silmas pidada tekstiilide värvipüsivust ka kõrgetel temperatuuridel pesemisel. Kangas peab säilitama oma esialgse struktuuri, naturaalsest materjalist kangad peavad olema eeltöödeldud, et vähendada kokkutõmbumist.

Ilusad ja mugavad töörõivad on hea võimalus anda oma töötajatele märku, et neid hinnatakse. Sellele tuleb mõelda, sest klienditeenindajad kui ettevõtte liikuvad visiitkaardid peavad igapäevaselt suhtlema inimestega, olema heas tujus, käituma professionaalselt ning moodustama ülejäänud kolleegidega sünergiast pakatava meeskonna.

Siinjuures täname oma toredaid koostööpartnereid üle Eesti: Event Catering, Carmen Catering, Toiduakadeemia, Argentiina restoran, Leib Restoran ja Umami, Reval Cafe, Amps ja Restoran CRU, Peeter Pihel, majutusasutused Hotell Euroopa, Sanatoorium Terviseparadiis, Fra Mare Thalasso Spa, Olümpia Radisson Blu, Hilton Park Hotell Tallinn ja paljud, paljud teised!

KOMMENTAARID KLIENTIDELT

Peeter Pihel 

tippkokk„Minu ootused tööriietele on isegi kõrgemad kui n-ö argipäeva riietele, mida kanname. Et istuks hästi seljas, et kangas hingaks, et kusagilt mõni õmblus ei hõõruks, et peaks palju pesule vastu ja no välja võiks ka ikka hea näha. Oleks ju kurb, kui tööriietus meile liigset stressi tekitab.

Mihkel Mangluspeakokk, V Spaahotell ja Konverentsikeskus„Kvaliteetne kokariietus on seljas mugav ja hingavast materjalist. Samas peab kaitsma õlipritsmete eest ja taluma pidevat pesemist. Taani brändi Nybo ja Kentaur jakid on väga heast materjalist, vastupidavad ja näevad kenad välja.

Anneli TammelaRestorani CRU juhataja“Smiletex OÜga koostöö toob alati naeratuse näole. Oma restoranis peame oluliseks kvaliteeti ja see on meile tagatud nii kokariiete, sommeljee põllede kui ka lauatekstiili näol. Margitiga suheldes loob hea positiivne energia kogu protsessi eriti meeldivaks. Lauatekstiilide valik osutub alati kõige täpsemaks. Ilu, hea materjal, vastupidavus, kerge hooldus ja lõpptulemuse hubasus on märksõnad heas restoranis. See on nii meile endile kui ka külalistele ääretult oluline.”

www.quellestar.ee/pesumaja

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt